„Kurdama nebijau mesti iššūkių tiek sau, tiek mados gerbėjams. Mėgstu prisijaukinti medžiagas su kuriomis anksčiau nesu dirbusi bei savo darbais įkvėpti žmones ne tik spręsti gražu–negražu, bet ir paskatinti spėlioti, iš ko rūbas pagamintas bei kodėl pasirinktas netradicinis sprendimas. Taip kilo idėja pasiūti neįprastą suknelę iš jau panaudotų daiktų, prikeliant juos naujam gyvenimui“, – pristatydama savo kūrinį pasakoja A. Kuzmickaitė.
Jos teigimu, mados industrijoje senų daiktų prikėlimo tolesniam gyvavimui koncepcija (angl. upcycling) išpopuliarėjo jau prieš kelerius metus, tačiau Lietuvoje ji dar nėra plačiai naudojama ant podiumo. Originalią suknelę dizainerė kūrė iš lauko reklamos medžiagos, su kuria prekės ženklas pristatė šiemet pradėtą naują kampaniją „Taste the Feeling“ (liet. Paragauk jausmo). Bendrovė nusprendė prisidėti prie šio originalaus mados projekto dėl jo siunčiamos ekologinės žinios. Prekės ženklas visame pasaulyje įgyvendina aplinkosaugos iniciatyvas, susijusias su klimato kaita, pakuočių perdirbimu, tvaria žemdirbyste ir vandens tausojimu.
„Mūsų tikslas – per artimiausius penkerius metus pasiekti, kad 75 proc. visų prekės ženklo produktų pakuočių išsivysčiusiose šalyse būtų perdirbamos. Dabar šis rodiklis jau siekia 61 proc. Projekto su dizainere A. Kuzmickaite idėja mums patiko pirmiausia todėl, kad jis primena, jog kiekvienas galime rasti būdų, kaip prisidėti prie švaresnės aplinkos kūrimo“, – sako Ieva Matulaitienė, „Coca-Cola“ vadovė Baltijos šalims.
Aukštus aplinkosaugos standartus bendrovė diegia ir Alytuje veikiančioje „Coca-Cola HBC Lietuva“ gėrimų gamykloje. Iki 2020 m. kompanija įsipareigojo sumažinti gamybos procese sunaudojamo vandens kiekį 30 proc., o išskiriamo anglies dvideginio apimtis – 50 proc. Jau anksčiau Alytaus gamykloje įgyvendintos priemonės leido sumažinti buteliukams gaminti naudojamo plastiko kiekį 8-9 proc. – skaičiuojama, kad plastiko atliekų kasmet dėl to sumažės apie 290 tonų.
Dizainerė A. Kuzmickaitė planuoja ir toliau bendradarbiauti su prekės ženklu „Coca-Cola“. Iš nepanaudotos lauko reklamos dizainerė kurs išskirtines kuprines.
„Lietuvoje gaminome labai dideles lauko reklamas – jų bendras plotas siekė net 917 m2. Bendradarbiavimas su dizainere leidžia likusias medžiagas panaudoti ne tik ekologiškai, bet ir kūrybiškai, suteikiant joms naują vertę“, – pasakoja I. Matulaitienė.