Paaiškėjo, kiek arbatos reikia išgerti kasdien, jei norite išvengti 2 tipo diabeto

Bent keturi puodeliai juodosios, žaliosios arba ulongo arbatos per dieną gali sumažinti rizika susirgti 2 tipo diabetu, teigia tyrėjai iš Kinijos.

Arbata<br>123rf nuotr.
Arbata<br>123rf nuotr.
Juodoji arbata.<br>123rf nuotr.
Juodoji arbata.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 24, 2022, 8:19 AM

Jie skelbia, kad tikimybė per artimiausius 10 metų susirgti 2 tipo diabetu, sumažėja 17 proc., jei išgeriamas nurodytas arbatos kiekis. Tyrimo rezultatai šią savaitę pristatyti kasmetiniame Europos diabeto asociacijos susitikime Stokholme.

„Dar reikalingi išsamesni tyrimai, bet mūsų išvados rodo, kad arbatos gėrimas yra naudingas mažinant 2 tipo diabeto riziką, tačiau tik tuomet, kai išgeriama tikrai daug arbatos“, – pranešime spaudai teigia tyrimo vadovas, Xiayingas Li iš Uhano mokslo ir technologijų universiteto.

Į tyrimo duomenų bazę buvo įtraukti 5 199 suaugusiuosieji, anksčiau nesirgę 2 tipo cukriniu diabetu. Naudoti sveikatos duomenys buvo surinkti anksčiau vykdytos programos metu, 9 Kinijos provincijų gyventojai reguliariai stebimi buvo nuo 1997 m. iki 2009 m.

Tyrėjai nustatė, kad žmonės, kurie pildydami klausimyną nurodė, kad geria arbatą ir tie, kurie teigė to nedarantys, turėjo panašią riziką susirgti 2 tipo cukriniu diabetu.

Tačiau mokslininkai pasitelkė daug didesnę duomenų bazę. Daugiau nei milijono gyventojų sveikatos rodiklius susisteminę tyrėjai nustatė ryšį tarp įpročio gerti daug arbatos ir sumažėjusios 2 tipo diabeto išsivystymo rizikos. Į analizę įtraukti ne tik Kinijos, bet JAV, Japonijos, Suomijos, Jungtinės Karalystės, Singapūro, Nyderlandų ir Prancūzijos gyventojų sveikatos duomenys.

Galima polifenolių nauda

Pastebėta, kad bent keturi puodeliai arbatos per dieną riziką susirgti 2 tipo diabetu sumažina 17 proc. Tačiau nuo vieno iki trijų puodelių arbatos per dieną išgėrę žmonės 2 tipo cukriniu diabetu sirgdavo tik 4 proc. rečiau nei kontrolinės grupės asmenys.

„Tikėtina, kad tam tikri arbatos sudėtyje esantys komponentai, pavyzdžiui, polifenoliai gali sumažinti gliukozės kiekį kraujyje. Tačiau ryškiam poveikiui gali prireikti didelio šių biologiškai aktyvių junginių kiekio.

Tai taip pat gali paaiškinti, kodėl pirminiame tyrime neradome ryšio tarp arbatos gėrimo ir 2 tipo diabeto. Tiriamosios grupės asmenys gėrė per mažai arbatos“, – svarstė X.Li.

Polifenoliai yra medžiagos, randamos daugelyje augalų, turinčių antioksidacinių savybių.

Mokslininkai pažymėjo negalintys atmesti, kad tyrimo rezultatams įtakos turėjo ir kiti gyvenimo būdo ir sveikatos veiksniai. Tyrėjai iš karto nepaaiškino, kokią įtaką turi cukrus, pienas ir kiti įprasti arbatos priedai.

Tyrimas dar nebuvo paskelbtas moksliniame žurnale, o išvadas apžvelgė minėtos konferencijos organizatoriai.

Arbatos vartojimas su nauda sveikatai susiejamas jau ne pirmą kartą.

Tai ne pirmas kartas, kai neseniai atliktuose tyrimuose arbatos vartojimas siejamas su nauda sveikatai. Tyrimas, anksčiau skelbtas recenzuojamame Europos prevencinės kardiologijos žurnale, rodo, kad žmonės, kurie geria arbatą tris ar daugiau kartų per savaitę, gali turėti mažesnį riziką susirgti su širdies ir kraujagyslių ligomis.

Parengta pagal „USA Today“ inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką sumanė Prancūzijos prezidentas E. Macronas?