Lietuvių vyrų mada – patogi, saugi ir santūri

Neseniai Londone, Milane, Paryžiuje ir Niujorke praūžė vyrų mados savaitės. Tai renginiai, sulaukiantys gausios tiek vyriškos, tiek moteriškos publikos – abiejų lyčių atstovai vienodai domisi naujausiomis vyriškos mados tendencijomis ir siekia būti stilingais kiekvieną dieną.

L.Larionova.
L.Larionova.
A.Sergejenko.
A.Sergejenko.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2017-03-01 10:00, atnaujinta 2017-04-08 20:26

Lietuvoje vyrų mados savaitė taip pat organizuojama – jau antrus metus iš eilės ją rengia vyrų stiliaus namų ir meno erdvės „Trend Wave“ įkūrėjos. Ar mūsų šalyje vyrai taip pat skiria dėmesio madai ir savo stiliui? Pasaulio ir lietuvių vyrų mados tendencijas komentuoja „Vyrų mados savaitės“ dalyviai – dizaineriai Lilija Larionova, Artūras Burbo iš „Pando Wear“ ir Andrius Sergejenko iš mados namų „Kristi Andress“.

Lietuvoje pamažu griaunami stereotipai, kad mados tendencijų siekimas ir savo stiliaus formavimas – tik moterų reikalas. Kalbinti dizaineriai pastebi, kad Lietuvos vyrai madai ir stiliui skiria vis daugiau dėmesio, laiko ir lėšų. Vis dėlto, anot dizainerių, ryškios pasaulinės tendencijos Lietuvoje neįsigali dėl per didelių kultūrinių skirtumų. Lietuvos vyrai dažniausiai pastebi saugius derinius, t. y. drabužius renkasi pagal savo veiklą ir hobius, daugiau dėmesio skirdami rūbų kokybei, santūrumui ir patogumui.

– Sausio mėnesį mados sostinėmis tituluojamuose miestuose vykusiose vyrų mados savaitėse kolekcijos išsiskyrė skirtingais įvaizdžiais, tekstūromis ir spalvomis. Ar pasaulinės mados tendencijos pastebimos ir Lietuvoje?

L. Larionova: „Vyrų mada pasaulyje auga paraleline progresija: moterų drabužių gamyba pernai augo 20 proc., vyrų – 40 proc. Tačiau nors Lietuvoje taip pat matomas rinkos augimas ir susidomėjimas išskirtiniais daiktais, vyrų mada nesikeičia taip greitai, kaip moterų, be to, labai svarbu atskirti podiumą ir realią rinką. Vyrai drabužius renkasi gana konservatyviai, galbūt dėl to sportinis stilius jau kelerius metus „nenulipa“ nuo Olimpo. Vakaruose didelę įtaką turi dizainerio Goshos Rubchinskio gatvės ir post-sovietinio etapo mados tendencijos.“

A.Burbo: „Šiuo metu gatvės madoje jaučiamas Rytų Europos post-sovietinis prieskonis. Paradoksalu, tačiau į Lietuvą ši tendencija, kaip ir visos kitos, vėluoja ateiti bent pusmečiu.“

A.Sergejenko: „Tai, kas vyksta senosios Europos podiumuose, manyčiau, yra labai stiprus anarchistinio-metroseksualinio pobūdžio reiškinys madoje. Mūsų visuomenėje šios užuominos vis dar sunkiai apčiuopiamos. Žinoma, vienetinius egzempliorius gatvėje galima pamatyti, bet kaip masinės mados protrūkio, ypač vyrų atžvilgiu, dar reikėtų palaukti.“

– Ar mūsų šalies vyrai yra stilingi? Ar įmanoma sekant naujausiomis mados tendencijomis susikurti individualų stilių?

L.Larionova: „Stilius gali būti svarbus tik tiek, kiek jis padeda gerai jaustis. Vyrai nenori kvaršinti sau galvos, pavyzdžiui, sudėtingais, nors ir madingais, užsegimais. Prioritetas jiems – patogumas. Svarbiausia – gera drabužio konstrukcija, kuri kardinaliai skiriasi nuo moterų. Vyrams kurti drabužius gana sudėtinga, nes svarbus kiekvienas centimetras. Lietuvoje vyrauja santūrumas, tad išskirtinį įvaizdį lietuviai kuria detalėmis.“

A.Burbo: „Taip, Lietuvoje vyrai JAU yra stilingi. Po truputį atsiranda vyriškų paslaugų, pvz. barbershop, salonai, vyriški butikai. Atsiradus pasiūlai išlikti stilingu daug paprasčiau. Siekiant individualumo, vyro aprangoje turėtų būti tik viena detalė, kuri pritrauktų dėmesį, o aplink ją susikurtų deranti visuma. „Tą vienintelę“ vyras pasirenka pats, nuspręsdamas, kas jam yra svarbiausia.“

A.Sergejenko: „Lietuvio noras išreikšti savo asmenybę per drabužius – vis stiprėjantis reiškinys. Tai mūsų visuomenės, kaip atviros valstybės, ženklas. Žinoma, labiausiai mados tendencijomis domisi jaunoji karta ir kasmet tai vis stiprėja.“

– Kokias dažniausias stiliaus klaidas daro vyrai?

L.Larionova: „Atskleisiu paslaptį... Aš nesekioju vyrų, kad pamatyčiau klaidas jų aprangoje (šypsosi). Gal labiausiai kliūva klasikiniai kostiumai, kai matau juos televizoriaus ekrane. Dažnai jie – ne pirmos jaunystės, nemadingi, per dideli. Jei jau norima vilkėti kostiumą, jis turi būti geras, o ne skirtas visiems gyvenimo atvejams – nuo krikštynų iki laidotuvių. Na, žinoma, ir avalynė – ją vis dėlto reikėtų derinti prie aprangos.“

A.Burbo: „Dažniausiai pastebima klaida – noras būti panašiam į kitus. Dažnai pasitaiko atvejų, kai vyriškis, pamatęs bičiulio gražius džinsus, iškart ima klausinėti, kur pirko ir galų gale nusiperka tokius pat. Labai svarbu ieškoti savo individualumo ir išskirtinumo. Na, jeigu tikrai labai norisi kartu su draugu dėvėti vienodus džinsus, galima užsiūti antsiuvą ir – voila! – jūsų džinsai jau originalūs.“

A.Sergejenko: „Dažniausiai daromos klaidos yra etiketo nepaisymas arba jo nežinojimas. Tik tada, kada žinai taisykles, sudėtinga atrodyti juokingai jas sulaužius. Nors etiketo laikymasis šiandien yra viena nuobodžiausių taisyklių mūsų aprangoje, tačiau tik jo išmanymas gali apsaugoti nuo beskonybės.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.