Žmonės, milijonus susikrovę „YouTube“ kanale

Pamėginkite įsivaizduoti, kad laiko mašina persikėlę penkiolika metų atgal mėginate žmogui paaiškinti, kas yra „YouTube“: „Tai tokia televizija per internetą, kur kiekvienas gali įkelti savo sukurtą vaizdo medžiagą ir visi gali žiūrėti viską kada nori.“

Schoenice22, kurį kaimynai pažįsta kaip Chrisą Schewe’ą, užsiima tuo, kad labai neatsakingai, nesaugiai, pavojingai ir kvailai mėgina sužaloti savo skrandį rydamas viską.
Schoenice22, kurį kaimynai pažįsta kaip Chrisą Schewe’ą, užsiima tuo, kad labai neatsakingai, nesaugiai, pavojingai ir kvailai mėgina sužaloti savo skrandį rydamas viską.
Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius („Lietuvos rytas“)

Apr 16, 2015, 11:30 PM, atnaujinta Jan 6, 2018, 3:07 PM

Ten pilna laidų, dauguma jų nufilmuotos telefonu jokių filmavimo ar režisūros įgūdžių neturinčių mėgėjų, ir tai mūsų laikais labiausiai žiūrima televizija pasaulyje. Taip, taip – kuo kvailiau išėjo, tuo tas dalykas populiaresnis.

Galime spėti, kad tas žmogus rimtai nusiviltų ateitimi. Ar tas nusivylimas būtų pagrįstas, čia nespėliosime. Tačiau prisiminti tą faktą, kad „YouTube“ savo turinio kūrėjams moka pinigus ne už kokybę, o už populiarumą, verta. Juk tai reiškia, kad kiekvienas galime patys užsidirbti milijonus tiesiog kvailiodami.

Kad populiariausio pasaulyje vaizdelio iš Lietuvos herojai už jį nieko negavo, neturėtų gąsdinti. Vien nosimi arti užšalusio tvenkinio ledo nepakanka, reikia dar ir suprasti, kad tai bus populiaru, ir paprašyti atlygio. O tie, kurie viską atlieka tinkamai, iš „YouTube“ gali tikėtis nuo 0,4 iki 3 dolerių už 1000 peržiūrų. Štai kas nesiskundžia nei gyvenimu, nei žmonių kvailybe.

Schoenice22, kurį kaimynai pažįsta kaip Chrisą Schewe’ą, užsiima tuo, kad labai neatsakingai, nesaugiai, pavojingai ir kvailai mėgina sužaloti savo skrandį rydamas viską. Orinio šautuvo šratai? Suryta. Butelis balzaminio acto? Išgerta. Glaistas? Suėstas. Žodžiu, supratote – tai, kad jis dar gyvas, greičiau atsitiktinumas nei koks nors talentas.

Abejonių nėra – absoliuti dauguma sveiko proto žmonių šį herojų laiko visišku bukapročiu. Bet jis neįsižeidžia. Atvirkščiai, džiaugiasi, kad gyvena laikais, kai darydamas klaikiausią nesąmonę, kuri jam patinka, dar ir išgarsėja, ir pinigų uždirba.

Ar išties labai linksma ryti ką nors nevalgoma, po to prieš kamerą kankintis mėginant neapsivemti? Velniai žino. Tačiau faktas, kad į tai žiūrėti irgi labai nemalonu, o žiūrinčiųjų vis tiek susirenka minios.

Irako karo veteranas kažkodėl įsitikinęs, kad taip elgdamasis skatina kovoti su badu pasaulyje. Tiesa, taip ir neaišku, kokiu būdu. Užtat jam badas tikrai negresia. Ir ne tik todėl, kad filmuodamasis prisiryja klijų. Jo „YouTube“ kanalas tik vidutiniškai populiarus, turi apie 0,5 mln. abonentų, tačiau per mėnesį jis iš to uždirba iki 10 tūkst. dolerių ir tai gerokai daugiau nei veterano pensija.

Palyginti su tuo, kiek „YouTube“ uždirba švedas gražuolis Felixas Arvidas Ulfas Kjellbergas, tai mažai. „Business Insider“ jam priklausantį „YouTube“ kanalą paskelbė daugiausia uždirbusiu per 2014 m.

Svarbiausia, kad 23,9 mln. abonentų pritraukęs, 3,69 mlrd. peržiūrų sugeneravęs ir todėl nuo 825 tūkst. iki 8,47 mln. dolerių uždirbęs F.A.U.Kjellbergas nedaro nieko ypatingo. Savo kanale jis žaidžia vaizdo žaidimus. Viskas. Matome žaidimą, o kampe esantis ekranėlis rodo jo reakciją ir girdime jo komentarus.

Analitikai įsitikinę, kad didžiausia jo sėkmės paslaptis – nuoširdus ir aktyvus bendravimas su gerbėjais. Jis visada atsako į komentarus, noriai bendrauja ir stengiasi suburti bendraminčių komandą. Kvailystė, bet veikia.

Antrą ir trečią vietas daugiausia uždirbusių „YouTube“ kanalų sąraše užėmė... vaikiški žaislai. Tiksliau – žaislus iš dėžučių išimantys ir pristatantys žmonės. Dar keisčiau tai, kad tų žmonių niekas net nematė ir nežino, kas jie, – kanalo žiūrovai išties mato tik žaislus ir girdi žmogaus balsą.

Tačiau toks anonimiškumas nesutrukdė kanalo „BluCollection“ kūrėjui per praėjusius metus uždirbti nuo 660 tūkst. iki 6,38 mln. dolerių. Ir visa tai tiesiog išpakuojant, surenkant ir mėginant pažaisti įvairiais žaislais iš parduotuvių. Papasakotum kokiam vaikui, kad yra toks darbas... Ne, geriau nepasakokim.

Nepasakokime ir apie kanalo „DisneyCollectorBR“ sėkmę. Idėja tokia pati – nežinoma moterėlė iš Brazilijos atidaro žaislų dėžutes, surenka ir pažaidžia „Disney“ žaislais visa tai komentuodama švelniu balsu. Gal vaikučiai išties patiki, kad tai Kalėdų Senelio asistentė, o gal tėveliai noriai domisi tuo, ką ras gražiai atrodančioje dėžutėje, tačiau ir šis kanalas klesti. 1,51 mlrd. peržiūrų, 1,05 mln. registruotų žiūrovų. Per metus turėjo uždirbti nuo 505 tūkst. iki 5,06 mln. dolerių.

Apie milijoną dolerių per metus savo „YouTube“ kanale uždirba ir aštuonmetis Meetas Evanas. Taip, taip, savo kanale „EvanTubeHD“ jis žaidžia su žaislais. Iš to ir uždirba! Tiesa, jo tėvo kuriamas kanalas kiek originalesnis dėl to, kad čia apžvelgiami keisti, nestandartiniai žaislai ir žaidimai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.