Dizaineris Michaelas Korsas: milijardierius po bankroto

Dizainerio Michaelo Korso (55 m.) parduotuvių šiandien pilna visur. O jo kuriamų rankinių kopijos – vienos populiariausių.

Su Lance'u LePere'u Michaelas Korsas (kairėje) drauge jau 25 metus.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Su Lance'u LePere'u Michaelas Korsas (kairėje) drauge jau 25 metus.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Michaelui sunku įsivaizduoti žavingiau ir prabangiau atrodančią moterį nei Metropolitano muziejuje surengtame pokylyje leopardų kailio raštų suknelę vilkėjusi Jennifer Lopez.
Michaelui sunku įsivaizduoti žavingiau ir prabangiau atrodančią moterį nei Metropolitano muziejuje surengtame pokylyje leopardų kailio raštų suknelę vilkėjusi Jennifer Lopez.
Daugiau nuotraukų (2)

lrytas.lt

Aug 11, 2015, 6:33 AM, atnaujinta Oct 21, 2017, 2:49 AM

Kai kurie mados ekspertai sako, kad toks populiarumas M.Korsui ne į naudą. Neva po pasaulį taip plačiai pasklidusio prekės ženklo laukia bankrotas. Juk šiandien beveik kiekvienas gali įsigyti „Michael Kors“ ženkleliu pažymėtą prekę. Dizaineriui ypač kenkia ir tai, kad jo kūrybos padirbinių galima rasti ant kiekvieno Europos didmiesčio kampo. O tai, kas pasiekiama visiems, dažnai tampa nebepatrauklu.

Tačiau į tokias kalbas M.Korsas nekreipia dėmesio. Jis ir toliau sparčiai plečia savo parduotuvių tinklą bei asortimentą. 34 metus skaičiuojantys mados namai „Michael Kors“ pelnė trikotažo, moteriškų suknelių, marškinių bei aksesuarų linijos „Michael“ (laikrodžių, rankinių bei akinių) gerbėjų palankumą, sukūrė kvepalus bei kosmetikos liniją. Pasaulyje veikia net 533 šio kūrėjo parduotuvės.

„Jei nusprendėte, kad viską pasiekėte, jūsų karjerai – galas. Visada augu ir įsiklausau į svetimą nuomonę, ypač atkreipiu dėmesį į klientų pastabas ar pasiūlymus. Čia ir yra paslaptis – mokėti save įsivaizduoti jų vietoje. Kita paslaptis – visada būti smalsiam“, – tokiomis taisyklėmis vadovaujasi vienas turtingiausių pasaulio dizainerių.

M.Korsui „Michael Kors Holdings“ jau sukrovė milijardą JAV dolerių. Tiesa, į milijardierių sąrašą jis įtrauktas tik pernai. Ir iki tol jau teko kartą net bankrutuoti.

* * *

Michaelas mėgsta pasakoti, kad mada domėjosi nuo pat vaikystės, o būdamas ketverių pradėjo dirbti modeliu – reklamavo tokius gaminius kaip tualetinis popierius ir pusryčių dribsniai.

„Užaugau šeimoje, kurioje visi buvo pamišę dėl mados: mama – modelis, senelė niekada nesivilkdavo tų pačių drabužių antrąkart. Mano senelis, dirbęs tekstilės versle, buvo dendis. Jei jo paklausdavai: „Ką norėtum veikti šeštadienį, gal eiti į beisbolo rungtynes?“, jis atsakydavo: „Ne, einu pas siuvėją prisimatuoti. Nori eiti drauge?“ Tad polinkį į madą gavau su genais“, – teigė M.Korsas.

Nors jei pradėtume istoriją nuo pat pradžių, verta paminėti, kad Niujorke žydės ir švedo šeimoje gimęs berniukas buvo pavadintas Karlu Andersonu jaunesniuoju. Naują pavardę jis gavo būdamas 5-erių, kai jo tėvai išsiskyrė ir motina ištekėjo už verslininko Billo Korso. „Mama man pasakė: „Turėsi naują pavardę, tad kodėl tau nepasirinkti ir naujo vardo?“ – prisimena dizaineris.

Michaelo vardą susigalvojęs vaikas motinai irgi atsakė patarimu: liepė nuardyti kaspinus nuo savo vestuvinės suknelės.

Baigęs mokyklą M.Korsas įstojo į Mados ir technologijų institutą Niujorke. Tačiau po poros studijų metų jį metė, kad galėtų dirbti.

„Visada žinojau, kokius drabužius noriu siūti, todėl kažkuriuo momentu pradėjau bartis su dėstytojais dėl to, kaip reikėtų konstruoti klasikinį kostiumą ar kirpti siluetą, – prisiminimais dalijosi dizaineris. – Pamenu, kartą vienas profesorių man pasakė: „Jums čia nėra ką veikti, laikas dirbti. Jūs tam pasiruošęs.“

Metęs mokslus Michaelas puse etato įsidarbino „Lothar’s“ butike. Ilgai nesvarstė – jam buvo pažadėti du nemokami kostiumai per sezoną. Apsipratęs po poros mėnesių M.Korsas jau kūrė „Lothar’s“ kolekcijas, puošė vitrinas ir vadovavo personalui.

Bet ir tai jo netenkino, tad po keleto metų, 1981-aisiais, pasirodė jo moteriškų drabužių kolekcija.

Deja, 1990 m. M.Korsas bankrutavo. Bet apsukrus jaunuolis rado išeitį – sukūrė „Kors Michael Kors“ drabužių liniją už mažesnes kainas ir pamažu vėl atsistojo ant kojų. Kūrėjui sustiprėti padėjo mados namai „Celine“, kurių kūrybos direktoriumi jis buvo šešerius metus. Tuo pat metu jis toliau plėtojo savo prekių ženklą: išleido vyrų drabužių, aksesuarų ir parfumerijos linijas. Pradėjus kurti vyriškus drabužius ir prasidėjo M.Korso šlovės kelias. 2003 m. jis iš Amerikos mados dizainerių tarybos gavo išsvajotąjį Metų vyrų drabužių dizainerio apdovanojimą – prestižiškiausią mados apdovanojimą JAV. O po metų buvo pakviestas išbandyti jėgų kaip vertintojas realybės šou konkurse „Projektas „Podiumas“ („Project Runway“). M.Korso sąmojis ir stačiokiška kritika pritraukė daugybę žiūrovų, tad dizaineris televizijos laidoje dalyvavo dešimt sezonų. Tik prieš trejus metus jis užleido vietą kolegai Zacui Posenui.

Neabejotiną atspaudą jo karjeroje paliko ir pirmoji JAV ponia Michelle Obama. Būtent jo drabužius ji pasirinko pirmosios vyro Baracko Obamos inauguracijos iškilmėms.

„Man tai didžiulė garbė! Ir ją jaučiu kaskart, kai į mane, prašydamos joms pasiūti drabužių, kreipiasi iškilios moterys“, – didžiuodamasis klientėmis sakė M.Korsas.

Vis dėlto labiausiai jį įkvepia ne ponia Obama, o Jennifer Lopez. M.Korsui sunku įsivaizduoti žavingiau ir prabangiau atrodančią moterį, nei Metropolitano muziejuje surengtame pokylyje leopardų kailio raštų suknele, išsiuvinėta spindinčiais žvyneliais, vilkėjusi dainininkė su pankiška irokėzų (Šiaurės Amerikos indėnų gentis. – Red.) šukuosena.

O ką jis mano apie vyrų aprangą?

„Vyras atrodo gerai, kai, pažiūrėjęs į jį, negali suprasti, kiek laiko jis užtruko ruošdamasis. Ir atvirkščiai: jis atrodo blogai, kai pernelyg išsipuošia ir šviečia tarsi iš žurnalo viršelio“, – įsitikinęs M.Korsas.

Šiame pasakyme galbūt galime įžvelgti pavydo gaidą – Michaelo sutuoktinis (pora susituokė 2011 metais) Lance’as LePere’as – tikras gražuoliukas, o dar ir vienuolika metų jaunesnis. Pora kartu ir dirba, ir gyvena Manhatane nuo 1990-ųjų.

Dvidešimt penkeri metai kartu – ilgas laikotarpis. Tačiau M.Korsas pasižymi pastovumu. Net ir kurdamas kolekcijas.

„Man patinka manyti, kad patinkantis drabužis tiks ir gegužę, ir rugsėjį! Man nesvarbu, koks yra sezonas, kai noriu dėvėti savo mėgstamą eilutę, todėl tokio požiūrio linkiu ir savo klientams. Nešiokite drabužius, kurie jums kelia nuotaiką, bet kurį sezoną“, – žurnalui „Elle“ sakė dizaineris.

Michaelas įsitikinęs, kad jo prekių ženklą mėgsta žmonės, turintys gerą stiliaus pojūtį ir vertinantys prabangą. Tačiau vis dėlto galiausiai populiarumą nulemia jo požiūris į moterį.

„Aš rengiu moteris, kurioms 27 metai, lygiai taip pat kaip ir tas, kurioms 70 metų. Ir visos jos atrodo kaip Sharon Stone – nenusakomo amžiaus“, – atskleidė M.Korsas.

Turtingiausi dizaineriai:

(sumos nurodytos milijardais eurų)

– Miuccia Prada – 9,9

– Giorgio Armani – 8,5

– Ralphas Laurenas – 7,3

– Patrizio Bertelli (Miuccios Prados vyras) – 4,6

– Stefano Gabbana ir Domenico Dolce – 1,5

– Valentino Garavani – 1,3

– Diane von Furstenberg – 1

Michaelas Korsas – 0,9

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.