5 priežastys, kodėl probiotikus vartoti verta

Įrodyta, kad gerosios bakterijos ir sveika žarnyno mikroflora užtikrina gerą žmogaus savijautą ir stiprų imunitetą. Deja, specialistai sako, kad reikiamo kiekio naudingųjų medžiagų vien iš maisto produktų negausime, todėl galime organizmui padėti papildomai vartodami probiotikų. Žinoma, pasitarę su gydytoju ar vaistininku.

Anot mokslininkų, probiotikai teigiamai veikia žmogaus organizmą nepriklausomai nuo to, kaip jie gaunami: ar su fermentuotu maistu, ar su pieno produktais, ar kaip maisto papildai.<br>123rf.com
Anot mokslininkų, probiotikai teigiamai veikia žmogaus organizmą nepriklausomai nuo to, kaip jie gaunami: ar su fermentuotu maistu, ar su pieno produktais, ar kaip maisto papildai.<br>123rf.com
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 15, 2015, 8:30 AM, atnaujinta Sep 3, 2019, 3:47 PM

Juos išbandę ir jų naudą patyrę žmonės pasakoja skirtingas istorijas: vieniems tai – lieknėjimo paslaptis, kitiems – jaunystės eliksyras, tretiems – sveikatos šaltinis.

Stiprina imunitetą

 “Probiotikai yra naudingi, nes mes su maistu negauname būtent maistinės terpės gerosioms bakterijoms ir pačių gerųjų bakterijų. Pastarųjų yra raugintuose produktuose: kopūstuose, česnakuose, burokėliuose, obuoliuose, pomidoruose... Tuose produktuose, kuriuos raugindavo senoliai. Tačiau tam, kad minėtų medžiagų organizmas pasisavintų pakankamai, tų produktų reikėtų suvalgyti didelį kiekį“,– sako holistikos (1) praktikė Vilma Jomantienė.

Tiesa, probiotikų esama ir raugintuose pieno produktuose. Specialistė akcentuoja, kad aktualiausias probiotikų vartojimas yra šaltuoju metų sezonu. Kita vertus, nepamaišytų juos vartoti ištisus metus. „Mūsų imunitetas stiprus tuomet, kai stiprus žarnynas. Tad probiotikai – tikra pagalba imuniteto stiprinimui“,– teigia ji.

Visuomet kartu su antibiotikais

Anot mokslininkų, probiotikai teigiamai veikia žmogaus organizmą nepriklausomai nuo to, kaip jie gaunami: ar su fermentuotu maistu, ar su pieno produktais,  ar kaip maisto papildai. Įrodyta, kad kasdieninės mitybos papildymas probiotikais, kurių poveikis kliniškai patvirtintas, yra labai naudingas prevenciškai. Ypač svarbus probiotikų vartojimas geriant antibiotikus.

„Šimtaprocentinė taisyklė, kad probiotikus būtinai reikėtų vartoti gydantis antibiotikais. Jei gydytojas paskyrė jų kursą, iš karto reikėtų klausti ir apie probiotikus. Antibiotikai veikia įvairias gyvybės formas, įskaitant ir gerąsias bakterijas, o šių skaičiui mažėjant silpsta žmogaus imunitetas“,– paaiškina V. Jomantienė.

Naudingi vaikams

 Probiotikų vartojimui amžiaus cenzo, galima sakyti, nėra. Pavyzdžiui, yra tokių, kurie skirti kūdikių pilvo diegliukų gydymui ar vidurių užkietėjimui. Jie ypač naudingi po vaikų ugdymo įstaigose dažnai pasigaunamų roto ar noro virusų infekcijų. Taip pat ir jų šių susirgimų profilaktikai. „Kadangi probiotikai stiprina imunitetą, organizmas tampa atsparesnis parazitinei invazijai. Jie ypač naudingi vaikams, kurie dažnai serga, kurių silpnas imunitetas.

Be to, JAV yra atlikta mokslinių tyrimų, kurie leidžia teigti, kad gerųjų bakterijų trūkumas arba kitaip – disbakteriozė lemia autizmo vystymąsi“,– apie probiotikų naudą vaikams pasakoja holistikos praktikė.

 Probiotikai – ilgaamžiškumo priežastis

 Praėjusio amžiaus pradžioje rusų imunologas Iilja Mečnikovas teigė, kad žarnyno mikroflora turi įtakos senėjimo procesui, o pieno rūgšties bakterijos inaktyvuoja toksinus, gaminamus puvimo bakterijų. Taip jis aiškino savo ilgaamžiškumą. „Jeigu žmogus kasdien geria kefyrą arba jogurtą, – tvirtino I. Mečnikovas, – įvyksta tikras stebuklas.

Į virškinimo organus patekusios gėrimo pieno rūgšties bakterijos stoja į nesutaikomą kovą su ligas sukeliančiais mikrobais ir be gailesčio juos sunaikina.“ Mokslininko teorija buvo patvirtinta amžiui įpusėjus, kai atlikti eksperimentai su gyvūnais. Vilma Jomantienė taip pat sutinka, kad probiotikai gali sudaryti prielaidas ilgai gyvenimo trukmei.

„Ilgaamžiškumą dėl probiotikų vartojimo galima sieti su japonais. Jie valgo labai daug fermentuoto maisto, jūrinės kilmės produktų – šviežios žuvies, dumblių, jūržolių. O pas juos gi labai daug ilgaamžių žmonių“,– sako specialistė.

Kovos su viršsvoriu sąjungininkai

Vašingtono universitete atlikti naujausi tyrimai įrodė, kad viena iš didėjančio arba sunkiai krentančio svorio priežasčių gali būti tinkamos žarnyno mikrofloros trūkumas, kurį būtent ir kompensuoja probiotikais praturtinti maisto produktai.

Tad šių medžiagų vartojimas gali būti naudingas ir ketinantiems lieknėti. „Probiotikų vartojimas gali padėti sureguliuoti svorį, kadangi jie aktyvina žarnyno veiklą. Gerėja maisto skaidymas, įsisavinimas ir pašalinimas. Taip pat probiotikai naudingi esant viduriavimui ir vidurių užkietėjimui, dirgliosios žarnos sindromui, kartu reguliuojant ir stiprinant nervų sistemą“,– teigia V. Jomantienė.

 (1) Holistika – tai visapusiškas požiūris į žmogaus sveikatą, atsižvelgiant į negalavimų priežastis.

Daugiau informacijos apie probiotikus galite rasti Ohhira.lt.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.