Mados ekspresas. Mados karą laimi idėjos, prabanga ir itališka ironija

Specialiai lrytas.lt, Florencija

„Pitti Uomo“ kolekcija.<br>Pitti Uomo
„Pitti Uomo“ kolekcija.<br>Pitti Uomo
Daugiau nuotraukų (1)

Jurga Jurkevičienė

Jan 11, 2013, 10:30 AM, atnaujinta Mar 13, 2018, 9:44 PM

Šįmet Florencijos mados savaitė „Pitti Uomo“ prasidėjo ne nuo dailių vyrų ant podiumo ir ne nuo garsių dizainerių nusilenkimo publikai. Prasidėjo nuo mados karo griausmo. Florencija – prieš Londoną. Londonas – prieš Florenciją. Britų mada – prieš italų madą, italų mada – prieš britus.

Mados karą paskelbė britai. Jie nutarė keisti vyrų kalendoriaus datas taip, kad Londono mados savaitė „užlipo“ ant italų „Pitti Uomo“. Anglai metė iššūkį 83 kartą vykstančiam vyrų elegancijos renginiui. Kalendorius neišsitenka vos vieną dieną – trečiadienį kolekcijos buvo rodomos ir Londone ir Florencijoje, tačiau mados pasaulyje įsiliepsnojo smarki polemika: tai kuri galiausiai mados sostinė yra svarbesnė? Kuri mados filosofija reikšmingesnė?

Mados podiumas – ne futbolo aikštė, tačiau laimėtojas gali paaiškėti labai greitai. Nulems skaičiai – kuri mados savaitė pritraukė daugiau garsenybių, daugiau lankytojų, daugiau mados žurnalistų.

Florencijoje šįmet akredituota keturi šimtai žurnalistų, blogerių, fotografų. Maždaug tūkstantis vyrų drabužių, avalynės, aksesuarų gamintojų iš viso pasaulio tris dienas eksponuoja, demonstruoja, aiškina savąsias mados koncepcijas. Apie dvidešimt tūkstančių pirkėjų bandų perprasti 2013 rudens – 2014 metų žiemos vyrų stiliaus tendencijas.

Žvelgiant į garsių mados bendrovių stendus paaiškėjo, kad madingas vyras šįmet kaip niekada ištroškęs prabangos. Tai architektas, universiteto dėstytojas, bankininkas, verslininkas. Jis geidžia brangiausių audinių, aukščiausios kokybės aksesuarų, kuriose dominuoja paslaptinga jo asmenybę pabrėžianti detalė.

Svarbiausias jo garderobo bruožas – itališkumas.

„Kuo italų vyras skiriasi nuo brito?“, - tiesiai šviesiai klausiu vienos britiškiausių Italijos aksesuarų bendrovės „Eredi Chiarini“ įkūrėjo Massimo Somerzini. Jo įmonė klesti pasaulyje ir diktuoja naujas elegancijos tendencijas.

„Savo ekscentrišką garderobą italas būtinai pabrėžia asmeniškumo detale ir maža doze ironijos“, - atsako pusamžis džentelmenas iš Kremonos.

Ši įmonė „Pitti Uomo“ parodojo pristato prabangius kaklaraiščius, kojines, šalius. Kaklaraiščiai šįmet – vos 7 centimetrų pločio, surišami minkštu dailiu mažu mazgu.

Pasak M. Somerzini, kaklaraiščiai atrodo itin prabangūs, nes jie pasiūti iš vilnos ir kašmyro su šilku. Su mažyte asmeniškumo detale – ši išsiuvinėta vidinėje kaklaraiščio pusėje. Tai vos įžiūrima simpatiška žuvytė, boružė, musytė. Pagal kiekvieno kliento pageidavimą.

M. Somerzini pakelia italų vyrą virš brito. Kodėl?

„Už drąsą. Norą provokuoti, paslaptingumą, subtilumą,“ – sako džentelmenas iš Lombardijos. - Italas kaklą apsivynios kašmyro šaliu, ištapyti ryškiomis gėlėmis. Tai mažas iššūkis. Bet kašmyro šalis kvapą gniaužia kokybe. Jis toks plonas, švelnus,beveik per žiedą ištraukiamas. Ir šiltas. Juk žiema.“

Itališkumo simboliu laikomas kitas itališkas ženklas „Bruno Magli“ abejingų „Pitti Uomo“ parodoje taip pat nepaliko. Vyras avi rankomis siūtus batus iš krokodilo odos. Ne tik iš krokodilo, iš tam tikros jo kūno vietos.

Tai krokodilo krūtinėlė. Apavo kaina – 4 tūkstančiai eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.