Išsklaidyti popietinį apsnūdimą galima ir be kavos: tai paprasčiau, nei manėte

Ar žinote tą jausmą, kai grįžtate papietavęs, bet kibti į darbus jau nebėra jėgų? Ar būna taip, kad iki darbo pabaigos liko vos valanda, bet jaučiatės toks mieguistas, kad rodosi, užmigsite šalia kompiuterio, o vienintelis išsigelbėjimas yra puodelis kavos ir kas nors saldaus? Gydytojas pataria, kaip atgauti jėgas be tonizuojančių gėrimų ir šokolado.

 Dažniausiai pajutus popietinį apsnūdimą žmonės griebiasi kavos arba šokolado. <br> 123rf nuotr. 
 Dažniausiai pajutus popietinį apsnūdimą žmonės griebiasi kavos arba šokolado. <br> 123rf nuotr. 
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 24, 2018, 12:22 PM

„Kai trūksta energijos, daugelis galvoja, kad atgauti jėgas padės cukrus, todėl ieško ko nors saldaus. Angliavandeniai suteikia energijos, tačiau ji trumpalaikė. Kava, energetiniai gėrimai tonizuoja, tačiau dienai baigiantis daugelis nenori gerti tokių gėrimų, be to, energetiniuose gėrimuose taip pat gausu cukraus“, – pasakoja šeimos „Šeimos medicinos centro“ šeimos gydytojas, medicinos auditorius Renatas Dainius.

Tačiau kartu su organizmui būtinais aktyviaisiais mineralais vartojami angliavandeniai gali suteikti ir ilgalaikės energijos, tvirtina Europos maisto saugos tarnyba (EFSA).

Mineralai + angliavandeniai

„Visų pirma tam, kad nesijaustume prislopę, organizmas nuolat turi gauti magnio, kalio, kalcio, natrio. Pastarasis – vienas svarbiausių organizmo elementų. Natris dalyvauja visų organizmo ląstelių medžiagų apykaitoje. Šis mineralas užtikrina skysčių-druskų balansą, nervų sistemos, raumenų veiklą, padeda sureguliuoti kraujo spaudimą.

Ypač natris reikalingas intensyviai sportuojantiems, didelių fizinių krūvių metu, karščiuojant, nes dažniausiai natrio atsargos senka tada, kai daug prakaituojama, netenkama skysčių, – pasakoja šeimos gydytojas, – esant natrio trūkumui gali pasireikšti silpnumas, pykinimas, galvos skausmai bei nuolatinis nuovargis.

Todėl pajutus tokius požymius visų pirma patariama išgerti stiklinę didelės mineralizacijos vandens bei gurkštelėti įprasto vandens. Mat gali būti, kad prasta savijauta – signalas, kad organizmui pristigo natrio“.

Energijai gauti gydytojas rekomenduoja saldumynus keisti vaisiais, pavyzdžiui, obuoliu, o tonizuojančius gėrimus – natūraliu mineraliniu vandeniu su aktyviaisiais mineralais, kurio sudėtyje yra natrio. Mat, anot Europos maisto saugos tarnybos tyrimo, toks natrio ir angliavandenių derinys suteikia žvalumo ir energijos, o ne tik trumpam padidina cukraus kiekį kraujyje.

Greito maisto mėgėjai – sukluskite

Anot R.Dainiaus, vienas iš variantų, kaip organizmą aprūpinti reikalingais mikroelementais, taip pat ir natriu, šalia įprasto vandens kasdien išgerti ir stiklinę didelės mineralizacijos mineralinio vandens. Toks mineralinis vanduo yra sūresnis, tačiau tai lemia ne druska, o sudėtyje esantys aktyvieji mineralai.

Anot specialistų, pristigus energijos, rekomenduotina išgerti didesnės mineralizacijos mineralinio vandens užsikandant obuoliu.

„Tokiame vandenyje gausu ir natrio. Būtent natrio stoka ir gali būti priežastis, kodėl jaučiamės pavargę. Toks vanduo padeda palaikyti reikalingą mineralų balansą, ypatingai tada, kai jūsų mityba nėra visavertė“, – gydytojas siūlo atkreipti dėmesį greito maisto restoranų ir pusfabrikačių mėgėjams.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.