Specialistai įspėja: kasdien darome vieną veiksmą, kuris tiek pat pavojingas, kiek rūkymas

Ilgas sėdėjimas gali Jus pražudyti, net jeigu ir sportuojate. Sakoma, kad ilgas sėdėjimas – naujasis rūkymas. „Mažiau sėdėk, daugiau judėk“, „jei norite sulaukti 100 metų reikėtų kas 30 minučių pajudėti bent 5 min“, – apie tai šią savaitę rašoma viename populiariausių Amerikos gydytojų žurnalų „Annals of Internal Medicine“. Jame publikuojamas tyrimas apie ilgo sėdėjimo ir nejudrumo žalą mūsų sveikatai, kuriame dalyvavo daugiau nei 8000 suaugusiųjų.

 Ilgas sėdėjimas gali Jus pražudyti, net jeigu ir sportuojate. Sakoma, kad ilgas sėdėjimas – naujasis rūkymas.<br> J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
 Ilgas sėdėjimas gali Jus pražudyti, net jeigu ir sportuojate. Sakoma, kad ilgas sėdėjimas – naujasis rūkymas.<br> J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
 Sėdėjimas tampa toks pats kenksmingas kaip ir rūkymas.<br> 123rf.com nuotr.
 Sėdėjimas tampa toks pats kenksmingas kaip ir rūkymas.<br> 123rf.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2017-09-15 20:28, atnaujinta 2017-09-15 20:36

Tyrimas atskleidė, kad tie, kurie sėdi 13 valandų per dieną turi 200 proc. didesnę ankstyvos mirties riziką, lyginant juos su žmonėmis, kurie sėdi mažiau nei 11 val. per dieną. Na, o tie, kurie kas pusvalandį prasimankština, turi 55 proc. mažesnę riziką numirti per anksti.

„Žinių radijo“ laidoje „Dienos klausimas“ penktadienį dalyvavo Širdies asociacijos vadovas Raimundas Kubilius, Sveikatos mokymų ir ligų prevencijos centro vadovas Romualdas Sabaliauskas, „Sportas visiems“ asociacijos viceprezidentas Algimantas Juocevičius, Sveikuolių sąjungos prezidentas Simonas Dailidė, judėjimo „My Hero“ autorius Ignas Bakėjus.

Kojose – „antra širdis“

Pasak Širdies asociacijos vadovo Raimundo Kubiliaus, visai nesunku paaiškinti, kodėl ilgas sėdėjimas daro blogą įtaką sveikatai.

„Ilgai sėdint kojos yra nuleistos žemyn, klubų srityje esančios kraujagyslės bei raumenys yra užspaudžiami. Tai blogina kraujagyslių pratekėjimą, raumenys atrofuojasi, be to veikia trauka, tad kojų kraujagyslėse ima kauptis skysčiai, didėja venų sienelių spaudimas, išauga trombozės rizika.

Tai iš tiesų svarbu, nes stiprus kūno, o ypač kojų, raumenynas palaiko ir gerą širdies veiklą. Neveltui sakoma, kad kojos yra tarsi antra širdis ir būtent dėl to pacientams, patyrusiems miokardo infarktą ar panašius susirgimus, yra skiriami daugiausia kojų raumenis stiprinantys pratimai“, – aiškino specialistas.

Sėdėti reikia mokėti

Sveikatos mokymų ir ligų prevencijos centro vadovas Romualdas Sabaliauskas aiškino, kad nors geriau būtų rinktis judrią veiklą, sėdėjimo neišvengiantys asmenys turėtų žinoti, kaip tai daryti taisyklingai.

 

„Pažvelgus į Japonijos pavyzdį, kurioje, kaip žinia, žmonės gyvena kone ilgiausiai, daugelyje darboviečių kėdės neturi atlošų. Taip dirbantieji yra priversti sėdėti išsitiesę, nesukumpę. 

Tai iš tiesų svarbu, nes raumenis yra būtina treniruoti – nuolat sėdint sudribus kėdės atloše silpnėja nugara, mes lenkiamės į priekį, o tai kenkia ne tik mūsų skeletui, bet ir vidaus organams“, – pasakojo R.Sabaliauskas.

 

Daugiau informacijos apie tai, kaip efektyviai išvengti neigiamo sėdėjimo poveikio sveikatai bei kodėl net ir sportas kartais nepadeda – video įraše.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.