Lietuviai dizaineriai pastarąjį penkmetį sparnus kėlė į užsienį

Mados sostinėse kolekcijų pristatymo grafikas labai aiškus: rugsėjį – pavasario ir vasaros, vasarį – rudens ir žiemos kolekcijos. Lietuvoje dauguma dizainerių vadovaujasi kitokia logika: kada sukuriu, tada pristatau. O ir tų pristatančiųjų gretos per pastaruosius penkerius metus aptirpo.

Daugiau nuotraukų (1)

Liuminata Mickutė

2014-02-06 14:13, atnaujinta 2018-02-16 15:23

Labai „juoziška“. Taip mėgsta sakyti pirmoje eilėje per Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymą įsitaisiusios ponios. Ir nors J.Statkevičius pristatydamas savo kolekcijas kaskart vis nustebina, ginčytis negali: jo kurtą drabužį atpažinsi iš tolo. Siluetai kaskart gali būti skirtingi, bet visi modeliai turi tą patį bruožą – nepriekaištingą kokybę.

Tą kokybę per pastaruosius penkerius metus turėjo galimybę išvysti vis daugiau žmonių. Būtent 2008-aisiais Juozas, gerbėjų meiliai vadinamas Juozuku, sumanė kolekciją pristatyti iki tol mados šou nenaudotoje erdvėje – arenoje. Tuometę Utenos, o dabar tiesiog Pramogų areną dizaineris pavartė podiumu, o jo naujausią kolekciją išvydo tūkstančiai.

Tokie grandioziniai J.Statkevičiaus pristatymai tapo gražia tradicija, pernai persikėlusia į dar didesnę erdvę – „Siemens“ areną.

Nesikeičia tik viena – Juozukas mados šventę gerbėjams dovanoja kasmet prieš arba po savo gimtadienio, kurį švenčia spalio 15 dieną.

„Kūryba įgavo didžiulį pagreitį“, – taip pastaruosius penkerius metus apibūdina Juozukas.

Išties per pastaruosius metus J.Statkevičius ne tik kasmet pristatė savo kolekcijas, atidarė parduotuvę Maskvoje, toliau sėkmingai kūrė kostiumus spektakliams, bet ir išleido atnaujintus savo kvepalus, pristatė savo žvakes, sukūrė sportinę kolekciją „Audimui“, o visai neseniai ir skėčius degalinių tinklui „Lukoil“.

„Aš ne vieną kadenciją taip dirbu“, – nusijuokia Juozukas, apie kurį žiniasklaida ir visuomenė kalba daugiau ir garsiau nei apie bet kurį kitą kūrėją.

Neliko Juozas nepastebėtas ir pasaulio spaudos. Štai amerikiečių žurnalo „Vogue“ interneto tinklalapis lietuvio dizainerio J.Statkevičiaus kolekcijos nuotraukų įkėlė po to, kai jis savo sukneles pristatė prabangios juvelyrikos kompanijos „De Grisogono“ surengtame vakarėlyje Kanuose (Prancūzija). Kiekvienas podiumu žingsniavęs J.Statkevičiaus modelis buvo pasipuošęs prabangiais „De Grisogono“ dirbiniais, kurie dar labiau išryškino dizainerio kurtų suknelių grožį. Juozo sukneles stebėjo Milla Jovovich, Heidi Klum, Alecas Baldwinas, Carine Roitfeld, Adrienas Brody, Eva Cavalli, Paulo Coelho, Kelly Brook, Janet Jackson, Tamara ir Petra Ecclestone, Paris ir Nicky Hilton bei daugelis kitų.

Tiesa, Juozas gali girtis, kad užsienio žvaigždės ne tik stebi, bet ir vilki jo sukneles. Štai Danijos princesė Mary jo suknelę vilkėjo net du kartus: per savo vyro keturiasdešimtmetį 2008-aisiais ir Nyderlandų princesės Maximos 40-metį 2011-aisiais.

Lietuvio drabužiais pastarąjį penkmetį puošėsi ir kino, muzikos bei podiumo žvaigždės: Björk, Kyra Sedgwick, Naomi Watts, Nicole Richie, Audrey Butvay-Gruss, Kirsta Bard, Svetlana Griaznova.

Plačiajam pasauliui savo darbus šiandien pristato ir dizainerė Ramunė Piekautaitė. Tiesa, savo gerbėjų ji taip nelepina. Kūrėja pastarąjį penkmetį naujų kolekcijų nuotraukas tiesiog išplatindavo žiniasklaidai. Anot dizainerės, jai toks pristatymo būdas patogesnis. „Šitaip man lengviau dirbti. Galiu išvengti nesusipratimų – per pristatymus viskas vyksta greitai, todėl sunku išvengti nesklandumų – tai suknelė ne taip užsegta, tai bateliai ne tie“, – aiškina Ramunė. Tiesa, maloni išimtis buvo 2011-ieji. R.Piekautaitė negalėjo atsispirti pagundai dalyvauti Mados naktyje ir po ilgo laiko viešai pristatė savo kolekciją. Tačiau ir be įspūdingų šou R.Piekautaitei mados versle sekasi puikiai. Moteris 2009 metais savo kolekciją pristatė Čikagoje (JAV), o pastaruosius kelerius metus nuolat dalyvauja Paryžiaus prestižinėje parodoje „Tranoi“.

Japonai, amerikiečiai, meksikiečiai, argentiniečiai, vokiečiai, šveicarai ir kiti užsieniečiai Ramunės kolekcijas graibstyte graibsto. „Savo klientus Lietuvoje myliu ir gerbiu, bet turiu eiti ir už šalies ribų“, – sako R.Piekautaitė, Paryžiuje įsitikinusi, kad jos kūryba yra įdomi ir šiuolaikiška. Drapiruoti, lengvai krintantys drabužiai – vizitinė R.Piekautaitės kolekcija, o verslo variklis – lankstumas. Tad Ramunė neapsiriboja vien pavasario ir vasaros bei rudens ir žiemos kolekcijomis. Atšilus orams ji pristato išleistuvių suknelių, vasarą – vestuvinių, o prieš žiemos šventes – proginių suknelių kolekcijas. Nieko keista, kad pernai Ramunei teko praplėsti savo saloną Vilniuje, o 2011-aisiais dar vieną saloną atidaryti Klaipėdoje.

Verslumo galima pavydėti ir dizainerei Julijai. Per pastaruosius penkerius metus jos kūryboje įvyko didžiulis lūžis. Pirmiausia nuo to, kad prieš porą metų visiems žinoma kūrėja paprašė vadinti ją tiesiog Julija. Nebe Julija Žilėniene ar Julija Janulaityte kaip anksčiau. 2010-aisiais atšventusi savo mados namų dešimtąjį gimtadienį Julija pamažu iškristalizavo mintį savo prekės ženklą pavadinti „Julia Janus“, o save pristatyti tiesiog kaip dizainerę Juliją. „Juk daugiau dizainerių Julijų Lietuvoje nėra“, – trumpai paaiškino ji. Pakeitusi mados namų pavadinimą Julija griebė jautį už ragų: atidarė „Julia Janus“ parduotuves Vilniaus prekybos centre „Europa“, Kauno „Akropolyje“, Klaipėdos Herkaus galerijoje, o Vilniaus senamiestyje atnaujino senąjį saloną. Tiesa, Julija iškilmingų kolekcijų pristatymų taip pat nerengia. Užuot tai dariusi, ji manekenes užsodina ant dviračių ir paleidžia riedėti senamiesčio gatvėmis. Tegu pasigroži visi.

Nuomonę apie kolekcijų pristatymą per pastaruosius metus pakeitė ir dizainerė Audronė Bunikienė. Tiesa, priešinga kryptimi. 2008-aisiais ji nusprendė išlįsti iš pogrindžio ir vėl džiuginti savo gerbėjus gražiu reginiu. Prieš tai kelerius metus kolekcijų nepristačiusios A.Bunikienės sugrįžimas ant podiumo buvo palydėtas gausiais aplodismentais, tad jau penketą metų naujausius darbus dizainerė pristato viešai.

Jau penketą metų savo kolekcijomis džiugina ir dizainerė Viktorija Jakučinskaitė. Kūrėja sugalvojo itin originalų būdą pateikti savo kūrybą – kolekcijas ji kuria mamoms ir dukroms, jos podiumu žingsniuoja tokiomis pačiomis suknelėmis pasipuošusios dviejų kartų dailiosios lyties atstovės. O kad visuomenei būtų įdomiau – tradiciškai kolekcijas pristato garsios mamos su dukromis.

Dvi kolekcijas kasmet parodo ir dizainerių Egidijaus Rainio ir Lilijos Larionovos duetas. Tiesa, kolekcijos jų skirtingos, tik podiumas tas pat. Pastaruosius penkerius metus dizainerių kūrybinis gyvenimas tekėjo ramia vaga: pavasario ir vasaros, vėliau – rudens ir žiemos kolekcijų pristatymas, kartais – kūrybos pristatymas „Tranoi“ parodoje Paryžiuje. 2010-aisiais kartu su dizaineriais Egidijumi Sidaru ir Kristina Kruopienyte E.Rainys ir L.Larionova atidarė parduotuvę „4 Boutique“ prekybos centre „Gedimino 9“. „Parduotuvė – ne žaidimas, o rimtas verslas, kai reikia galvoti, kaip išlaikysime žmones, ką darysime, kad kolekcijos atsipirktų“, – tuomet sakė E.Rainys. Bet netrukus parduotuvę teko uždaryti. Tačiau E.Rainys rankų nenuleido ir pernai paskelbė apie savo vestuvinių suknelių saloną.

Pastarąjį penkmetį mados versle įsitvirtino ir E.Sidaras, dirbantis mados namuose „Cantas“. Kasmet jis kolekcijas pristato „Mados infekcijoje“ ir gali pasigirti nemenku ištikimų klientų būriu. Tiesa, kol kiti lietuvių dizaineriai tiesia rankas į Vakarus, E.Sidaras 2011 metais savo kolekciją pristatė... Gruzijoje. Kolekciją verta paminėti vien dėl to, kad jos pažiba – suknelė, kurios apačios plotis – beveik šimtas metrų, yra įrašyta į Lietuvos rekordų knygą.

„Mados infekcijoje“ savo darbus pristato ir būrys kitų jau vardą pelniusių, tačiau taip ir nesiryžtančių atskirų kolekcijų pristatyti kūrėjų: Sandra Straukaitė, Laura Dailidėnaitė, Jurgita Januškevičiūtė. Šiame festivalyje dalyvauja ir Eglė Žiemytė. Per pastarąjį penkmetį kūrėja spėjo pelnyti paltų meistrės vardą, tačiau jos prekės ženklas „D.Efect“ geriau žinomas už Lietuvos ribų nei mūsų tautiečiams.

Panaši ir Kristinos Kalinauskaitės bei Andriaus Sergejenkos kuriamo prekės ženklo „Kristi Andress“ situacija. Londone gyvenę lietuviai gali valandų valandas pasakoti apie rankų darbo meistrystę ir klientus Didžiojoje Britanijoje, tačiau Lietuvoje jie žengia tik pirmuosius žingsnius. Užtat tvirtai! 2012-aisiais pora surengė mados pristatymą, kurio metu kolekciją pristatė garsiausių Lietuvos krepšininkų žmonos. Pasirodo, visos jos jau spėjo tapti „Kristi Andress“ klientėmis.

Pasibaigus trumpoms motinystės atostogųoms į visuomenės dėmesio centrą šiemet sugrįžo Agnė Kuzmickaitė, kolekciją pristačiusi ne „Mados infekcijoje“, o Vilniaus „Vaidilos“ teatre. Garsiai apie save prieš keletą metų pranešė dizaineris Liutauras Salasevičius, kurio kurtais drabužiais mėgsta puoštis ponia Inga Stumbrienė.

Dar garsiau žinią apie pirmąją viešai pristatomą kolekciją trimitavo Robertas Kalinkinas. Vaikinas pirmam blynui kepti pasirinko „Siemens“ areną. Blynas atrodė dar labiau prisvilęs, kai netrukus po jo šou „Siemens“ arenoje mados mišias surengė J.Statkevičius...

Buvo ir tokių, kurie nutilo. Seržas Gandžumianas pastarąjį penkmetį su dar keliais dizaineriais sukūrė prekės ženklą „Swan Ph“ ir ketino užkariauti Ameriką. Bet svajonių šalis didelė, ir lietuvių svajonės joje, matyt, pasimetė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: Lietuvos narystės NATO metinės – ar iššūkių daugiau?