Sėkmę mados pasaulyje lietuvėms atnešė svajonės ir sunkus darbas

Lietuvės Milda Jardine (32 m.) ir Rasa Balsytė (32 m.) tvirtina, kad gyvena kaip paprasti žmonės, tačiau jų gyvenimo istorijos nėra visiškai įprastos.

Lietuves Mildą (kairėje) ir Rasą su niujorkiete Nishta suvedė talentas kurti madą.<br>Nuotr. iš asmeninio archyvo.
Lietuves Mildą (kairėje) ir Rasą su niujorkiete Nishta suvedė talentas kurti madą.<br>Nuotr. iš asmeninio archyvo.
Milda ir Rasa – ne tik verslo moterys. Jos mylinčios ir atsidavusios mažamečių mamos.
Milda ir Rasa – ne tik verslo moterys. Jos mylinčios ir atsidavusios mažamečių mamos.
Milda ir Rasa – ne tik verslo moterys. Jos mylinčios ir atsidavusios mažamečių mamos.
Milda ir Rasa – ne tik verslo moterys. Jos mylinčios ir atsidavusios mažamečių mamos.
„Silk Philosophy“ apyrankės kuriamos iš prabangaus vardinio šilko atraižų.
„Silk Philosophy“ apyrankės kuriamos iš prabangaus vardinio šilko atraižų.
„Silk Philosophy“ apyrankės kuriamos iš prabangaus vardinio šilko atraižų.
„Silk Philosophy“ apyrankės kuriamos iš prabangaus vardinio šilko atraižų.
„Silk Philosophy“ apyrankės kuriamos iš prabangaus vardinio šilko atraižų.
„Silk Philosophy“ apyrankės kuriamos iš prabangaus vardinio šilko atraižų.
Šeima ir pagrindiniais darbai užsiėmusios lietuvės kartais pagalbos prašo savo vyrų.
Šeima ir pagrindiniais darbai užsiėmusios lietuvės kartais pagalbos prašo savo vyrų.
Šeima ir pagrindiniais darbai užsiėmusios lietuvės kartais pagalbos prašo savo vyrų.
Šeima ir pagrindiniais darbai užsiėmusios lietuvės kartais pagalbos prašo savo vyrų.
Daugiau nuotraukų (8)

Lrytas.lt

Aug 19, 2016, 1:21 PM, atnaujinta May 15, 2017, 11:17 AM

Londone gyvenančios moterys itin lydimos sėkmės: turi prestižinį darbą, yra sėkmingai sukūrusios šeimas ir augina atžalas, o greta to, kuria stileivas visame pasaulyje jau spėjusius sudominti papuošalus, rašo „Lietuvos ryto“ žurnalas „Stilius“.

Jų bei Niujorke gyvenančios bičiulės Nishtos Boodhoo Giallorenzo kuriamas prekės ženklas „Silk Philosophy“ pristato originalias apyrankes, pagamintas iš prabangaus spalvingo šilko audinio. Gaivi mados idėja jau spėjo sužavėti niujorkietes, o dabar taikosi ir į lietuvaičių papuošalų kolekcijas.

Po šiuo prekės ženklu slepiasi ne tik sunkus darbas ar racionalus noras užsidirbti pinigų. Gal labiau – jauki ir mergaitiška istorija, kilusi iš meilės madai.

– Kaip susiklostė gyvenimas, kad pradėjote gyventi užsienyje? Kokia jūsų sėkmės istorija?

Milda: Sėkmės istorija – gana skambi frazė. Tiek Rasa, tiek ir aš gyvename paprasto žmogaus gyvenimą: kuriame ir puoselėjame svajones, jas vizualizuojame ir sunkiai dirbame, kad svajonės taptų realybe. Baigusi teisės bakalauro studijas Mykolo Romerio universitete, išvykau į Londoną įgyti teisės magistro laipsnio Londono Karalienės Marijos universitete. Pamažu prisijaukinau Londono kultūrų įvairovę, rafinuotą britų skonį, jų popiečio arbatos ritualus ir neapsakomai galantiškas tikrųjų anglų džentelmenų manieras. Londone sutikau ir savąjį anglų džentelmeną – Rossą, su juo sukūrėme nuostabią šeimą.

Rasa: Didelių planų gyventi užsienyje nepuoselėjau – buvau, esu ir visada būsiu didelė Lietuvos patriotė. Gyvenimas mane nubloškė į Londoną, kur gavau pasiūlymą metus padirbėti praktikante finansų brokerio įmonėje „Tullett Prebon“. Tai buvo puiki galimybė išmokti ir suprasti šios srities pagrindus. Po metų ši įmonė pasiūlė pasilikti. Negalėjau atsispirti, nors širdis be galo ilgėjosi Lietuvos. Bet tyliai sau tariau, kad sprendimą dėl ilgalaikės gyvenamosios vietos priimsiu vėliau, po finansų ir investicijų magistro studijų Londono Casso verslo mokykloje. Laikui bėgant pajutau, kad Londonas yra man artimas, mielas ir jaukus. Ir štai jau daugiau nei 10 metų gyvenu ne Lietuvoje, o atrodo, kad išvykau tik vakar...

– Ar sunku susikurti tvirtą gyvenimo pagrindą po kojomis svečioje šalyje? Kiek laiko tai užtruko?

Milda: Londone, kaip ir visuose metropoliuose, apstu labai talentingų žmonių, galinčių pasigirti garsiausiuose pasaulio universitetuose įgytais diplomais. Konkurencija begalinė. Todėl šiame mieste tikrai nebuvo lengva susikurti stabilų pagrindą po kojomis. Galiu drąsiai sakyti, kad be didelių pastangų ir užsispyrimo nebūčiau pasiekusi to, ką dabar turiu ir nebūčiau ten, kur dabar esu.

Iš pradžių, ypač mokantis universitete ir pradėjus dirbti, daug padėjo komunikabilumas, noras užmegzti naujas pažintis ir jas puoselėti. Būtent dėl šių bruožų ir itin geros universiteto dėstytojo rekomendacijos gavau pirmąjį darbą įmonėje „Ernst & Young“ (dabar EY).

Dabar esu įsitikinusi, kad po beveik 10 metų sunkaus darbo pagaliau galiu sau leisti sulėtinti tempą ir pasimėgauti jaukiais namais ir akimirkomis su šeima.

Rasa: Norisi atsakyti filosofiniu klausimu – kada žmogus jaučiasi susikūręs tvirtą gyvenimo pagrindą? Vieniems šis jausmas atkeliauja uždirbus tam tikrą pinigų sumą, kitiems – sukūrus jaukius namus, tretiems – susiradus gyvenimo partnerį... Šiame naujausių technologijų ir daugybės neišsemiamų galimybių pasaulyje nuolat skubame įgyvendinti naujus tikslus, užbaigti niekada nesibaigiančius darbus. Tradiciškai suvokiamas tvirto gyvenimo pagrindas man nėra labai svarbus. Mano mintys labiau krypsta į laimės sąvoką.

Londonui prisijaukinti prireikė daugybės metų. Šį miestą namais pradėjau vadinti tik po daugiau nei septynerių metų, kai subūriau tvirtą draugų ratą ir įgijau profesinės patirties skirtingose finansų kompanijose. Labai didelę įtaką jaukinantis šį miestą turėjo tuomečio Lietuvos ambasadoriaus Jungtinėje Karalystėje Vygaudo Ušacko inicijuotas lietuvių profesionalų klubas „Lithuanian City of London Club“. Su šiuo klubu buvo smagu kartu keliauti, rengti konferencijas, dalytis profesine patirtimi. Būtent čia ir sutikau savo vyrą Viktorą.

– Ėmėte garsėti kaip ženklo „Silk Philosophy“ ženklo kūrėjos. Kuo, be ženklo plėtros, užsiimate savo gyvenime?

Milda: Dirbu didžiausioje Jungtinės Karalystės lobizmo organizacijoje, mokesčių politikos srityje. Tačiau po ilgos darbo dienos skubu ten, kur laukia namų šiluma ir dvejų metų dukrytė. Esu be galo laiminga, kad, be darbo ir nuostabios šeimos, turiu ir „Silk Philosophy“. Tai kalvė, kuri kasdien suteikia vis naujų iššūkių ir atradimų.

Rasa: Manęs nepalieka jausmas, kad gyvenimas lekia greičiau nei bet kada. Atrodo, tik vakar susilaukiau savo mažosios, o štai visai neseniai jai suėjo 6 mėnesiai. Netrukus, po motinystės atostogų, grįšiu į savo mėgstamą darbą finansų įmonėje, kurioje esu atsakinga už komunikaciją ir rinkodarą.

– Ar esate dažni svečiai gimtojoje Lietuvoje?

Rasa: Į Lietuvą grįžtame bent tris kartus per metus. Mūsų su vyru tėvai gyvena Lietuvoje, todėl norime, kad dukrytę ir senelius sietų stiprus ryšys. Į Lietuvą tenka grįžti ir dėl prekės ženklo reikalų, nes ir čia pamažu didėja klientų ir naujų projektų skaičius.

Milda: Kiekvieną vasarą atostogų traukiame būtent į Lietuvos pajūrį. Nidos paplūdimiams neprilygsta net egzotiškiausi pasaulio kampeliai. (Šypsosi.)

– Jūsų profesijos – gerokai nutolusios nuo mados industrijos. Iš kur gyslelė madai? O galbūt veikla turi ir šiokių tokių panašumų?

Milda: Gerą skonį ir mados pojūtį paveldėjau iš mamos. Ji nuo mažens mane žavėjo savo stiliumi ir mokė, kas yra elegancija, kaip be didelių išlaidų išradingai kurti vis naujus drabužių derinius. Nors mano mama yra griežtos specialybės atstovė, teisininkė, kiekvieną dieną ji geba atrodyti profesionaliai, tačiau nepamiršta nerūpestingumo prieskonio. Aš – tokia pat. Dievinu klasikinius, gerai pasiūtus drabužius, nepaklūstančius besikeičiantiems mados vėjams. Laikausi taisyklės, kad reikia tik šiek tiek kūrybingumo ir aksesuarų, kad drabužiai kaskart būtų prikelti vis naujam gyvenimui.

Rasa: Pirmą kartą su mada susidūriau baigdama Jono Jablonskio gimnaziją Kaune, kai modelių agentūros „Baltic Model Management“ įkūrėjas Massimo Parisi pakvietė į atranką. Netrukus jėgas galėjau išbandyti Milane ir Paryžiuje, dirbdama su tokiomis agentūromis kaip „Elite Models“ ir „Women“. Tai buvo puiki galimybė pakeliauti, suprasti, kokiais principais veikia mados pasaulis. Gana greitai supratau, kad noriu dirbti profesionalų darbą pagal įgytą specialybę. Per modelių atrankas pagaudavau save galvojant, kad būtų daug smagiau atsidurti kitoje verslo pusėje ir būti ta moterimi, kuri renkasi manekenes, o ne priešingai. Dėl „Silk Philosophy“ tenka šiek tiek to smagumo patirti.

– Kada nusprendėte savo kūrybą pasiūlyti vartotojoms?

Milda: Ilgai kūrėme ir auginome „Silk Philosophy“ savo galvose ir širdyse kaip tikrą kūdikį. Šią idėją su Rasa su didele meile iš lėto audėme ilgais, lietingais Londono vakarais – po darbo, su vyno taure ir širdyje netelpančiomis svajonėmis. Abi domimės mados tendencijomis ir naujais būdais, kaip aprangai suteikti išskirtinumo, moteriškumo ir elegancijos. Nors sėkmingai kopėme karjeros laiptais, giliai širdyje žinojome, kad to mūsų prigimčiai nepakaks.

Rasa: Idėjų iš tiesų buvo daug, tačiau jos susijungė į vieną galutinį projektą, kai aš porą metų gyvenau Niujorke. Ten likimas suvedė su Nishta, trečiąja prekės ženklo įkūrėja, kuri, kaip paaiškėjo, moka puikiai siūti! Susiradome darbo vietą viename Niujorko kūrybinių inkubatorių, padedančių plėstis jaunoms įmonėms. Darbo ėmėmės neskubėdamos, grynindamos savo ženklo filosofiją. Pirmąją kolekciją Nishta pasiuvo savo siuvamąja mašina. Ir tai buvo viso labo kiek daugiau nei prieš metus. Dabar su pasididžiavimu pristatome jau ketvirtąją kolekciją ir pamažu plečiame asortimentą.

– Mados pasaulyje vyrauja didžiulė pasiūla. Artimieji nebandė atkalbėti nuo noro šią moterišką svajonę paversti verslu?

Rasa: Artimieji neturėjo galimybės. (Juokiasi.) Tiesa sakant, abi džiaugiamės turėdamos šeimas, kurios palaiko ir padeda. Ypač mūsų vyrai: jie yra mūsų patarėjai, kartais – kurjeriai arba auklės, kai darbai užsitęsia iki vėlumos. O taip būna tikrai dažnai. Neretai jie tampa ir mūsų didžiausiais kritikais.

Milda: Kalbant rimtai, abi su Rasa esame labai savarankiškos ir dažnai – užsispyrusios. Kai idėja yra artima širdžiai ir viduje žinai ar tiesiog manai, kad sprendimas teisingas, aplinkinių nuomonė tampa ne tokia svarbi.

Rasa: Iššūkių tikrai netrūksta. (Šypsosi.) Didžiausias jų, tiesą sakant, ne mados pasaulio konkurencija ar pasiūlos perteklius, bet laiko stoka. Abi su Milda esame dirbančios mamos, o kur dar nesibaigiantys verslo reikalai: tiekėjų, platintojų paieškos, fotosesijos, renginiai... Juk tai yra mažas mūsų kūrybos kūdikis, kurį atsakingai auginame ir puoselėjame. Lūkesčiai dideli, tačiau niekur neskubame.

– Jūsų kurtais aksesuarais prekiaujama ir itin brangiose šalyse. Kokio įdirbio reikia, kad kūriniai atsidurtų būtent tokiose vietose?

Rasa: Didžiuojamės, kad mūsų aksesuarų galima rasti jau šešiose šalyse: be parduotuvių Lietuvoje ir Londone, dirbame su butikais Čikagoje, Delyje, Singapūre ir Honkonge. Pirmi metai buvo iš tiesų sėkmingi. Klientų – moterų ir vyrų – turime daugelyje pasaulio kraštų. Neseniai mūsų šilko apyrankės papuošė Honkonge įkurto prabangių viešbučių tinklo „Four Seasons“ parduotuvių vitrinas. Iš klientų sulaukiame daug paskatinimų ir komplimentų. Palaikantys žodžiai ir teigiami atsiliepimai skatina judėti tolyn. Daug padeda tai, kad mes su Milda esame Londone, o Nishta gyvena Niujorke – dėl laiko skirtumo ir atstumo lengviau prižiūrėti skirtingus projektus skirtingose pasaulio vietose.

Milda: Norėtume, kad „Silk Philosophy“ taptų gerai atpažįstamu prekių ženklu, siejamu su kokybe, elegancija, spalvingumu ir išskirtiniais šilko papuošalais. Nestovime vietoje, plečiame asortimentą: be šilko apyrankių, kviečiame klientes eksperimentuoti su siaurais šalikėliais ir kaklo juostelėmis. Be to, šiuo metu plėtojame dar vieną idėją, kurią planuojame pristatyti artimiausiu metu.

– Kalbama, kad savo kūryba užkariavote stilingųjų niujorkiečių širdis. Kuriate vedamos idėjos ar šie aksesuarai buvo gerai apgalvoti ištyrus rinką?

Rasa: Kadangi mūsų apyrankės yra iš tiesų naujoviškas aksesuaras, pirmoji kolekcija buvo kuriama neatsižvelgiant į rinką. Idėją išbandėme minimaliomis sąnaudomis. Tačiau kolekciją pardavėme per mažiau nei mėnesį. Tarp niujorkiečių ypač populiari mūsų kaklo juostelė (angl. „choker“), puikiai padedanti sukurti išskirtinį įvaizdį, tiek ryšint ant baltų marškinių biure, tiek apsivijus kaklą vakarui kokteilių bare.

– Kodėl jūsų kūryboje dominuoja būtent šilkas?

Rasa: Šilkas – tai neblėstanti Paryžiaus elegancija dvelkianti klasika. Tačiau daugelis mūsų atrinktų medžiagų raštų yra labai šiuolaikiški, primenantys Niujorko urbanistinį kraštovaizdį. Mūsų tikslas – pasiūlyti moderniai moteriai būdą, kaip šiuolaikiškai dėvėti šilko aksesuarus. Pastebėjome, kad mūsų kūrinius klientės naudoja kaip paprastą, tačiau stilingą būdą savo dažnai pabodusią drabužinę paįvairinti spalvomis ir žaismingumu.

Milda: Mūsų pirmasis ir populiariausias papuošalas – rankų darbo šilko apyrankė, kuri gali būti rišama kaip tik širdis geidžia: ant riešo, ant kaklo, į plaukus, ant rankinės ir dar kitur. Audinius kruopščiai atrenkame specializuotose Niujorko šilko parduotuvėse. Dauguma mūsų apyrankių pasiūtos iš garsių dizainerių kolekcijoms naudotų medžiagų atraižų. Todėl džiaugiamės, kad galime prisidėti prie atsakingos mados kūrimo iš naujo panaudodamos medžiagų atraižas.

– Kas jus įkvepia kurti? Ar pasirinkdamos audinius, spalvas, stengiatės neatsilikti nuo naujausių mados tendencijų?

Milda: Esame moterys, todėl įkvėpimo semiamės ir spalvas bei raštus renkamės intuityviai, vadovaudamosi vidine nuojauta. Visos trys mėgstame puoštis, bet mūsų stilius skiriasi. Ruošdamos naują kolekciją, iš visų medžiagų variantų pasirenkame mėgstamiausius, juos sudedame ir išrenkame „laimėtojus“. Norime, kad mūsų šilko aksesuarai būtų kuo įvairesni, kad kiekviena moteris rastų tai, kas jai patiktų ir papildytų drabužinę skirtingomis progomis.

Rasa: Kiekviena moteris nusipelno šiek tiek prabangos, bet garsių dizainerių aksesuarai įkandami toli gražu ne kiekvienai. Kadangi kūriniai siuvami iš prabangių audinių atraižų, likusių kuriant aukštosios mados dizainerių kolekcijas, suteikiame moterims galimybę rinktis kokybę ir prabangą neišleidžiant didelių sumų.

– Kaip atrodo jūsų laisvalaikis, pomėgiai, didžiausios aistros?

Rasa: Aš esu metropolio žmogus. Esant galimybei, palikę dukrytę saugiose močiutės ar auklės rankose, su vyru stengiamės kasdienybę paįvairinti kultūrine programa. Žinoma, atsiradus dukrytei tai tapo kur kas sunkiau, bet kai labai nori, viskas įmanoma. Londono, ir ypač Niujorko, kultūrinio gyvenimo energija mane labai įkvepia.

Negaliu nenueiti į „Carlos Acosta“ šokio spektaklio pasirodymą Karališkajame Londono operos ir baleto teatre, kurio nepakartojamame bare vakarą vainikuoja šampano taurė (juk ten iš viršaus taip puikiai matyti elegantiškos teatro damos). Niujorke visada stengiuosi aplankyti kelias šiuolaikines nepriklausomas meno galerijas Čelsio rajone, kur daugelį darbų galima ir įsigyti. O šiuo metu negaliu sulaukti apsilankymo šiuolaikinio meno muziejaus „Tate Modern“ naujajame padalinyje pietiniame Temzės krante Londone.

Milda: Man patinka interjero dizainas. Galiu valandų valandas praleisti ieškodama to vienintelio sietyno ar tinkamo audinio dukros miegamojo užuolaidoms. (Šypsosi.) Neseniai įsikraustėme į naujus namus, kur keitėme viską: pradedant sienomis ir baigiant pagalvėlėmis. Matau, kaip bėgant laikui keičiasi ir aiškėja mano skonis, namų grožio supratimas. Man patinka ramios interjero spalvos su ryškesniais akcentais. Mokausi derinti mano taip mėgstamą klasiką bei antikvarą su moderniais baldais. Namų kūrimas – tai nuostabi patirtis, nesibaigianti kelionė po spalvų, formų, pojūčių ir dažnai jausmų pasaulį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.