Europa matuojasi japonišką kimono

Kasdienius marškinius iškeiskite į sujuosiamus platėjančiomis rankovėmis, o elegantišką vasarinę suknelę – į marginto šilko kimono. Dizaineriai koja kojon su mada žengiančiai moteriai pataria subtilių idėjų vasarai semtis iš Japonijos kultūros, rašo „Lietuvos rytas“.

Daugiau nuotraukų (1)

Deimantė Bulbenkaitė

Jun 15, 2013, 12:56 AM, atnaujinta Mar 5, 2018, 12:32 PM

Nors dažnai teigiama, kad minimalizmą madoje ištobulino Vakarų Europos kūrėjai, šią vasarą žvilgsnį derėtų nukreipti į Tolimuosius Rytus – Japoniją. Ten paprastumas ir kuklumas vyrauja ne tik interjere ar gyvenimo būde, bet ir aprangoje.

Tradicinio japoniško kostiumo šviesus audinys, tikslus kirpimas, švaros ir tvarkos įspūdis liudija, kad ši tauta visur siekia harmonijos ir preciziško tikslumo.

Panašiomis idėjomis keletą pastarųjų sezonų žavėjosi ir Europos dizaineriai, savo kūrybai pritaikę posakį „mažiau yra daugiau“ ir pasisakę už laisvę būti savimi, drabužio patogumą, paprastumą.

Iš šios vasaros kolekcijų pristatymų buvo matyti, kad kūrėjai siekia vis atviresnio ryšio su augančia Azijos šalių rinka.

Net mados veteranas Giorgio Armani savo aukštosios mados kolekcijas pastaruoju metu papildo Azijos šalių stilistiniais elementais, o pirmosiose eilėse per pristatymus sėdi ne Holivudo žvaigždės, o turtingos klientės iš Rytų.

Pokyčių galima įžvelgti ir mados namuose „Prada“. Tendencijas kiekvieną sezoną diktuojanti italė Miuccia Prada visą savo kolekciją skyrė moderniam požiūriui į Japonijos tradicijas, modernizavo klasikinius kirpimus, jiems pritaikė švytintį satiną, šviesias kremines spalvas.

Žaismingumo drabužiams suteikė juodos ir raudonos gėlių aplikacijos (jos puikiai tiko prie ryškiai raudonų modelių lūpų) ir avalynė su platforma, panaši į japoniškus sandalus.

Įdomią kimono versiją pasiūlė mados namai „Emilio Pucci“.

Jų dizaineris Peteris Dundas dažniausiai kuria savimi pasitikinčiai ir seksualiai moteriai, tad atrodytų, kad japoniškas subtilumas jam svetimas.

Vis dėlto P.Dundas sumaniai panaudojo kimono tipo marškinius, vieną kitą grafinį motyvą, pristatė net trumpas sukneles plačiomis rankovėmis ir suveržiamu liemeniu.

Panaši buvo ir „Lanvin“ mintis – vieną kitą japonišką akcentą pritaikyti juodą spalvą ir atvirumą dievinančiai paryžietei. Ant podiumo buvo parodyta trumparankovė suknelė, kurios liemenį suveržė kimono diržas.

Itin kasdienišką japonišką stilių pristatė belgas Driesas Van Notenas, kurio šiai vasarai skirta kolekcija įkvėpta rytietiškų detalių bei dešimtojo dešimtmečio grandžo stiliaus.

Didžioji dalis drabužių – laisvi, nevaržantys judesių, languoti. Japoniško stiliaus švarkai ir chalatus primenantys apsiaustai paryškina siluetą.

Kimono savybe išryškinti siluetą susidomėjo ir „Etro“ mados namai. Jie Milano mados savaitės metu pristatytoje kolekcijoje japoniško stiliaus švarkus bei sukneles margino gėlių raštais, o linijų žaismą atkartojo iš dirželių sukomponuota avalynė. Vengdami spalvų gausos mados namai sijonus ir kelnes sukūrė juodus ir baltus.

Turbūt ryškiausia kolekcija, kurioje vyravo japoniški motyvai, buvo Paryžiuje pristatytas „Hermes“ darbas.

Sportinį laisvalaikio stilių ir gaivią spalvų paletę mėgstantis šių mados namų dizaineris Christophe’as Lemaire’as gerokai nutolo nuo nuosaikiosios „Hermes“ prabangos ir eksperimentavo pasitelkęs įvairius odos apdirbimo metodus, derino skirtingus raštus.

Įdomiausiais jo kolekcijos modeliais tapo kampuotos formos japoniškas pinto audinio švarkelis ir balta kimono tipo suknelė, kurios liemenį suveržė platus odinis diržas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.