Ūkininkų laukai nusidažys rožine spalva. Sužinokite, kodėl

Vakar viename socialinių tinklų buvusio sostinės mero sutuoktinė, Projekto „Nedelsk“ iniciatorė Agnė Zuokienė pasidžiaugė, kad netrukus pakelėse išvysime į rožinę plėvelę supakuotus šienainius. Pasirodo, idėja taip prisidėti prie krūties vėžio prevencijos atkeliavo net iš tolimosios Australijos.

Tokią nuotrauką vakar savo socialinio tinklalapio paskyroje paskelbė Agnė Zuokienė
Tokią nuotrauką vakar savo socialinio tinklalapio paskyroje paskelbė Agnė Zuokienė
Tokią nuotrauką vakar savo socialinio tinklalapio paskyroje paskelbė Agnė Zuokienė
Tokią nuotrauką vakar savo socialinio tinklalapio paskyroje paskelbė Agnė Zuokienė
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2016-04-15 12:02, atnaujinta 2019-01-29 10:10

Žinutę suprato netinkamai

„Galbūt truputėlį per anksti pasiskelbiau. Tačiau labai džiaugiuosi, kad šienainiai „nusidažys“ rožine spalva ir taip atkreips dėmesį į krūties vėžio prevencijos svarbą. Svarstome, galbūt pavyks juos net sudėlioti kaspinėlio forma. Žinoma, kalnuotose vietovėse tokia idėja gal ir gražiau atrodo“, – kalbėjo A.Zuokienė.

Pasak jos, po vakarykščia žinute socialiniame tinkle pasirodė skeptikų komentarų, esą rožinė plėvelė šienainiams jokia prevencija „nekvepia“. „Tuomet papildžiau savo komentarais apie Švedijos patirtį, pateikiau pavyzdžius, tuomet žmonės savo komentarus ištrynė. Matyt, nesuprato. Todėl labai svarbu, kad žmonės pamatę rožinius šieno ritinius laukuose negalvotų, kad kažkas neturėjo baltos plėvelės ar rožinė plėvelė buvo pigesnė. Rožinė plėvelė turės paslėptą mintį – ji reikš solidarumą, palaikymą moterims. Tai bus naujiena šalies rinkoje“, – akcentavo A.Zuokienė.

Idėja atkeliavo iš Australijos

Idėjos pagrindinis įgyvendintojas Lietuvoje – akcinė bendrovė „Trioplast“. Šios įmonės eksporto vadovas Rytų Europos šalims Irmantas Šukys pasakojo, kad idėja kilo prieš metus jų partneriams australams. „Jie šeimoje buvo susidūrę su krūties vėžio problemomis, todėl nutarta pagaminti rožinę šienainių pakavimo plėvelę ir tokiu būdu atkreipti dėmesį į krūties vėžio prevenciją. Idėja puikiai prigijo Australijoje, Naujojoje Zelandijoje ir persirito į Europą – įgyvendinta jau Švedijoje, Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Austrijoje“, – išvardijo I.Šukys.

Šia akcija siekiama paremti įvairiose šalyse veikiančias kovos prie krūties vėžį organizacijas. „Mes kaip gamintojai prisidedame ne tik prie problemos viešinimo bet ir prie tam tikrų šių organizacijų veiklų finansavimo“, – paaiškino I.Šukys.

Tik taip galima kalbėti apie vėžį

A.Zuokienė patikino, kad tik tokiais alternatyviais būdais galima kalbėti apie vėžį. „Iš savo ilgametės patirties galiu pasakyti, kad jei pakviesi žmones į paskaitą tiesiog pasikalbėti – niekas neateis. Nepaisant to, kad kas antras vyras ir kas trečia moteris suserga šia liga. Mes taip jo bijome, ir taip stigmatizuojame, kad sėdime įkišę galvas į smėlį. Nepaisant to, vėžys pasirenka žmogų nepaaiškinęs priežasčių“, – pasakojo Projekto „Nedelsk“ iniciatorė.

Tikimasi, kad šienainių pakavimo akcija bus vienas iš išorinių ženklų, padėsiančių žmonių pasąmonėje sudėlioti tam tikrus akcentus, kad reikia būti budriam ir pasitikrinti sveikatą net tuomet, kai tau nieko neskauda.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.