Pristatė naują metodiką: padės atsisveikinti su nugaros skausmais

Nemažai žmonių visą dieną dirba sėdėdami. O jei darbo vieta įrengta netinkamai – sėdima palinkus ar uždėjus koją ant kojos, visa tai neretai tampa nugaros skausmo priežastimi. Keliant sunkesnius daiktus dažnai patiriama traumų. Pastarasis veiksnys ir netinkama laikysena tampa nugaros skausmo priežastimi. Tačiau jį gali lemti ir įvairios stuburo ligos.

Netinkamai įrengta sėdima darbo vieta gali tapti nugaros skausmų priežastimi.<br>123rf.com
Netinkamai įrengta sėdima darbo vieta gali tapti nugaros skausmų priežastimi.<br>123rf.com
Charlize Theron.<br>Scanpix nuotr.
Charlize Theron.<br>Scanpix nuotr.
George’as Clooney.<br>Scanpix nuotr.
George’as Clooney.<br>Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

May 9, 2021, 9:51 PM

Daugiau nei 80 proc. Vokietijos gyventojų bent kartą gyvenime susidūrė su nugaros skausmais. Juos dažniau ar nuolat patiria kas trečias suaugęs šios šalies žmogus. Ketvirtadalio visų nedarbingų dienų priežastimi įvardijami nugaros skausmai.

Žmogaus liemens dalį, besitęsiančią nuo kaklo iki juosmens, stiprina tikslinga fizinio aktyvumo programa, kuri gali užkirsti kelią ir galimoms problemoms. Nugaros ligų priežastys labai įvairios ir jas dažnai lemia nejudrus gyvenimo būdas.

Mokslininkai įspėja, kad ilgas sėdėjimas – didžiausia šio amžiaus problema. Žmogaus kūnas sukurtas ne sėdėti, o nuolat judėti. Bet dabartinis gyvenimas neįsivaizduojamas be valandų valandas trunkančio darbo prie kompiuterio. Kėdė, kaip sako medikai, yra didžiausia šio amžiaus bėda, medikams kelianti vis daugiau nerimo.

Nauja metodika

Specialistai sukūrė šiuolaikinę nugaros treniravimo metodiką. Jos esmė – pažadinti raumenyną iš sąstingio ir vėl atkurti judamojo aparato funkcijas. Mobilizuoti, stabilizuoti, stiprinti ir tempti – stebuklingi veiksmingos nugaros gimnastikos žodžiai. Jos tikslas – pažadinti sustingusius sąnarius ir suaktyvinti raumenų darbą.

Tai reiškia atsargų jautrių kūno dalių judėjimą, pavyzdžiui, tikslingus stuburo sukamuosius judesius. Kai kūnas sušyla, būtini švelnūs, nugaros raumenis stiprinantys pratimai. Bet nereikia pamiršti pilvo ir dubens dugno.

Labai svarbi nugaros gimnastikos dalis yra ir tempimas. Reguliariai mankštinantis sausgyslės ir raiščiai susigrąžina visą judesių amplitudę. Tik tie, kurie to siekia, gali gyventi ramiai ir be skausmo.

Specialistai atkreipia dėmesį ir į širdies mankštos svarbą. Kalbant apie sveikatą labai svarbų vaidmenį vaidina širdis ir kraujotakos sistema. Šiuo atveju dažniausiai pakanka greitų pasivaikščiojimų, lengvo bėgimo ar plaukimo.

Po tikslingos reguliarios fizinio aktyvumo programos jau po trijų savaičių galima tikėtis pagerėjimo.

Kada kreiptis į gydytoją?

Ar sportas padeda nuslopinti nugaros skausmus, ar reikia imtis ir kitų priemonių? Į šiuos klausimus geriausiai gali atsakyti sporto medikai ar ortopedijos specialistai. Tačiau esama ir akivaizdžių apribojimų.

Kai kojos skausmai prasideda labai staiga ir nelauktai, būtina nedelsiant kreiptis į gydytoją. Reikia nustatyti, ar nervas, pavyzdžiui, nėra užspaustas dėl stuburo tarpslankstelinio disko išvaržos. Esant chroniškiems nugaros skausmams, kurie po įprastinių terapijos priemonių išlieka ar net sustiprėja, visada reikia ortopedo konsultacijos.

Nustatęs, ar tai susiję su tarpslankstelinio disko išvarža, jis duoda konkrečių patarimų.

Bet jei po atliktų tyrimų diagnozė vis dar nėra aiški, tuomet skiriamos papildomos priemonės – rentgenas ar magnetinio rezonanso tomografija. Šių tyrimo metodų tikslas – nugaros tvirtumą vėl atkurti kuo mažiau pacientui juntamais invaziniais būdais. Specialistų nuomone, labai didelis vaidmuo tenka paciento geranoriškumui ir troškimui kuo greičiau atgauti fizinę sveikatą.

Kai visi išbandyti gydymo būdai neduoda rezultato, kartais padeda tik operacija.

Pasveikus reikia gyventi aktyviai. Vietoj automobilio važinėti dviračiu, kilti laiptais, o ne liftu. Tai maži, bet svarbūs žingsniai norint išlikti judriems. Specialistai pataria pasirinkti sportą, kuris teikia malonumą. Juk fiziniai pratimai duoda naudos tik tuomet, jei daromi reguliariai.

Norint treniruotis, reikia geros programos. Mankštą galima atlikti namuose, bet pradžioje reikia pasitelkti trenerį. Stiprinant nugaros raumenis reikia nepamiršti, kad labai svarbi ir priekinė kūno dalis. Tik ekspertas gali įvertinti kūno laikyseną ir raumenų būklę.

Tinkama laikysena svarbi ne tik sėdint ar stovint. Nugarai, kaklui ir stuburui įtakos turi ir miegojimo poza. Ideali yra ant nugaros arba ant kurio nors šono, kad nugara būtų viename lygyje su kaklu ir galva.

Kai kamuoja nugaros skausmai, svarbu sugebėti atsipalaiduoti ir atpalaiduoti raumenis. Juos gaubianti jungiamojo audinio plėvė dažnai susiklijuoja, stresas užspaudžia galvą.

Tuomet gelbėja masažinis volas, masažas, šilumos terapija, meditacija ar raumenų atpalaidavimas pagal Edmundo Jacobsono metodą. Šis amerikiečių daktaras ir mokslininkas nustatė emocinės ir fizinės sveikatos sąveiką.

Kokių vitaminų reikia sveikai nugarai

Specialistai nustatė, kad gydant nugaros skausmus ne mažiau svarbi ir tinkama mityba. Pakankamas kiekis negazuoto vandens padeda organizmui ir stuburo tarpslanksteliniams diskams apsirūpinti maistingosiomis medžiagomis ir pašalinti nepanaudotas.

Labai svarbūs B grupės vitaminai, kurių yra rupaus malimo grūdų gaminiuose, brokoliuose, cukinijose, mėsoje, žuvyje, ankštiniuose augaluose, kiaušinio trynyje. Būtina ir folio rūgštis – jos atsargas galima papildyti valgant pomidorus, špinatus, salotas, ankštinius augalus ir kopūstus.

Turintys problemų dėl stuburo tarpslankstelinių diskų turėtų susirūpinti – greičiausiai jiems stinga vitaminų C ir D, cinko, vario ir seleno. Šie mikroelementai labai svarbūs kaulų, kremzlių ir jungiamojo audinio struktūroms.

Vitamino D šaltinis – avokadai, žuvys, baravykai ir kiaušiniai, cinko ir seleno – riešutai, ankštiniai augalai ir kakava.

Įžymybių problemos

Iš Pietų Afrikos Respublikos kilusi „Oskaro“ ir Auksinio gaublio laimėtoja Charlize Theron (45 m.) filmavimo aikštelėje 2005-aisiais patyrė stuburo tarpslankstelinio disko pažeidimų. Kino žvaigždei buvo atlikta operacija, ji vėl jaučiasi gerai.

Vokietijos dizainerė Barbara Becker (54 m.) taip pat kentėjo nuo nugaros skausmų. Jie sustiprėjo po antro nėštumo. Nuo nugaros skausmų dizainerė išsivadavo tik reguliariai pradėjusi sportuoti.

Holivudo žvaigždė Brooke Shields (55 m.) savo namų terasoje kiekvieną rytą daro specialius nugaros pratimus.

Buvusi pirmoji pasaulio raketė, JAV profesionalus tenisininkas Andre Agassi (50 m.) dėl nugaros pažeidimo susidūrė su didelėmis problemomis – sportuodamas jis du kartus patyrė stuburo tarpslankstelinio disko išvaržą.

Kino žvaigždė George’as Clooney (59 m.) nugarą susižeidė 2004-aisiais filmavimo metu. Nors aktoriui buvo atlikta operacija, jį kamuoja chroniški nugaros skausmai.

Norvegijos sosto įpėdinio sutuoktinė Mette Marit (47 m.) dėl tarpslankstelinio disko išvaržos kaklo srityje atsidūrė ant operacinio stalo. Prieš dvejus metus jai vėl buvo atlikta operacija nugaros srityje.

2007-aisiais buvusi pirmoji Bavarijos ponia, Bavarijos žemės ministro pirmininko sutuoktinė Karin Stoiber (77 m.) turėjo stuburo tarpslankstelinio disko išvaržą kaklo srityje. 2012-aisiais jai vėl buvo atlikta operacija.

Vokietijos aktorius Ralfas Baueris (54 m.) nugaros skausmus slopina joga. Baden Badeno mieste, kur gyvena, 2014-aisiais jis įsteigė ir vadovauja jogos mokyklai.

JAV aktorė Sarah Michelle Gellar (43 m.) kenčia nuo skoliozės – įgimto stuburo iškrypimo. Ji lanko pilateso treniruotes.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.