Pirmasis lietuviškas kiobė – su unikaliu „Lt identity“ kostiumu

Žinomų šalies dizainerių Jolantos Rimkutės ir Ievos Ševiakovaitės darbai persmelkti lietuviška tapatybe, o šio dueto sukurtas prekės ženklas „Lt identity“ gamina ne tik kasdienius ar proginius drabužius, aksesuarus, bet ir šiuolaikiškus tautinius kostiumus. Įkvėpimo mados kūrėjos semiasi ne tik tyrinėdamos Lietuvos kultūrą, istoriją, tautinį paveldą, tačiau taip pat ir įgyvendindamos bendrus projektus su įvairiais užsakovais. Vienas naujausių tokių projektų – specialiai naujam „Vilkmergės“ alui sukurta barmeno – kiobės – apranga.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 8, 2014, 11:33 AM, atnaujinta Feb 14, 2018, 7:35 PM

Kovo pradžioje pristatytas „Vilkmergės Senovinis“ alus – pirmasis Altbier tipo alus Lietuvoje. Šio alaus receptas – seniausias Vokietijoje. „Alt“ vokiškai reiškia „senas“, „bier“ – alus. Legenda byloja, kad į Lietuvą Altbier receptą kadaise atvežė per Vilkmergę keliaujantys Hanzos pirkliai.

Reino regiono sostinėje Diuseldorfe iki šių dienų išlikusios tik Altbier verdančios aludės. Jose alų svečiams pilsto patyrę, vietinių gerbiami ir savo profesiją itin rimtai vertinantys padavėjai kiobės (vok. – Köbe). Tradiciškai jie dėvi mėlynos spalvos marškinius ir prijuostę, ant liemens turi pasikabinę odinę piniginę. Kiobės be žodžių keičia tuščius lankytojų bokalus pilnais, iki kol jiems nepasakoma, kad jau pakaks.

Kartu su „Senoviniu“ alumi, „Vilkmergės“ alaus darykla pristatė ir pirmąjį lietuvišką kiobę. „Lt identity“ dizainerės mėlyną kiobės uniformą iškeitė į seniesiems lietuvių aludariams ir „Vilkmergei“ artimesnį žemės spalvų koloritą. Atotrūkis nuo tradicinio vokiško apdaro nėra didelis, bet modelis, pasak kūrėjų – modernių formų, patogesnis dėvėti.

„Alus nuo seno neatsiejamas nuo Lietuvos kultūros, tradicijų, vadinasi – ir identiteto. Jau vien dėl to mums šis projektas buvo artimas. Užduotis buvo savotiškas iššūkis – per daug nenutolstant nuo tradicinio vokiško kostiumo priartėti prie senųjų laikų lietuviškų apdarų ir „Vilkmergės“ alaus. Teko atlikti ir šiek tiek namų darbų“, sako I.Ševiakovaitė.

Kurdamos kostiumą dizainerės atsižvelgė į produktą, kuriam jis skirtas – mažos lietuviškos alaus daryklos alų, kur ir kaip jis bus pilstomas. „Dėl to ir mūsų pasirinkti audiniai – tik natūralūs ir kokybiški. Šiek tiek transformavome ir tradicinį kiobės kostiumo modelį – švarką pakeitėme liemene – taip kur kas patogiau“, - sakė dizainerė J.Rimkutė.

Lietuviškojo kiobės kostiumo ansamblį sudaro balti marškiniai, griežto stiliaus juoda liemenė su raudonomis sagomis, kurios primena senovinį aludario antspaudą; taip pat vyšninio atspalvio kaklajuostė, smėlio spalvos prijuostė, juodos kelnės ir, be abejo, sendintos odos piniginė. Įgudusi alaus mėgėjo akis nesunkiai atpažins, kad tai subtili „Vilkmergės“ alaus daryklos spalvų gama.

Pirmą kartą „Lt identity“ kurtą kostiumą dėvintis lietuviškas kiobė pasirodė per kovo viduryje Vilniuje vykusį „Vilkmergės Senovinio“ alaus pristatymą. Pasak aludarių, kiobę bus galima pamatyti ir per kitus alaus daryklos renginius bei partneriniuose „Vilkmergės“ baruose bei restoranuose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.