Ribą tarp grožio ir puikybės žino tik veidrodžiai

Brangiais kailiniais, ilgomis sukniomis ir smokingais išsipuošę italai sausio pabaigoje rinkosi į garsius Romos viešbučius, kur buvo demonstruojamos naujausios drabužių kūrėjų kolekcijos. Iš prabangių automobilių lipančius kilmingų giminių palikuonis ir televizijos bei kino garsenybes pasitikdavo baltomis pirštinėmis mūvintys kelneriai. Taip kasmet per Romos aukštosios mados savaitę atgyja italų režisieriaus Federico Fellini filme „La Dolce Vita” pavaizduotas aukštuomenės gyvenimas.

Straipsnio autorės užkalbinta C.Fendi (kairėje) – viena žinomiausių mados pasaulio asmenybių, mano, kad aukštoji mada –Italijos vizitinė kortelė.<br>J. Jurkevičienė
Straipsnio autorės užkalbinta C.Fendi (kairėje) – viena žinomiausių mados pasaulio asmenybių, mano, kad aukštoji mada –Italijos vizitinė kortelė.<br>J. Jurkevičienė
Daugiau nuotraukų (1)

Jurga Jurkevičienė ("Lietuvos rytas")

Feb 2, 2013, 11:59 PM, atnaujinta Mar 12, 2018, 5:13 PM

Dizainerių pristatymai rengiami tokiuose prabangiuose Romos viešbučiuose kaip „Grand Hotel St.Regis”, „Hotel della Rusie”, „Exelsior”, Turkijos, Prancūzijos ambasadose, Kapitolijuje.

Ištapytos viešbučių lubos, tviskantys sietynai, veidrodžiai auksiniais rėmais – tai tarsi sudėtinė kolekcijų pristatymo dalis. Kaip ir brangus aperityvas, kuriuo kasmet svečius vaišina dizaineriai.

Kai kurie aukštosios mados kūrėjai ištikimiausius klientus kviečia į istorines Amžinojo miesto vilas, stūksančias ant Romos kalvų. Čia po kolekcijos pristatymo vyksta dizainerių vakarėliai.

Šįmet aukštosios mados kūrėja Raffaella Curiel ir jos dukra Gigliola surengė kolekcijos pristatymą Turkijos ambasadoje. Kėdės svečiams buvo išrikiuotos gausybėje salių.

Po kolekcijos pristatymo, kai svečiai buvo vaišinami aperityvu – putojančiu „Berlucchi” su vieno kąsnio užkandėlėmis, paskanintomis trumais, – užkalbinau viešnias, atvykusias pažiūrėti ateinančių metų R.Curiel kolekcijos.

„Fendi” mados namų savininkė Carla Fendi – viena žinomiausių mados pasaulio asmenybių, paklausta, kas varo aukštąją madą į priekį net krizės laikais, atsakė: „Aukštoji mada – Italijos vizitinė kortelė.

Štai ką tiktai pademonstruoti R.Curiel sukurti drabužiai skirti moterų, kurios rengiasi individualiai pagal matmenis pasiūtais drabužiais, kastai.”

Bet kas yra tos moterys, kurios gali sau leisti įsigyti brangią vienetinę suknelę, išsiuvinėtą „Swarovski” kristalais, sukirptą iš audinio, pagaminto tik joms? Teko girdėti, kad šios moterys nepakęstų net minties, jog kita gali vilkėti panašiu rūbu.

C.Fendi patikina, kad garsių Italijos giminių palikuonės nuo vaikystės rengiasi tik pas asmeninį siuvėją.

„Tai moterys, kurių nedomina karjera. Jų darbas – puoselėti giminės vardą. Jos organizuoja aukštuomenės vakarėlius, rūpinasi viešaisiais ryšiais ir svečiais, derina valgiaraščius.

Todėl joms labai svarbus apdaras, kuriuo vilkėdamos sutinka svečius”, – neslėpė C.Fendi.

Brangius audinių kailinius vilkinti viešnia Lella Bertinotti, buvusio Italijos parlamento pirmininko Fausto Bertinotti žmona, jau daug metų yra nuolatinė R.Curiel klientė.

Lella nė už ką nekeistų dizainerės drabužių į tiražuojamus „prt--porter” modelius.

Bet labiau už drabužį L.Bertinotti svarbus bendravimas su mados kūrėja. Jai patinka R.Curiel, nes ši moteris dirba kaip psichologė, iš arti pažįsta savo klientes.

Princese Fiorucci prisistačiusi elegantiška dama prisipažino, kad jai neskauda širdies kaskart savo kūrėjui mokėti didelius pinigus už naują prabangią suknią.

Labiau už pinigus ji vertina emocijas, galimybę būti aukštuomenėje. Romos aukštosios mados pristatymai – renginys, kurio metu galima iš šalies pažvelgti į kitas moteris, įvertinti save pačią.

Iš tiesų, argi atsitiktinai dizaineriai parenka prabangius viešbučius su veidrodžiais auksiniuose rėmuose? Juk drabužių kūrėjų viešnios taip mėgsta apžiūrinėti save veidrodyje.

Daugelis jų ne tik vilki brangiais apdarais. Pažvelgus į šias moteris sunku nustatyti jų amžių. Dizainerių klientės, matyt, ne kartą išmėgino plastikos chirurgų skalpelio galią.

Bet turtingų moterų elgesys, manieros, kalbėjimo būdas neįžūlus. Jos malonios, dėmesingos, visada besišypsančios.

Kartais atrodo, kad jos gyvena nerealiame fantazijų pasaulyje, net neįsivaizduodamos, kas vyksta už prabangaus viešbučio ar jų namų durų.

Kai dizainerių pristatymuose prasideda aperityvo valanda, rodos, kad šios moterys galėtų valandų valandas čiauškėti apie šį bei tą. Jos niekur neskuba ir nesinervina.

Vienintelis rūpestis – pažiūrėti į kitus ir parodyti save. Būtent todėl aukštosios mados savaitėse kūrėjų kolekcijų pristatymai vėluoja apie valandą – toks aukštuomenės pageidavimas.

Arabų dizainerio Tony Wardo pristatyme užkalbinta jauna moteris, dirbanti televizijoje, kaskart iš naujausios šio kūrėjo kolekcijos išsirenka brangią suknelę, reikalingą įvaizdžiui kurti.

Kartais Tony savo klientei net suteikia nuolaidą, taip gudriai pasireklamuodamas. Šis nuolatinis Romos aukštosios mados savaitės dalyvis gimtajame Libane įsirengė aštuonių aukštų stiklo rūmus, kur įkūrė mados namus.

Ateinančiai „Oskarų” teikimo ceremonijai, kaip tikino pats T.Wardas, suknias pas jį jau užsisakė 17 Holivudo žvaigždžių.

„Abed Mahfouz” kolekcijos pristatymas – dar viena šventė turtingoms moterims. Ar galima kur nors kitur išvysti ką nors gražesnio?

„Argi ne dėl to mes gyvename?” – klausimu į klausimą, ką veikia dizainerio pristatyme, atsakė pirmoje eilėje įsitaisiusi diplomato žmona.

„Bet juk suknelės – trumpalaikis malonumas? O jos tokios brangios!” – neatlyžau nuo arabų dizainerio Jamalo Taslaqo pristatyme pasirodžiusios poros. Moteris vilkėjo arabiškus drabužius, atviros buvo tik jos akys.

Tai ką gi ji veikia šioje mados savaitėje?

Už ją atsakė verslininkas iš Jungtinių Arabų Emyratų: „Aš perku sukneles žmonai, su kuriomis ji pasirodo tik man vienam.”

Camillo Bonos kolekcijos pristatymas viešbutyje „Grand Hotel St.Regis” vėlavo visą valandą. Ištapytoje veidrodžių salėje kilo nepasitenkinimo šurmulys, kad kūrėjas išdrįso pasikėsinti į itališką „staltiesės ritmą”, tai yra įsibrauti į vakarienės valandą.

Tačiau kai grakšti Italijos aktorė Gisella Valodi, vilkinti dizainerio drabužiais, ant podiumo sukūrė čigonišką muzikos ir šokio spektaklį, publika kiekvieną modelį palydėjo ilgais plojimais.

Ar dizaineriui atsipirks šis brangus spektaklis? Viena C.Bonos viešnių, advokato žmona ir namų šeimininkė, per metus jo mados namuose pasisiuva apie dešimt naujų modelių.

„Kiek kainuoja trijų dalių trikotažo kostiumėlis, kuriuo šį vakarą vilkite?” – pasiteiravau šios moters. „Apie 3 tūkstančius eurų (per 10 tūkstančių litų)”, – neslėpė advokato sutuoktinė.

„Fausto Sarli” mados namų pristatymuose kasmet tenka sutikti garsiąją Italijos kino žvaigždę Giną Lollobrigidą.

Nors prieš kelerius metus dizaineris iškeliavo anapilin, o jo mados namus valdo nauji žmonės, pristatymas be G.Lollobrigidos būtų nevisavertis.

„Sarli mada – ne šiaip sau drabužiai, – sakė užkalbinta aktorė. – Tai Romos „Dolce Vita” ideologija, saldūs mano jaunystės laikai.”

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.