Žmonės, kuriems trūksta šio vitamino, yra net 77 proc. silpnesni

Nepakankamas vitaminų kiekis gali sukelti įvairius organizmo funkcijų sutrikimus. Trūkstant geležies, pirmiausia ima varginti nuovargis bei silpnumas, kai trūksta kalio pasireiškia dažnai pasikartojančiu mėšlungiu, o vitamino D trūkumas pasireiškia jėgos stygiu bei suprastėjusiu fiziniu pasirengimu, pranešė prevention.com.

Asociatyvi nuotr.<br>123rf.com
Asociatyvi nuotr.<br>123rf.com
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 4, 2016, 11:41 AM, atnaujinta May 16, 2017, 9:54 PM

Tulsa universitete, Oklahomoje, atliktas tyrimas rėmėsi duomenimis, surinktais stebint beveik 100 universiteto atletų. Tyrėjai užfiksavo, kaip greitai jie galėjo bėgti, kaip aukštai ir toli nušokti bei kokį maksimalų svorį galėjo iškelti atlikdami pritūpimus.

Gauti skaičiai parodė, kad maždaug trečdalio sportininkų rodikliai buvo gerokai mažesni, nei jų kolegų. Iškeltas svoris vidutiniškai buvo net 77 proc. lengvesnis, nušoktas nuotolis – 80 proc. trumpesnis. Jie taip pat iššoko net 15 proc. žemiau bei bėgo apie 18 proc. lėčiau.

Atlikus kraujo tyrimus paaiškėjo, kad pagrindinis skirtumas tarp gerai pasirodžiusių atletų ir silpnesnių jų kolegų – vitamino D kiekis kraujyje. Lėtesnių ir prastesnius rezultatus pateikusių sportininkų kraujo tyrimai atskleidė šio mineralo trūkumą. Tuo tarpu jų kolegos džiaugėsi pakankamu vitamino kiekiu.

Tyrimui vadovavusi profesorė Rachel Hilderbrand teigia, jog tai greičiausiai parodo, kad vitaminas D padeda raumenų ląstelėms išskirti kalcį ir šitaip pagerinti jų susitraukimą. Tai užtikrina stipriau ir greičiau susitraukiančius raumenis, kurie leidžia greičiau bėgti, aukščiau pašokti bei iškelti didesnį svorį.

Vis dėlto, tyrimas susilaukė ir kritikos. Lehmano koledžo profesorius Bradas Schoenfeld'as tiria treniravimosi mokslą ir gana skeptiškai įvertino atliktą studiją. Visų pirma, tyrimo apimtis buvo pernelyg maža, be to atrasta sąsaja tik parodo vitamino D ir jėgos ryšį, tačiau tai nepatvirtina priežasties ir pasekmės.

Nepaisant to, būtų apdairu savo racioną praturtinti produktais, turinčiais daug vitamino D. 2010-aisias atliktas tyrimas atskleidė, kad net 42 proc. JAV suaugusiųjų trūko šio mineralo.

Daugiausiai jo turi riebi žuvis, ar mineralais praturtintas pienas. Vienoje stiklinėje yra net 100 IU (tarptautinių matavimo vienetų), o rekomenduojama dienos norma svyruoja tarp 1,500 ir 2,000 IU.

Be abejo, galima įsigyti ir maisto papildų, tačiau juos vartoti derėtų atsargiai. Pernelyg didelė vitaminų sankaupa organizme gali sukelti hipervitaminozę. Tai liguista organizmo būklė, dažniausiai kylanti dėl vitaminų A ir D pertekliaus.

Pagrindiniai hipervitaminozės simptomai – sutrikęs miegas, pasunkėjęs kvėpavimas, troškulys. Gali pakilti temperatūra, mausti kaulus, pykinti, džiūti ir niežėti oda.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: nuo pirmadienio keičiasi COVID-19 nustatymo tvarka