Patarimai, kaip išrinkti kvepalus

Nuo ko pradėti, kaip išrinkti tinkamus kvepalus?

Daugiau nuotraukų (1)

Daiva Kaikarytė

2013-12-17 15:39, atnaujinta 2018-02-19 19:04

Nuo ko pradėti, kaip išrinkti tinkamus kvepalus?

Negalima teigti, kad masinės gamybos kvepalai yra blogi. Tiesiog kvapų pasaulis, kaip automobilių, mados ar net maisto, yra pasidalijęs į keletą dalių. Vienos prekės kuriamos remiantis rinkodaros principais, į kitas daugiau įdedama širdies, energijos ir lėšų.

Masinės gamybos kvepalai paprastai pradedami kurti rinkodaros skyriuje – stengiamasi kuo greičiau išleisti aromatą, kuris patiktų visiems maksimaliai atpiginus naudojamas žaliavas. Tačiau aukštosios parfumerijos kūrėjai turi prabangą orientuotis ne į masinį vartotoją, kurti drąsias kompozicijas, naudoti rečiausius ingredientus.

„Šiuolaikiniame pasaulyje viskas lekia pašėlusiu greičiu. Perkame tuos pačius daiktus tose pačiose parduotuvėse, viskas vienodėja, industrinė logika užvaldo visas gyvenimo sritis.

Tačiau vis labiau norisi sustoti, skirti laiko sau, rasti tikrus, autentiškus daiktus. Štai kodėl domiuosi aukštąja parfumerija, nes šioje srityje viskas kuriama lėtai ir labai atsakingai. Tikiu, kad tokiu būdu sukurti kvepalai labiau padeda išreikšti savastį“, – sakė Diana.

Renkant kvepalus dovanai Diana pataria pirmiausia kuo daugiau sužinoti apie rūpimą asmenį. Pavadinimas kvepalų, kokiais jis kvepinasi, – jau nebloga informacija salono konsultantui, padedančiam susigaudyti įvairovėje. Juk kasmet išleidžiama per 1000 naujų aromatų!

Nepamirškite rūpimo žmogaus paklausti, kokie kvapai jam patinka. Jei vyšnių pyrago – galima spėti, kad patiks saldūs vaisiniai, jaukūs kvepalai. Jei patinka šlapio asfalto kvapas po lietaus, turėtų patikti ozoniniai arba stipriai mediena dvelkiantys aromatai. Prieskonių mėgėjams drąsiai galima dairytis sodrių rytietiškų kvepalų.

Yra kvepalų etiketas, tad derėtų apsispręsti, kokiam paros, sezono metui ketinate pirkti kvepalus.

„Baigėsi laikai, kai moteris naudodavo tik vienus kvepalus visą gyvenimą. Bet juk vieną dieną būni linksma, kitą – liūdna, tai ryškiau dažaisi, tai makiažo nenaudoji iš viso. Plaukus dažai tai tamsiai, tai šviesiai. Tu keitiesi, bet savo vienodu kvapu aplinkiniams siunti vis tą pačią žinutę, o pokyčiai būna neįvertinti.

Naudoti vienus kvepalus – tai lyg valgyti kasdien tą patį patiekalą. Be to, kaip egzistuoja, pavyzdžiui, stalo etiketas, taip išprusęs žmogus privalo žinoti, kokiais kvepalais kada kvepintis. Vienokie yra rytui, kitokie dienai, vakarui, atostogoms“, – sakė Diana.

Nosis, kitaip nei akys ar ausys, nenagrinėja gautos informacijos prieš siųsdama ją į smegenis. Nosis užuostą informaciją iš karto siunčia į limbinę sistemą, kur saugomi prisiminimai ir svajonės. Štai kodėl kvapai juos taip lengvai prikelia.

Pavyzdžiui, parfumerijos namai „Frederic Malle“ yra sukūrę kvepalus „Lipstick Rose“. Jie dvelkia kaip mamos lūpų dažai devintajame dešimtmetyje. Užuodus šį kvapą akimirksniu atgyja saugios vaikystės prisiminimai.

„Pati pamenu, kai mama išeidama mane pabučiuodavo, o aš dar kurį laiką jausdavau jos lūpų dažų kvapą“, – prisimena Diana.

Neretai moterys ieško erotiškų aromatų manydamos, kad tai padės įsijausti į viliokės vaidmenį. Tačiau tokia moteris nesijaus komfortiškai, jei jos natūra – toli gražu ne gundytojos. Diana pabrėžia, kad nereikėtų subanalinti parfumerijos šedevrų suteikiant jiems tik feromonų funkciją. Aukštosios parfumerijos kūrinys, kaip ir žmogaus seksualumas, – sudėtingas, daugialypis.

Moterys vyrams perka kvepalus norėdamos, kad jie dvelktų joms patinkančiu aromatu. Dauguma Rytų Europos vyrų tik pradeda domėtis kvepalais, dažnai pasikliauja savo moters skoniu. Ji vadovaujasi savuoju – negalvoja apie psichologinį vyro portretą. Jai gerai, o štai vyrui – neaišku. Vis dėlto greičiausiai kiekvienam malonu išgirsti iš savo moters, kad jis nuostabiai kvepia.

Moterys dažnai vyrams renka kvepalus su vetiverijomis – žolėmis, suteikiančiomis sausos medienos kvapą. Jis labai vyriškas, nesaldus.

O vyrai renka aromatus dovanoti visai kitaip nei moterys. Jie tiesiog bijo neįtikti. Štai kodėl būtent jiems pravarčiausia iš anksto susirinkti kuo daugiau informacijos apie mėgstamus mylimosios kvapus. Arba bent jau nusakyti moters aprangos stilių, skaitomas knygas, nupiešti jos portretą – ar ji gležna, ar energinga, gamtos ar miesto mėgėja.

Stiprioms greičiausiai patiks ryškūs, sodrūs kvapai. Gležnoms princesėms – vaisiniai, gėlių, saldūs kvepalai. Tačiau būna gausybė išimčių.

Keliaujant į darbą Diana pataria rinktis medienos grupės kvepalus – su kedrų, santalų ar vetiverijų akordais. Jie sudaro įspūdį, kad esi pasikvepinęs, tačiau aplinkiniams netrukdo.

Rytą tinka kvepintis odekolonais. Dienos pradžioje norisi pajusti energijos antplūdį, o odekolonuose yra citrusinių natų, kurios suteikia žvalumo. Odekolonas laikosi apie 3–4 valandas, po to jau galite kvepintis dienai pasirinktais aromatais.

Odekolonuose dabar naudojamos prabangios sudedamosios dalys, tačiau aromato konstrukcija yra priešinga įprastinei kvepalų piramidei – savo veidą parodo iš karto pasipurškus.

Odekolonas taip pat tiks nerūpestingam savaitgaliui. Jo aromatas tarsi plevena šalia, suteikia švaros, gaivos pojūtį.

Žiemą į vakarėlį galima purkštis stipresniais smilkaliniais rytietiškais kvepalais. Šaltis tarsi prislopina kvapą, tad pasirinktų kvepalų sodrumas neapsunkins aplinkinių.

Vasaros vakarą prieš kvepinantis reikia atkreipti dėmesį, kokį turite tikslą. Jei norite neįkyrėti, būti nepastebimi, geriau rinktis gaivius, jūrinius, gėlių kvapus.

O štai Rytų šalyse, kur karšta, kaip tik kvepinamasi ryškiais kvepalais. Ten kvapas – statuso simbolis, jei stipriai ir gerai kvepi, vadinasi, esi turtingas, stiprus, mokantis sau parinkti aromatą. Tokius sodrius kvepalus vakarui galima rinktis norint atkreipti į save dėmesį, kurti paslapties, prabangos aurą.

Atostogoms tiks švelnių baltų gėlių grupės kvepalai, kuriantys nerūpestingumo ir lengvumo pojūtį. Dažnai tokiuose aromatuose yra gardenijų ir kvapiųjų kanangų natų.

Parfumerijos pasaulyje egzistuoja mados tendencijos. Kas jas nulemia?

„Kad ir keista, derlius, kaip ir vyno gamybą“, – sako Diana. Pavyzdžiui, pastaraisiais metais rožių derlius buvo itin gausus ir kokybiškas. Madą taip pat veikia naujų parfumerijos komponentų išradimas.

Kitąmet svarbiausios bus rožių, šafranų ir agarmedžių natos.

Dažnai Lietuvoje rožė vertinama kaip banalus ingredientas. Kaltas praeityje iš Bulgarijos gabentas rožių aliejus.

Tais laikais rožių aliejus buvo išgaunamas brutaliu karštojo distiliavimo būdu. Šviežių rožių aromatą sudaro daugiau nei 800 molekulių – tai vienas sudėtingiausių kvapų. Stengiantis išsaugoti cheminius junginius šiuo metu rožių aromatas išgaunamas naudojant šiuolaikines technologijas.

Pasaulyje kvepalai su rožėmis itin vertinami, nes rožės laikomos kilniausiu ingredientu bei gražiausiu augalu kvepalams kurti. Pavyzdžiui, parfumerijos namuose „Amouage“ naudojamos rankomis skintos rožės. 100 mililitrų flakonui reikia maždaug 3–4 tūkstančių žiedų, kad būtų išgautas reikiamas kvapiosios medžiagos kiekis.

Be to, rožė tikrai ne tik moteriškų kvepalų sudedamoji dalis. Štai aromatą „Eau d’Italie Paestum Rose“ Niujorko parfumerijos muziejaus direktorius, vienas garsiausių parfumerijos kritikų Chandleris Burras pavadino geriausiais vyriškais kvepalais, kurių sudėtyje yra rožių natų.

Agarmedžiai – žaibiškai populiarėjantis ir kone brangiausias pasaulio ingredientas. Kilogramas jų ekstrakto kainuoja apie 25 tūkstančius dolerių (apie 63 tūkstančius litų). Geriausios kokybės agarmedžiai – egzotiškajame Laose.

Agarmedžio medis parfumerijai reikalingus sakus pradeda leisti natūraliai užsikrėtęs specifiniu grybeliu – po daugelio savo augimo metų. Iš vieno medžio per metus surenkami tik keli lašai kvapiosios žaliavos. Štai kodėl jis toks brangus.

Grynas agarmedžių ekstraktas – aitraus gyvulinio, medicininio kvapo. Parfumerininkams įdomu su juo dirbti, nes suderintas su kitomis sudedamosiomis dalimis jis atskleidžia vis kitokį savo veidą.

Šafranas – pats brangiausias prieskonis – suteikia kvepalams minkštumo.

Parfumerininkai vis daugiau dėmesio skiria ir vilkdalgiams. Tai galima sieti su masine streso epidemija, kuri kamuoja vis didesnę žmonijos dalį. Vilkdalgiai suteikia ramybės ir jaukumo.

Tai brangus ingredientas. Jį išgauti užtrunka 9 metus. Gamybos proceso metu kasamos vilkdalgių šaknys, jos metų metus džiovinamos, trinamos į miltelius, daromas sviestas (orris), kuris naudojamas kvepalams gaminti.

Kitą vasarą tikrai atsiras kvepalų su sūriomis natomis. Koks gi tas sūrumas?

„Įsivaizduokite, kad plaukiodami jūroje netyčia gurkštelėjote jūros vandens – štai toks. Susilietę su oda kvepalai atskleidžia žavingą savo veidą“, – pasakojo Diana.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.