Prasidėjo atlydys: kaip nepakliūti pas traumatologą?

Žiemą nuolat padidėja traumų tikimybė. Slidės, snieglentės, pačiūžos ar kitos žiemos pramogos – yra vienas iš rizikos faktorių, tačiau traumatologai teigia, kad daug dažniau susižeidžiama paslydus neatsargiai einant gatvėje. Traumų pagausėja po bet kokio staigaus temperatūros pokyčio, tad ypač svarbu būti atsargiems dabar prasidėjus atlydžiui, kai naktimis gali nežymiai pašalti.

Pasak A. Aukštikalnio, patarimai nenorintiems pakliūti pas traumatologą yra labai paprasti – lėčiau eiti, bent kuriam laikui atsisakyti aukštakulnių, įsigyti specialius apkaustus.<br>123rf
Pasak A. Aukštikalnio, patarimai nenorintiems pakliūti pas traumatologą yra labai paprasti – lėčiau eiti, bent kuriam laikui atsisakyti aukštakulnių, įsigyti specialius apkaustus.<br>123rf
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Feb 1, 2013, 5:18 PM, atnaujinta Mar 12, 2018, 6:43 PM

„Buvome apsipratę su minusine temperatūra ir sniegu iki kelių, tačiau dabar, kai nelauktai atšilo ir sniegas pavirto į košę, žmonėms reikia vėl išmokti vaikščioti atsargiai. Tai aktualu bet kokio amžiaus žmonėms, nes dėl traumų, patirtų gatvėje, apsilanko ir jauni, ir vyresnio amžiaus žmonės. Skiriasi tik traumos pobūdis ir gijimo laikas, mat kuo žmogus vyresnis, tuo paprasto paslydimo pasekmės gali būti sunkesnės“, – pasakoja privačios ligoninės ir poliklinikos „Kardiolita“ ortopedas-traumatologas Albertas Aukštikalnis.

Pasak A. Aukštikalnio, patarimai nenorintiems pakliūti pas traumatologą yra labai paprasti – lėčiau eiti, bent kuriam laikui atsisakyti aukštakulnių, įsigyti specialius apkaustus-spygliukus, dėvimus ant batų, ir nelaikyti rankų kišenėse, kad geriau išlaikytumėte pusiausvyrą, kai slidu.

„Slidininkams patarti daug sunkiau, mat slidininkas slidininkui nelygu. Vieni tai daro daugybę metų ir treniruoja kūną bei koordinaciją visus metus, o kiti išsitraukia slides ar snieglentę kartą ar du per metus. Reikėtų saugoti ir save, ir aplinkinius, nes labai dažnai traumos slidinėjimo trasose patiriamos dėl kitų kaltės. Važiuojantiems slidinėti, visų pirma, patarčiau apsidrausti ir, žinoma, laiku kreiptis į gydytojus ištikus nelaimei“, – teigė A. Aukštikalnis.

Žmonės skirtingai reaguoja į patirtas traumas. Vieni kreipiasi į gydytojus iš karto, kiti laukia, kol skausmas išnyks savaime ar malšina jį analgetikais, kompresais bei įvairiais tepalais. „Visi turime skirtingą skausmo barjerą, tačiau svarbu žinoti, kad skausmas praneša, kad kažkas yra negerai. Galima nutildyti skausmą vaistais, tačiau tai – laikinas sprendimas. Kreiptis į specialistą nedelsiant reikėtų, jei skausmas labai stiprus – 7-8 balai iš 10, (10 balų – būtų nepakeliamas skausmas). Jei skausmas nestiprus – traumuotą sritį pirmas 48 valandas po traumos kelis kartus per dieną rekomenduočiau pašaldyti, išgerti vaistų nuo skausmo, tačiau jei būklė negerėja antrą ar trečią dieną – jau laikas ieškoti gydytojo“, – sako ortopedas-traumatologas.

Sakoma, kad nelaimė užklumpa nepasiruošusius. Tai ypač galioja kalbant apie traumas. Pasak specialisto, deja, bet nėra tokio metų laiko, kai traumų nebūna. Žiemą krenta slidininkai ar labiau išsiblaškę pėstieji, vasarą - dviratininkai, motociklininkai ar susižeidžia iškylautojai. Svarbu nepamiršti, kad sportas gerina koordinaciją, bendrą organizmo savijautą, tad pasekmės po bet kokios traumos būna daug mažesnės.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.