Pilkosios gatvės pelytės skinasi kelią į mados pasaulio olimpą

Daugelį metų mados industrija piršo eilinėms moterims su realybe prasilenkiančius grožio standartus. Dabar juos ar jų nepaisymą diktuoja pilkosios gatvės pelytės, kurios gali tapti podiumų modeliais.

„American Apperel“ apatinių drabužių reklamai pasirinko 62-ejų J.O’Shaughnessy.
„American Apperel“ apatinių drabužių reklamai pasirinko 62-ejų J.O’Shaughnessy.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2015-03-30 22:45, atnaujinta 2018-01-07 22:42

Septintajame dešimtmetyje merginos kankino save badu, kad būtų panašios į nendrelę Twiggy, 10-ajame dešimtmetyje – į subtiliąją Kate Moss. Pasiekti nesveiką, liguistą liesumą – daugiau ar mažiau įvykdomas uždavinys, o tokios išvaizdos kaip Cindy Crawford reikia gimti.

Bet net supermodeliai dailinami iki tobulumo, nekreipiant dėmesio į anatomijos dėsnius. Galima iki gyvenimo pabaigos laikytis dietos, dėl liauno liemens pašalinti porą šonkaulių, o lūpas, priešingai, pasididinti. Bet niekas ir niekada neatrodys taip, kaip brazilų modelis Gisele Bundchen (34 m.) kokioje nors reklamoje. Veikiausiai ir ji realiame gyvenime taip neatrodo.

Moterys jau pavargo nuo skausmingų bandymų priartėti prie podiumo modelių standartų, ir mados pasaulis joms ištiesė pagalbos ranką: beveidžius modelių standartus pakeitė ryškus individualumas.

Skandalingasis prekės ženklas „American Apparel“ apatinių drabužių reklamai pasikvietė 62-ejų tėvynainę Jackie O’Shaughnessy ir viešai įrodė, kad graži moteris išlieka graži bet kokio amžiaus, ypač dėvėdama nėriniuotą liemenėlę.

Iš Bosnijos ir Hercegovinos kilusi Andreja Pejič (23 m.) iki lyties pakeitimo dalyvavo tiek vyrų, tiek moterų mados kolekcijų šou.

Ant podiumo grįžo amerikietė Kristen McMenamy (50 m.) – vienas pirmųjų modelių, androginijos (vienos lyties atstovas turi kitos lyties požymių) paženklinta išvaizda.

Dabar ji dirba kartu su savo dukterimi Lily McMenamy (20 m.), kurią sunku pavadinti gražia pagal visuotinai priimtus kriterijus.

Per dvejus karjeros metus K.McMenamy duktė dalyvavo „Marc Jacobs“ reklamoje, pristatė „Chanel“, „Louis Vuitton“ ir „Yves Saint Laurent“ kolekcijas.

Pagrindinis šiuolaikinis modelis Cara Delevingne (22 m.) savo kolekcijos kartu su DKNY reklamos dalyvius surado per „Instagram“.

Pristatyti vieną pastarųjų savo kolekcijų amerikiečių dizaineris Rickas Owensas (52 m.) pasikvietė ne tradicinius modelius, o Amerikos koledžų stepo šokėjas.

Sunku pasakyti, kas paklojo pamatus šio proceso pradžiai, bet nepaminėti Lenos Dunham (28 m.) negalima. Ši jauna amerikiečių režisierė tik per kelerius metus tapo viena garsiausių moterų ne tik JAV, bet ir visame pasaulyje.

Šlovė L.Dunham užklupo po jos sukurto serialo apie save ir drauges, paprastas Niujorko merginas. Pastarosios, priešingai nei populiaraus „Sekso ir miesto“ herojės, turėjo akivaizdžių išorės trūkumų, krėtė akivaizdžias kvailystes ir atrodė ne blogai, o labai jau vidutiniškai.

Didžiulį susidomėjimą sukėlė faktas, kad savo seriale L.Dunham nuolat pasirodydavo nuoga, nesigėdydama savo celiulito ir nereikalingų kilogramų.

Kai kurios gražiosios lyties atstovės buvo pasipiktinusios tokiu atvirumu, bet dauguma paprastų merginų žvelgdamos į L.Dunham pamatė save ir savo trūkumus.

Savo pavyzdžiu režisierė tarsi leido joms atsipalaiduoti, pasiūlė pamilti save tokią, kokia yra.

Dabar L.Dunham „Instagram" turi daugiau nei milijoną sekėjų, ir šis faktas daug ką pasako. L.Dunham negalima pavadinti nei gražia, nei liekna, nei miela.

Bet iš jaunos režisierės lūpų atskriejęs šūkis „Tiesiog būk savimi“ skamba kur kas nuoširdžiau, nei tai sakytų koks nors supermodelis.

Net įžymioji ir nepalenkiamoji Anna Wintour pripažino, kad L.Dunham – dėmesio vertas reiškinys, ir pakvietė režisierę dalyvauti jos vadovaujamo žurnalo „Vogue“ fotosesijoje.

Natūralumo, įvairovės tendencija prasiskverbė ir į leidinius, pasakojančius apie Holivudo įžymybes ir pramogų verslo pasaulį. Net „Vogue“ pasiryžo liemenėlių fotosesijai, kurioje dalyvavo „plus size“ – didelių dydžių – kategorijos modeliai. Išties negirdėtas populiaraus, įtakingo žurnalo įžūlumas!

Įdomiausia, kad garsenybės palaiko šią tendenciją. Amerikiečių ritmenbliuzo žvaigždė Beyonce (33 m.) pareikalavo, kad pernelyg nudailintos jos „H & M“ reklamos nuotraukos būtų grąžintos į ankstesnį lygį.

Kino žvaigždė britė Keira Knightley (29 m.) sutiko apsinuoginti tik tuo atveju, jei jos krūtinė nebus padailinta. „Oskaro“ laureatė Jennifer Lawrence (24 m.) atvirai pareiškė, kad nesirengia kankinti savęs bado dietomis ir liesėti.

Drąsiausias buvo Olandijos modelis Lara Stone (31 m.). Ji apsinuogino žurnalo „System“ fotosesijai ir visiškai atsisakė bet kokio retušavimo. Nuotraukos aiškiai byloja, kad nėštumas vis dėlto padarė žalos jos tobulam kūnui.

Mados industrija pernelyg ilgai kūrė apgaulingą pasaulio paveikslą, skiepijo merginų širdyse nepasitikėjimo savimi grūdą ir net žvaigždės nebenori atitikti su realybe prasilenkiančių standartų. Vadinasi, mados pasauliui teks žaisti pagal taisykles, kurias jai diktuoja eiliniai žmonės.

Amžius – kosmetikos industrijos hitas

Praėjusiais metais nebeliko ir stereotipo, kad tik jaunas veidas lemia komercinę sėkmę. Holivudo žvaigždė Jessica Lange (65 m.) tapo kosmetikos linijos „Marc Jacobs Beauty“ veidu.

Britų aktorė, filmo „Naktinis portjė“ žvaigždė Charlotte Rampling (69 m.) reklamavo lūpų dažus „Nars“.

Beje, abi šios garsenybės reklamavo pagrindinės linijos kosmetikos priemones, o ne skirtas senėjimui atitolinti.

„Oskaro“ laureatė Helen Mirren (69 m.) tapo kompanijos „L’Oreal Paris“ ambasadore ir reklaminiu veidu Didžiojoje Britanijoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.