Išgyvenamumas nuo krūties vėžio dažniausiai priklauso ir nuo ligos tipo, ir nuo to, kaip anksti pavyko nustatyti ligą.
Tyrimai rodo, kad laikantis nustatyto gydymo plano, įtakos gyvenimo trukmei turi ir mityba, aktyvus laisvalaikis. Pastebėta, kad tam tikros maistinės medžiagos, įskaitant B grupės vitaminus, vitaminą D, omega-3 riebalų rūgštis ir vitaminą C, gali padėti sumažinti mirties nuo krūties vėžio riziką.
Naujas tyrimas rodo, kad natūralus augalinis junginys, vadinamas polifenoliu, žinomas dėl savo antioksidacinių savybių, gali padėti sumažinti mirtingumą nuo krūties vėžio ir jo atsinaujinimo riziką. Aptariamo tyrimo rezultatai neseniai paskelbti žurnale „British Journal of Nutrition“.
„Sveikatos kodas“. Kokią kainą širdis moka už gyvenimą be stabdžių?
Kodėl naudinga kava?
Tyrėjai vidutiniškai 11,5 metų stebėjo 95 moteris, kurioms buvo diagnozuotas krūties vėžys. Mokslininkai įvertino jų polifenolių suvartojimą. Tyrimo pabaigoje jie nustatė, kad didesnis bendras polifenolių ir konkrečiai fenolio rūgščių bei lignanų, suvartojimas yra susijęs su mažesniu mirtingumu nuo krūties vėžio.
Didesnis fenolio rūgšties suvartojimas buvo susijęs su mažesniu krūties vėžio pasikartojimo dažniu, o bendras polifenolių suvartojimas susietas su ilgesniu išgyvenamumu.
Tyrėjai pažymėjo, kad kava buvo pagrindinis veiksnys, lemiantis bendrą polifenolių, fenolio rūgščių ir lignanų suvartojimą.
Susiję straipsniai
Ragina atlikti didesnės apimties tyrimus
Tiesa, kava nėra vienintelis polifenolių šaltinis. Jų taip gausu uogose, kakavoje, daržovėse, ankštiniuose augaluose, riešutuose ir sėklose. Tačiau retas suvalgo tiek daug daržovių, kiek išgeria kavos.
„Polifenoliai kovoja su laisvaisiais radikalais ir gali prisidėti prie intensyvaus uždegiminio atsako raminimo, kuris gali leisti vėžio ląstelėms progresuoti“, – paaiškino dietologė Meridan Zerner, kuri nedalyvavo šiame tyrime.
„Polifenoliai veikia mūsų žarnyno bakterijas, o lignanai palaiko žarnyno bakterijas, kurios savo ruožtu gali slopinti estrogenų sukeltą krūties audinių augimą“, – pridūrė M. Zerner.
Tačiau vėžio tyrimų centre dirbanti dietologė Tracy Crane ragino neskubėti su toli siekiančiomis išvadomis, nors tyrimas, jos tvirtinimu, pateikė įdomią idėją.
„Tačiau jis neįrodo, kad padidėjęs polifenolių vartojimas užkirs kelią ligos atsinaujinimui ar pailgins išgyvenamumą“, – aiškino T. Crane.
„Išvados taip pat neįrodo, kad moterys turėtų pradėti gerti didelius kiekius kavos ar vartoti alkoholį kaip polifenolių šaltinį“, – pabrėžė ji.
Pasak T. Crane, ateityje tyrimas turėtų būti pakartotas daug didesne apimtimi, atliekant pakartotinius mitybos vertinimus prieš ir po krūties vėžio diagnozės nustatymo.
„Tyrimuose reikėtų atidžiai atsižvelgti į krūties vėžio potipį, stadiją, šiuolaikinį gydymą, gydymo laikymąsi, kūno svorį, fizinį aktyvumą, gretutines ligas ir socialinius bei ekonominius veiksnius“, – dėstė specialistė.
Parengta pagal „Medical News Today“ inf.




