Florencijos istorinės monetos – Auksinio florino – teikimo ceremonijoje dalyvavo meras Dario Nardella, artimi menininko pagalbininkai Erikas Pfrunderis ir Gerhardas Steidlis, Italijos mados Florencijos centro pirmininkas Andrea Cavicchi, tarptautinės mados ir tekstilės parodos „Pitti Immagine“ prezidentas Gaetano Marzotto ir vokietis meno istorikas, Uficių galerijos („Galleria degli Uffizi“) vadovas Eike Schmidtas, rašo „Lietuvos ryto“ žurnalas „Stilius“.
Ta proga pasauliui pristatyta gausi mados fotografijos paroda „Karl Lagerfeld. Visions of Fashion“. Nieko nuostabaus ir tai, kad ji surengta garsiame muziejuje – „Palazzo Pitti“ –- miesto ir meno istorijos simbolyje. Jame apsilanko 2 milijonai lankytojų per metus.
Italų meno žinovai atveria dar paslaptingesnį K.Lagerfeldą. Jis jau ir taip pažįstamas kaip laisva ir racionali meninė siela, genijus, kuris madą padalija į daugelį kitų kultūros ir meno rūšių.
Į parodą veda smalsumas, kokią svarbą turi akimirkos įamžinimas žmogui, kuris yra ne tik dizaineris, knygų leidėjas, scenografas, bet ir režisierius.
„Fotografija šiandien – neatsiejama mano gyvenimo dalis. Neįmanoma vertinti gyvenimo grožio, mados be fotoaparato blyksnio. Aš tai darau savo darbe kasdien: fotografavimas padeda man daug daugiau, nei kada nors galėjau tikėtis.“
K.Lagerfeldas sukūrė fotografijos visatą, kurioje kiekviena linija skrupulingai baigta, o kiekviena detalė yra itin svarbi. Talentas pastūmėjo jį už fotoaparato objektyvo dar 1987 metais, kai jis pirmąkart pasidarbavo mados namų „Chanel“ prašymu. Nuo tada jis dalyvauja visose reklamos kampanijos fotosesijose tų mados namų, kuriems kuria kolekcijas.
Parodą sudaro apie 200 meniškų mados fotografijų, atliktų panaudojant dagerotipiją, platinotipiją, šilkografiją, serigrafiją, „Polaroid“ momentinę bei skaitmeninę fotografijas. Tai garsių mados namų nuotraukos, reklamos kampanijų fotosesijos ir meniniai portretai, publikuoti žurnaluose „Vogue“, „Harper’s Bazaar“, „Numero“ bei „V Magazine“.
Iki spalio 23 dienos parodos ekspozicija vingiuos per gražiausias Florencijos Pitti rūmų menes. Fotografijų dydis ir jų atlikimo technika buvo derinama su rūmų salėmis: paties K.Lagerfeldo portretai sukabinti netikėtose vietose tarp meno šedevrų Palatino galerijoje („Galleria Palatina“).
Įspūdingiausi darbai eksponuojami Gobelenų apartamentuose („Appartamenti degli Arazzi“).
Baltojoje salėje („Sala Biancha“) parodos kuratoriai pateikė aukštosios mados fotografijas, išspausdintas ant brangaus ir lengvo popieriaus, kurios lengvai plazdena nuo lubų primindamos audinių plevenimą ant podiumo.