Paryžiaus vyrų mados savaitė: dizaineriai lenkiasi aktyviam vyrui

Kai elegantišką paltą keičia neperpučiama striukė, o ilgaaulius – slidininko batai, nesunku suprasti, kad pretenzingų dendžių era baigėsi. Kitą rudens ir žiemos sezoną Paryžiaus dizaineriai vyrams siūlo rinktis išskirtinai sportišką įvaizdį.

„Louis Vuitton”.<br>AP nuotr.
„Louis Vuitton”.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Deimantė Bulbenkaitė

Jan 24, 2014, 12:10 PM, atnaujinta Feb 17, 2018, 3:48 AM

Ar šiuolaikinis vyras vis dar turi paisyti klasikinio kostiumo taisyklių, o galbūt XXI amžiuje jas derėtų pritaikyti prie pakitusio gyvenimo ritmo? Šis klausimas per Paryžiaus mados savaitę ne tik tapo pagrindine mados namų kolekcijų tema, bet ir paskatino profesionalių kritikų diskusijas apie tai, ką galime vadinti kasdiene vyriška apranga. Pažvelgus į jaunus paryžiečius gali pasirodyti, kad jie vis dar vertina klasikinio kirpimo kostiumą, tačiau jį derina ne su tradiciniais aksesuarais, o su ryškiais bėgimo bateliais, kuprine, sportinio stiliaus striuke. Toks modernus įvaizdis mados kūrėjus įkvėpė kolekcijų leitmotyvu paversti kostiumą, tačiau pateikti jį neįprastame kontekste.

„Dior“ vyriškos linijos dizainerio Kriso Van Assche nuomone, ateinantį šaltąjį sezoną madingas vyras neturėtų bijoti dėvėti kostiumo, su kuriuo patogu dviračiu važiuoti į darbą, po kurio švarku tiktų džinsiniai marškiniai ar daug kareiviškų kišenių turinti liemenė. Kostiumas – kasdienis atributas, tad jį paranku derinti su žalsva sportine striuke, kuriai elegancijos suteikia avikailio apykaklė.

Jaukų kasdienišką įvaizdį pasirinko ir mados namų „Valentino“ duetas Pierpaolo Piccioli ir Maria Grazia Chiuri. Dizaineriai, keletą pastarųjų sezonų nagrinėję griežtą britišką stilių, rudeniui siūlo jaukesnius audinius, šiltesnius atspalvius, laisvesnius siluetus. Jaunatviškumo deriniams suteikė balti sportiniai bateliai, patogūs krepšiai.

Itin aiškią sporto temą pasirinko mados namai „Louis Vuitton“. Jų dizaineris Kimas Jonesas nusprendė savo klientą paruošti kelionei į Pietų Amerikos viršukalnes, tad kitą žiemą „Louis Vuitton“ vyras vilkės didžiulę striukę su kailiu puoštu gobtuvu, avės slidininko batus ir nepamirš egzotiškais raštais marginto šaliko. Tam tikrą aliuziją į kalnų sportą buvo galima įžvelgti ir „John Galliano“ kolekcijoje, nes modeliai avėjo bėgiojimo batelius, mūvėjo tampres ir vilkėjo labai šiltas neperpučiamo audinio pūkines striukes.

„Givenchy“ modeliai atrodė tarsi ką tik grįžę iš krepšinio treniruotės – mados namų dizaineris Riccardo Tisci sujungė klasikinį juodą kostiumą ir sportininko aprangą, tad galutinis rezultatas – švarkai, striukės ir džemperiai, dekoruoti krepšinio kamuolio linijų motyvu, labai laisvi siluetai. Net įprasti marškiniai buvo papuošti krepšinio aikštelės žymėjimo kontūrais.

Neįprastą įvaizdį kitam sezonui siūlo belgų dizaineris Driesas van Notenas, paprastai besidomintis Rytų kultūromis, tačiau šįkart nusprendęs gilintis į vadinamųjų reiverių filosofiją. Jo kolekcijoje netrūko kontrastingų siluetų, įdomių audinio dažymo technikų, labai ryškių spalvų. Be abejo, jo klientas žiemos atostogas praleis ne elegantiškame kurorte, o pogrindžio šokių klubuose.

Įsilieti į modernią miesto kultūrą siekė ir kitas belgų kūrėjas Rafas Simonsas. Jis sukūrė minimalistinę kolekciją, kurios siluetus papuošė menininko Sterlingo Ruby sukurtos aplikacijos, užrašai ir paveikslai. Tai kūrėjo pagarbos ženklas moderniajam menui, kuriuo jis domisi jau keletą dešimtmečių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar debatų dalyviai supranta, kur kandidatuoja?