Londone dizaineriai laužė šimtametes tradicijas

Fantazijų kupinas mados pasaulis dar niekada nebuvo toks žemiškas. Tarptautinė politika ir rinkos pokyčiai padarė didžiulę įtaką ką tik praūžusiai Londono mados savaitei – dėl „Brexit“ sunerimę britų dizaineriai pamynė šimtmečius galiojusias tradicijas.

Lrytas.lt montažas.
Lrytas.lt montažas.
Topshop Unique<br>„Scanpix“ ir AP nuotr.
Topshop Unique<br>„Scanpix“ ir AP nuotr.
Burberry
Burberry
Burberry
Burberry
Temperley London
Temperley London
Erdem
Erdem
Mary Katrantzou
Mary Katrantzou
Mary Katrantzou
Mary Katrantzou
Mulberry
Mulberry
Christopher Kane
Christopher Kane
Paul Smith
Paul Smith
Daugiau nuotraukų (11)

„Lietuvos rytas“

Sep 27, 2016, 5:52 PM, atnaujinta May 11, 2017, 10:22 PM

Absoliuti dauguma britų dizainerių troško, kad Jungtinė Karalystė liktų Europos Sąjungoje. Susiklosčius naujam scenarijui mados kūrėjų nepajėgia nuraminti net įkvepiančios naujosios ministrės pirmininkės Theresos May kalbos. Nuogąstaudami dėl galimo „Brexit“ poveikio dizaineriai ėmėsi veiksmų, galinčių visam laikui pakeisti mados industriją. Tokie gigantai kaip „Topshop Unique“, „Burberry“ ir „Temperley London“ pirmą kartą istorijoje pristatė bet kuriam sezonui tinkančias kolekcijas, kurios parduotuvėse pasirodė dar tą pačią dieną.

Tai itin svarbus pokytis mados industrijoje, kur pastarąjį šimtmetį tekdavo laukti mažiausiai pusmetį, kad galėtum bent paliesti drabužį, pamatytą per madų šou.

Taip jau įprasta, kad jei madų šou stebite rugsėjį, tai regite kolekciją, skirtą kitų metų pavasariui ir vasarai. Vadinasi, ši kolekcija prekybos vietose atsidurs tik kovą.

Britai pasielgė ypač šiuolaikiškai, pritaikę principą „pamatyk dabar – įsigyk dabar“. Bene geriausias to pavyzdys – „Temperley London“, savo madų šou transliavę tiesiogiai. Tuo pačiu metu žmonės galėjo užsisakyti naujausius kolekcijos modelius per mobiliąją programėlę „Vero“.

Šiais laikais, kai žmonės yra įpratę absoliučiai viską – informaciją, prekes, net tolimus kraštus – pasiekti neįtikėtinai greitai, toks žingsnis yra labai logiškas. Mados industrija paprasčiausiai prisitaikė prie modernaus gyvenimo būdo.

Tačiau tokios naujovės sužavėjo ne visus. „Chanel“ ir „Fendi“ dizaineris Karlas Lagerfeldas tokį modelį pavadino „netvarka“ ir pagrasino, kad tokia naujovė gali sugriauti visą rinką. Klasikinis madų pristatymas labiau žavi ir „Charlotte Olympia“, „Mary Katrantzou“, „Erdem“, „Mulberry“, ir kitus mados namus, Londone pristačiusius tik šiltajam sezonui skirtas kolekcijas.

O ką derėtų rengtis kitą pavasarį ir vasarą? 2017-aisiais išliks madingos klostės, smulkūs raštai, daugiausia – gėlių. Dizaineriai siūlo šiukštu nepamiršti trumpų plono audinio kelnių, kurias galima derinti prie visko – aukštakulnių, basučių, sportinių batelių ir net kroksų, kaip padarė dizaineris Christopheris Kane’as.

Išskirtinio puošnumo suteiks jau kelis sezonus iš eilės mados Olimpo viršūnėje karaliaujančios pūstos rankovės. Kuo pūstesnės ir įmantresnės – tuo geriau.

Parengė DOVILĖ LEBRIKAITĖ

Norėdami komentuoti turite prisijungti.
Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.