Paryžiaus mados privertė keliauti laiku

Ką tik pasibaigusi Paryžiaus mados savaitė buvo kupina netikėtumų ir šiek tiek chaoso. Čia kolekcijas pristatę dizaineriai idėjų sėmėsi ne tik iš praeities: dauguma jų pasitelkė savo ateities vizijas, kai kurie tiesiog žongliravo savotiška kelione laiku, rašo „Lietuvos ryto“ žurnalas „Stilius“.

Paryžiaus mados savaitė - chaotiška kelionė laiku.<br>AOP, „Scanpix“ ir AP nuotr.
Paryžiaus mados savaitė - chaotiška kelionė laiku.<br>AOP, „Scanpix“ ir AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Rugilė Ereminaitė

2014-10-14 14:06, atnaujinta 2018-01-27 09:49

Dauguma 1015 metų pavasario ir vasaros kolekcijas mados savaitėse pristačiusių kūrėjų gręžėsi į praeitį, prisiminė istoriją ar bandė žadinti sentimentus kolekcijų tema pasirinkdami praėjusių dešimtmečių laisvės dvasią. Tačiau Paryžius išliko savitas.

Viena vertus, stebint kolekcijų pristatymus susidarė įspūdis, kad daugelis dizainerių, išlaikydami savo mados namų stilių, visais būdais bandė įtikti išrankiai šių laikų klientei – kolekcijos itin universalios ir stilistiškai chaotiškos. Kita vertus, susiformavo viena kiek ryškesnė tendencija – praeities ir ateities derinimas.

Kai kurie kūrėjai išties nustebino ir suintrigavo ateinančiam šiltajam sezonui pasiūlę netikėtus derinius iš praeities klasikos „hitų“ ir, pavyzdžiui, grubios šiuolaikinės gatvės mados pavyzdžių.

Bene ryškiausiai šią tendenciją išplėtojo „Dior“ mados namai. Kolekcijoje vyrauja įdomios priešpriešos ir iš pirmo žvilgsnio nesuderinami modeliai. Kaip sakė pats dizaineris Rafas Simonsas, jis norėjo sukurti ką nors modernaus, bet kartu atsakyti į klausimą, kas šiais laikais yra modernu. Kolekcijos modeliai dvelkia romantika ir moteriškumu. Buvo prisiminta legendinė mados namų „New Look“ stilistika. Šiltojo sezono linijoje dominuoja klasikinės juoda ir balta spalvos, tačiau modernumo suteikia akį rėžiančios ciklamenų ir oranžinė.

Panašia idėja pasinaudojo ir „Balenciaga“. Šį kartą Paryžiaus mados savaitėje podiumą šturmavusios manekenės atrodė tarsi nužengusios iš kino filmo „Matrica“ – tereikėjo prisiminti seną kino juostą apie ateitį. Dizaineris Alexanderis Wangas manekenes aprengė ilgais, beveik žemę šluojančiais lietpalčiais ir papuošė sportinio stiliaus akiniais su veidrodiniais lęšiais. Nutaisiusios nuožmius žvilgsnius merginos atrodė kaip modernios šių dienų deivės.

Štai „Balmain“ aiškiai pasirinko futurizmo temą. Šaltos metalo detalės ir aksesuarai, šiek tiek nuogo kūno ir seksualumą išryškinantys modeliai, savitas ir net griežtokas kirpimas – kolekcija turėtų patikti net pačiai įnoringiausiai moteriai, nes būtent valdingą moterį, vilkinčią tokius rūbus, ir norisi įsivaizduoti.

Šiuolaikinės moters įvaizdį pasirinkdami karžygės iš senovės mitų temą sukūrė ir „Givenchy“: kolekcijoje romantikos nerasi nė su žiburiu. Tačiau ant podiumo pasirodė manekenės, vilkinčios seksualumą išryškinančius modelius. Savimi pasitikinčios moters įspūdį kolekcijoje kuria modeliai su daugybe odos ir metalo detalių. Kai kurie modeliai primena tarsi karingosios princesės iš filmo apdarus – prigludusios odinės kelnės, ties šlaunimis besibaigiančių aulų batai ir įvairiausi odos diržai.

„Alexander McQueen“ su dizainere Sarah Burton priešakyje vis išlaiko specifinį mados namų braižą: stebina ir šokiruoja. Nors pastarosios kolekcijos buvo kiek nuobodesnės, šį kartą ji sugrįžo sukūrusi rytietiškos ateivės įvaizdį. Kolekcijoje panaudota daug Japonijos kultūros elementų: modeliai išmarginti vyšnių ir orchidėjų žiedais, daug užuominų apie legendines geišas, vyravo tradicinį japonišką kimono primenantis kirpimas.

Pagrindinė „Saint Laurent“ mados namų ateinančio pavasario tema – seksualumas. Nežinia, kiek tai šokiravo stebėjusius kolekcijos pristatymą, tačiau jau vien garso takelis buvo intriguojantis – skambėjo prancūziška daina, kurios žodžiai buvo ne apie ką kita, o būtent apie seksą. Ant podiumo žengė manekenės, vilkinčios trumpus sijonus ir erotiškas permatomas juodas pėdkelnes, sukneles su itin giliomis iškirptėmis. Dizainerio Hedi Slimane’o kolekcijoje – ir begalė įvairiausio stiliaus odinių švarkelių bei batų su platforma.

Provokuoti kvietė ir Jeanas Paulis Gaultier. Tik jo provokacija ne tokia fetišistinė, ji linksmesnė. Šį kartą ant podiumo tikrą šou surengęs dizaineris pristatė visą daugybę suknelių, primenančių dviratininko kostiumą ar cirko artistės triko, baikerio tipo švarkų, kabaretą primenančių blizgių ir margų apdarų.

Vis dėlto nemaža dalis dizainerių ateinančiam pavasariui ir vasarai sukūrė ir kur kas praktiškesnių kolekcijų. Kaip visada, įvairaus amžiaus ir sudėjimo moterims sugebantis įtikti dizaineris Alberas Elbazas „Lanvin“ mados namams sukūrė dar vieną tikrai sėkmingą kolekciją. Jis pasitelkė gana niūrių, tačiau praktiškų spalvų audinius. Gamtos raštais ištapytos šilko suknelės per daug neįpareigojančios – drabužiai pasiūti sluoksniuojant audinius, tačiau yra laisvai krintantys. Kurdamas liniją A.Elbazas panaudojo ir nemažai skirtingų nėrinių imitacijos audinių, kuriuos išradingai derino. Tiek kuriant aksesuarus, tiek dekoruojant sukneles buvo pasirinktos ir amžinojo klasikos simbolio – perlo imitacijos detalės.

„Chloe“ mados namų Paryžiuje pristatyta kolekcija gana kasdieniška, dauguma modelių tinkami tiek patogiam laisvalaikiui, tiek neįpareigojančiai darbo dienai. Kita vertus, nebuvo atsisakyta ir pastarųjų mados savaičių metu ant podiumų vyravusios bohemos tematikos, kuri sumišusi su patogiu šiuolaikiniu gatvės stiliumi. Daug dėmesio šį kartą mados namai skyrė džinsiniam audiniui. Atrodo, kad į madą grįžta ir „Chloe“ pasiūlyti beveik žemę šluojantys džinsiniai sijonai ir suknelės.

„Chanel“ kolekciją pademonstravo tiesiog improvizuotoje gatvėje. Karlas Lagerfeldas iš anksto visiems paskelbė žinią: „Kolekcija bus feministinė, bet moteriška. Gatve manekenės žengė nešinos įvairiausiais plakatais, kuriuose puikavosi tekstai, skelbiantys: „Pirmiausia damos“, „Kurk madą, bet ne karą“ ir panašiai. Nors pati kolekcija ne tokia provokuojanti, kaip jos pateikimas. Tiek modeliai, tiek kolekcijos stilistika kiek priminė šio rudens ir žiemos sezono „Chanel“ kolekciją. Tik šį kartą dizaineris sėmėsi idėjų iš miesto gatvių, architektūros. Be gėlėmis ir tradiciniais mados namų kvadratais margintų audinių, ant podiumo dominavo dryžiai. Ir išties unikali idėja – metališko blizgesio, gatvės plyteles primenančios detalės išsiuvinėtos ant švarkų ir suknelių.

„Miu Miu“ kolekcija nustebino gražia švelnių spalvų palete. Jau kurį laiką kalbama apie tai, kad kolekcijos praranda sezoniškumą, o pavasariui ir vasarai skirtose kolekcijose atsiranda vis šiltesnių rūbų. Dizainerė Miuccia Prada sukūrė būtent tokią kolekciją: joje gausu kailiais dekoruotų paltų, šilto ir minkšto audinio palaidinių bei sijonų. Tiesa, savo retro stilistika ir įmantriais spaudiniais margintais audiniais ši kolekcija taip pat priminė ateinančiam sezonui jos sukurtą liniją mados namams „Prada“. Tik Paryžiuje pademonstruoti apdarai skirti ne tokiai sentimentaliai ir kur kas drąsesnei merginai.

„Louis Vuitton“ sumanė šiek tiek pašmaikštauti. Buvo pristatyti modeliai, marginti rankinių ir kosmetikos priemonių nuotraukomis. Ateinančio sezono kolekcija taip pat su retro prieskoniu. Podiumu žengė manekenės, vilkinčios margus aksominius kostiumėlius. Mados namai taip pat prisiminė platėjančias kelnes, A formos sijonus ir nertas pėdkelnes.

Kol Vladimiras Putinas neokupavo...

Kritinę šiandienos geopolitinę situaciją atspindi ir mada. Paryžiaus mados savaitės metu ateinančio sezono kolekciją pristatęs dizainerių tandemas „Talbot Runhof“ drąsiai išreiškė nepasitenkinimą Rusijos Federacijos prezidento Vladimiro Putino vykdoma politika. „Visit before he does!“ (išvertus iš anglų k. – „Aplankykite, kol jis to nepadarė“) – tokia antraštė reklamavo kolekciją pavadinimu „Su meile, nuo Rusijos“. Pristatymo metu buvo pademonstruotas modelis, kurį „puošė“ V.Putino veidas su Eiffelio bokštu ant galvos ir apraizgyta Prancūzijos vėliava. Panašūs šaržai su garsiais kitų Europos šalių architektūriniais objektais atsirado ne ant vieno kolekcijos modelio. Atrodo, kad šiuo metu pasipuošti tokiu rūbu Rusijoje neišdrįstų niekas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.