5 Patarimai, kaip išvengti pavasarinės depresijos

Šiemet pavasaris neskubėjo ateiti, tačiau šiltesnės dienos primena, kad pavasaris – ne už kalnų. Ką daryti keičiantis metų laikui, kad neužkluptų pavasarinė depresija, pataria gyd. psichoterapeutė Gražina Sidorovienė.

 Yra įrodyta, kad vit. D trūkumas turi tiesiogines sąsajas su nuotaikos svyravimu ir depresija.<br> 123rf nuotr.
 Yra įrodyta, kad vit. D trūkumas turi tiesiogines sąsajas su nuotaikos svyravimu ir depresija.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 12, 2018, 10:13 AM, atnaujinta Mar 12, 2018, 10:55 AM

1. Pasitikrinkite vit. D kiekį kraujyje – įrodyta, kad Lietuvoje net 40 proc. turi žymų jo nepakankamumą, o dar 40 proc. – vidutinį. Nustačius vit. D trūkumą – pasitarkite su šeimos gydytoju, kaip jį kompensuoti. Yra įrodyta, kad vit. D trūkumas turi tiesiogines sąsajas su nuotaikos svyravimu ir depresija.

2. Saulėtomis dienomis ne mažiau nei 15 minučių pabūkite saulėje. Arba nueikite į soliariumą, arba pasinaudokite šviesos terapijos lempomis. Įrodyta, kad tiesioginiai saulės (šviesos) spinduliai veikia tiek vit. D gamybą (apie 80 proc. vit. D pasigamina saulės spindulių poveikyje), tiek serotonino, melatonino ir kitų smegenis veikiančių mediatorių apykaitą.

3. Padarykite kažką malonaus ir gražaus sau – ar apsilankykite grožio salone, ar nusipirkite kokį norimą daiktą. Dažnai bėgdami ir rūpindamiesi kitais, save pamirštame.

4. Imkitės fizinės veiklos – įrodyta, kad ne mažiau nei 15 minučių kasdien trunkanti fizinė veikla (arba 2 valandos per savaitę), aktyvina raumenyse esančius receptorius bei neuromediatorių gamybą, kurie veikia smegenų centrus. Fizinė veikla šiuo atveju tinka bet kokia – bėgiojimas, vaikščiojimas, šokiai, aerobika. Paprasčiausias būdas – jei galite kažkokį atstumą nueiti, o ne nuvažiuoti – jį nueikite.

5. Susitikite su artimu draugu – nuoširdus ir atviras pokalbis leidžia pasijausti ne vienam, būti suprastam, būti priimtam tokiu, koks esi. Žmogus yra vienintelė sociali būtybė, kuriai reikia bendrystės su kitais žmonėmis. Jei tokio draugo neturite – apsilankykite pas psichologą ar psichoterapeutą. Nebūtina turėti „rimtą problemą“, kad pas jį apsilankyti. Nebūkite vieniši.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.