Dūstančios vilnietės drama: bėgo pagalbos, bet padarė vieną esminę klaidą

Įsivaizduokite: netikėtai pradedate dusti, o netoliese – ligoninė. Žinoma, kad pirmoji mintis – bėgti į Skubios pagalbos ir priėmimo skyrių ir tikėtis pagalbos. Taip manė ir 21-erių vilnietė Monika. Deja, pagalbos iš karto mergina negavo. Dar kovo pabaigoje, pablogėjus sveikatos būklei, mergina medikų dėmesio sulaukė tik atvykus greitosios medicinos pagalbos automobiliui.

 Vilnietė Monika dusdama buvo išprašyta iš RVUL Priėmimo skyriaus.<br> Lrytas.lt ir asmeninio archyvo nuotr.
 Vilnietė Monika dusdama buvo išprašyta iš RVUL Priėmimo skyriaus.<br> Lrytas.lt ir asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 28, 2017, 11:03 PM

„Apie 3 valandą nakties man prasidėjo alerginis šokas, pradėjau dusti ir siaubingai ištinau, sutriko širdies ritmas. Dėl to, kad gyvenu netoli Respublikinės universitetinės ligoninės, nusprendžiau nekviesti greitosios ir greičiau nueiti pati iki priėmimo.

Tačiau atėjusi į priėmimo skyrių buvau nemaloniai nustebinta. Mane nuvedė pas jauną gydytoją, o jis net neapžiūrėjęs nusprendė, kad sveikatos būklė tokia, jog nereikia skubios pagalbos ir, jeigu neturiu su savimi pinigų, man jis niekuo padėti negali.

Skubiai kišo lapą pasirašyti – kad patvirtinčiau, jog atsisakau pagalbos, nors didelio pasirinkimo nebuvo neturint pinigų kišenėje. Gydytojas atsisakė suteikti man būtinąją pirmąją pagalbą“, – dėstė vilnietė.

Pasak merginos,  ji vos galėjo nulaikyti galvą, visas kūnas buvo išbertas, veidas bei rankos ištinę, vos galėjo prasimerkti, kvėpavimo takai taip pat buvo užtinę, kad visai negalėjo kvėpuoti – vos gaudė orą per burną. Sunku buvo gaudytis aplinkoje ir kalbėti.

„Atrodė, kad sprogs galva, spaudė širdį, visas kūnas drebėjo. RVUL gydytojas net nepžiūrėjo manęs. „Ar galite ikvėpti?“ – paklausė. Vos įkvėpiau. „Tai vertinu jūsų būklę kaip nereikalaujančią skubios pagalbos.“ Ir, deja, neturėdama su savimi pinigų likau be jokios pagalbos. Vos grįžau namo, ten artimieji iškvietė greitąją medicinos pagalbą.

Atvykę į namus greitosios pagalbos darbuotojai buvo labai nustebinti tokio savo kolegos poelgio. Kai pasiūlė nuvežti mane į tą pačią ligoninę pirmosios pagalbos suteikti, aš atsisakiau. Buvau nuvežta į Santariškių ligoninę, kur gavau profesionalią pagalbą bei žmogišką užuojautą.

Nesuprantu, kodėl mūsų valstybėje žadamas nemokamas gydymas, jeigu sunkios, kritinės būklės ligonis negauna būtinos pagalbos nesusimokėjęs“, – piktinosi Monika.

Mergina teigė, kad tokia alerginė reakcija ją ištiko pirmą kartą, todėl priežasčių nežino. O štai Santaros klinikose merginai suteikta visa reikiama pagalba.

„Iš pradžių greitojoje man suleido tris švirkštus vaistų, po jų man kiek palengvėjo, o Santariškėse pragulėjau su lašelinėmis, kraujo tyrimai parodė uždegimą, taip pat buvau nuvežta pas LOR gydytoją. Prieš išleisdami iš ligoninės medikai norėjo įsitikinti, kad mano kvėpavimo takai normaliai funkcionuoja. Po to teko vartoti daug vaistų, įskaitant antibiotikus“, – teigė mergina.

Mediko darbe pažeidimų neužfiksuota

Kovo mėnesį portalo lrytas.lt redakcija kreipėsi į minėtos gydymo įstaigos administraciją su prašymu išsiaiškinti, kad gi įvyko skaitytojai Monikai atvykus į ligoninę. 

Tąkart gautas atsakymas, kad be tarnybinio patikrinimo įstaiga situacijos komentuoti negali. Pažadėta viską išsiaiškinti per 20 darbo dienų. Tačiau atsakymo redakcijai laukti teko net kelis mėnesius. Laimei, pacientei asmeniškai buvo atsakyta greičiau.

Deja, pateiktas atsakymas, kaip ir reikėjo tikėtis, neatskleidė to siaubo, kurį patyrė skaitytoja.

„Patiksliname, kad pacientė  2017–03–31 raštu kreipėsi į ligoninės administraciją dėl jai teiktų paslaugų. Jos skundas buvo išnagrinėtas, įvertinus med. dokumentaciją ir gydytojo paaiškinimus bei pateiktas atsakymas 2017–04–25 raštu“, – rašoma atsakyme. 

Kodėl pacientės sveikatos būklės vertinimas RVUL neatitiko kitos įstaigos vertinimo ir pagalba nebuvo suteikta? Direktoriaus pavaduotoja klinikiniam darbui Tatjana Golubajeva atsakyti negalėjo. 

„Negalime tiksliai atsakyti į šį klausimą, nes galime įvertinti tik mūsų darbuotojo užpildytą med. dokumentaciją ir jo paaiškinimus. Galime teigti, kad atlikus vidinį tyrimą pacientę apžiūrėjusio gydytojo veiksmuose nenustatėme pažeidimų“, – teigiama laiške.  

Pasak T. Golubajevos, dėl didelio pacientų srauto (per parą į ligoninės Skubiosios pagalbos skyrių kreipiasi apie 300 pacientų, dalis jų atvyksta be asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų), santykinai mažų ambulatorinių paslaugų kainų, sudėtingo ir brangaus lėšų išieškojimo administravimo ligoninė netaiko sąskaitų, kurias pacientas apmoka vėliau, išrašymo praktikos.

Taigi būkite atidūs ir visuomet su savimi turėkite asmens dokumentą, o dėl viso pikto – ir pinigų, kitaip galite likti ir be skubiosios pagalbos.

 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.