Iššūkis – sveika gyvensena: ar verta naudoti maisto papildus?

Būna dienų, kai atrodo, kad jau įvyko adaptacija, bet būna ir tokių akimirkų, kai norisi kartu su artimaisiais valgyti blynus ir nesukti galvos dėl „Galima – negalima“. Save šiek tiek išbandau gamindama patiekalus, kurių net neragauju, pavyzdžiui, dukrytei – šokoladinį pyragą. Namiškiai neturi slėptis kramsnodami saldainius.

Papildai nėra maisto pakaitalas.<br>123rf nuotr.
Papildai nėra maisto pakaitalas.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 1, 2015, 9:31 AM, atnaujinta Oct 1, 2017, 10:29 PM

Tokia mityba, kokią pasirinkau aš ir išbandau šiuo metu, skiriama profesionaliems sportininkams, ribojami angliavandeniai, cukraus visiškai negalima, net vaisių. Ir mano išvada tokia, kad tikrai nėra lengva, bet rezultatai be savęs ribojimo taip pat neįmanomi, tik kraštutinumai tikrai nereikalingi, ateityje į savo racioną įtrauksiu ir vaisius.

Nusprendusi atlikti žurnalistinį tyrimą jau žinojau, koks bus vienas iš mitų, kurį patvirtinsiu arba paneigsiu – papildų vartojimo veiksmingumas. Pati jų niekada nevartojau, mano nuomonė tokia, kad iš maisto galima gauti ir nustatytą rekomenduojamą normą sportininkams, tik čia jau reikia disciplinos ir griežto skaičiavimo, kai vakare vietoj kiaušinių baltymų norisi daržovių ar kitokių gėrybių.

„VS – fitness“ sporto klubo treneris Artūras Šimkus sako, kad lengvojo kultūrizmo sportininkai visgi vartoja papildus, nes jie padeda greičiau atsistatyti po sunkių krūvių bei maitina raumenis baltymais. Tik reikia suprasti, kad papildai nėra maisto pakaitalas.

„Jei žmonės galvoja, kad vartojant daug papildų ir valgant bet ką – pasieks rezultatų, jie klysta. Papildas nėra maisto pakaitalas, tiesiog juo papildai dienos normą, jei iš maisto nesurenkamas reikiamas maisto kiekis“,– sakė treneris.

Šešiasdešimt procentų mūsų raciono turėtų sudaryti angliavandeniai, trisdešimt – baltymai ir dešimt – riebalai. Tikslus medžiagų skaičius priklauso nuo siekiamo rezultato, ar norite numesti svorio, ar priaugti raumenų.

Sportuojant patariama rinktis jautieną, kalakutieną, vištieną, žuvį, kiaušinius. A. Šimkaus teigimu, jei gausime reikiamą medžiagų kiekį, valgysime 5-6 kartus per dieną ir sportuosime, pirmuosius rezultatus pajusime ir po pirmojo mėnesio net nevartodami papildų.

Tik svarbiausia, kad skaičiuoti tų medžiagų kiekį nėra paprasta, tam reikia skirti laiko, pirmomis savaitėmis aš neskaičiuodavau, kiek baltymų suvartoju, tačiau kuomet pradėjo kristi svoris, supratau, kad kažką darau ne taip, tad pradėjau fiksuoti vartojamuose produktuose esančių medžiagų kiekį.

Mano maisto racioną sudaro košės, varškė, liesas jogurtas, vištiena, kalakutiena, žuvis, daržovės, kiaušinių baltymai, jūros gėrybės.

Tad ar tikrai reikia papildų norint išryškinti raumenukus? Įsitikinau, kad papildai nėra būtini ir verčiau rinktis ne greitą, o sveiką rezultatą, nebent jūs ruošiatės dalyvauti „Fitness“ varžybose.

Vakar su dukra buvome svečiuose, ir kuo aš galėjau vaišintis? Agurkais! Tortas buvo nuostabus, o ką jau kalbėti apie kitus skanumynus, kuriuos geriausiu atveju, galėjau suvalgyti akimis ir vienu kąsniu. Man kramsnojant tik žaliąsias rudens gėrybes draugės pradėjo smalsauti, ar tik būdama liekna nesilaikau griežtos dietos? Papasakojusi joms apie mitybos ir gyvensenos pokyčius susilaukiu gausybės nuomonių:

A. Mėsą valgyti išvis nesveika, jis virškinama pernelyg ilgai ir skatina ligų atsiradimą ir geriausia pasirinkti žaliavalgystę;

B. Visko valgyti reikia po truputį;

C. Geriausia nepulti į kraštutinumą, o mėsa geriausia nebent pačių auginta.

Diskutavome ne tik apie tai, kokie kurios įpročiai, remiantis moksliniais tyrimais, pažįstamų gydytojų rekomendacijomis, mąstėme, kas iš tiesų geriausia žmogaus organizmui. Juk dabar aš mėsą arba žuvį valgau kasdien, o sakoma, kad žuvis taip pat labai nesveika!

Prieš keičiant gyvenimo būdą, mėsą aš valgydavau geriausiu atveju kartą per savaitę, nes man nebuvo poreikio. Tad dabar kyla klausimas, ar įmanoma misija yra sportuojančiam žmogui pasiekti rezultatų valgant vegetariškai arba išvis esant žaliavalgiui? Juk sportuojančiam organizmui reikia suvartoti daug baltymų.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.