Maža gudrybė padės numesti svorį. Štai ką reikia žinoti

Mūsų kūno sudėjimas yra suskirstytas į 3 pagrindinius figūros tipus. Kartais sunku numesti svorio dėl mitybos, mažo fizinio aktyvumo ar net streso. Tačiau treniruotės bei mitybos planas turi būti parenkama individualiai pagal figūros tipą.

 Treniruotės bei mitybos planas turi būti parenkama individualiai pagal figūros tipą.<br> 123rf.com nuotr.
 Treniruotės bei mitybos planas turi būti parenkama individualiai pagal figūros tipą.<br> 123rf.com nuotr.
Kūno sudėjimo tipai.<br> Soc. tinklų nuotr.
Kūno sudėjimo tipai.<br> Soc. tinklų nuotr.
 Ektomorfinis tipas.<br> Soc. tinklų nuotr.
 Ektomorfinis tipas.<br> Soc. tinklų nuotr.
 Mezomorfinis tipas.<br> Soc. tinklų nuotr.
 Mezomorfinis tipas.<br> Soc. tinklų nuotr.
 Endomorfinis tipas.<br> Soc. tinklų nuotr.
 Endomorfinis tipas.<br> Soc. tinklų nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

May 19, 2018, 9:30 AM, atnaujinta May 19, 2018, 1:32 PM

Moterys natūraliai turi daugiau riebalų nei vyrai. Sveikas kūno riebalų kiekis turi siekti 14–30 proc. moterims ir 6–25 proc. vyrams. Kūno riebalų pasiskirstymas pas daugelį yra skirtingas, todėl nuo to priklauso ir svorio metimo metodas, rašė womenshealthmag.com.

Ektomorfinis kūno tipas

Šio kūno sudėjimo tipo asmenys yra liekni, turi ilgas rankas ir kojas. Ektomorfams sunku užsiauginti raumenis bei priaugti svorio, nes jų medžiagų apykaita labai greita.

Šio figūros tipo turėtojams norint priaugti daugiau svorio vertėtų sutelkti dėmesį į intesyvias jėgos ir ištvermės treniruotes.

Treniruotės turi būti derinamos su mityba, todėl rekomenduojama valgyti daugiau maisto, kuriame būtų sveikųjų riebalų.

Taip pat reikėtų suvartoti 25–30 g baltymų per vieną valgį kartu su geraisiais angliavandeniais. Na, o tomis dienomis, kai nesitreniruojate, venkite užkandžiavimo.

Mezomorfinis kūno tipas

Mezomorfų kūno sudėjimas yra labai proporcingas, todėl jiems lengva užsiauginti raumenų masę, greitai priaugti svorio arba jo netekti.

Dažniausiai tokio sudėjimo asmenys turi ilgą liemenį ir plačią krūtinės ląstą, būna stiprūs ir atletiški. Jie sutverti būti sportininkais.

Tinkamiausias sportas – jėgos, pavyzdžiui, svarmenų kilnojimo, treniruotės ir greičio reikalaujantys pratimai.

Norėdami atsikratyti kūno riebalų pertekliaus, taip pat valgykite geros kokybės sveikuosius riebalus, baltymus, sekite suvalgomų angliavandenių kiekį, jų turėtų būti gerokai mažiau.

Prieš treniruotes rinkitės tik sveikus užkandžius, o nesportuojant jų atsisakykite, gerkite žaliąją arbatą.

Endomorfinis kūno sudėjimas

Tokio tipo asmenys dažniausiai yra kiek apkūnūs, kurių riebalų masės procentas, lyginant su raumenų, yra gana didelis.

Endomorfams lengva priaugti svorio, tačiau sunku jo numesti, nes medžiagų apykaita yra gerokai sulėtėjusi.

Norint padailinti figūrą, endomorfams rekomenduojama kuo daugiau judėti, nepamiršti kardio treniruočių ir nebijoti svarmenų kilnojimo. Dar gali padėti grupiniai užsiėmimai, pavyzdžiui, zumba arba aerobika.

Labai svarbu kartu su treniruotėmis derinti ir sveiką mitybą: valgyti daugiau sveikųjų riebalų ir baltymų, bet mažinti angliavandenių.

Taip pat reikėtų į mitybos racioną įtraukti daugiau maisto produktų, skatinančių metabolizmą. Be to, endomorfai turėtų nepamiršti sekti insulino bei cukraus kiekį kraujyje.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.