Sezoninė astenija, arba kaip įveikti pavasarinį silpnumą?

Jei pavasarį jaučiatės kaip išsunktas citrina, reikia skubiai susirūpinti savimi.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 11, 2013, 9:26 AM, atnaujinta Mar 8, 2018, 11:49 AM

Astenija, kaip su ja kovoti?

Pirmieji pavasario mėnesiai ne vienai asocijuojasi su jėgų nusilpimu, greitu nuovargiu, dažnomis peršalimo ligomis, nerviniu išsekimu. Pirmosios pavasario pusės asteniją dažniausiai siejame su vitaminų trūkumu. Tačiau naujausi neurologų tyrimai parodė, kad 4 iš 5 atvejų ją sukelia kitokios priežastys.

Nepalankių orų poveikis

Dažni atmosferos slėgio ir temperatūros svyravimai, magnetinės audros, staigūs atšilimai ir netikėtos šalnos išvargina žmones. Šiuo atveju verta prisiminti paprastas tiesas.

Miegokite ne mažiau kaip 8—9 valandas, bet ir ne daugiau. Per ilgas miegas taip pat išsekina, sukelia suglebimą ir apatiją.

Kontrastinis dušas kas rytą arba prausimasis šaltu vandeniu atsistojus ant masažinio kilimėlio veikia organizmą tonizuojamai ir suteikia žvalumo visai dienai.

Naudingas taškinis masažas: kelias minutes spaudykite, trinkite ir maigykite dešinės rankos mažylio piršto vidurinį narelį, kol pajusite, kad nuovargis pasitraukia. Tokį masažą galima daryti kelis kartus per dieną.

Darbingumą ir atsparumą stresui gerokai padidina vakariniai pasivaikščiojimai po 20—30 minučių sparčiu žingsniu, tačiau ne vėliau kaip 2 valandos prieš miegą.

Pasinaudokite tonizuojamaisiais eterinių aliejų aromatais. Įsipilkite eterinių aliejų į vonią. Užsidekite aromatinę lempą, pakvėpuokite valandą eterinių aliejų prisodrintu oru, ir jūsų savijauta pagerės.

Ar įmanoma savarankiškai atgauti jėgas?

Moteris gali atsigauti pati pasinaudodama autogeninėmis treniruotėmis, masažu, pakoreguodama savo gyvenimo būdą, mitybą. Jeigu ji sugeba prisiversti mankštintis, rytais išsimaudyti po karšto ir šalto vandens dušu, o vakare — vonioje su jūros druska ir pušų spyglių, valerijonų šaknų ir sukatžolių ar kitokių vaistažolių nuoviru, jau yra tikimybė, kad jai pavyks.

Ką siūlo Rytų medicina?

Netradicinės Rytų medicinos patirtis čia gali padaryti gerą paslaugą. Rytų medicina pagrįsta požiūriu, kad chroniško nuovargio priežastis — pirmiausia gryno oro, gyvybinės energijos trūkumas ir kraujo apytakos sutrikimas.

Pagerinti plaučių ventiliaciją galima reguliariai atliekant nesudėtingą kvėpavimo pratimą. Reikia giliai įkvėpti, iš pradžių išpučiant pilvą, o paskui krūtinės ląstą. Kelioms sekundėms sulaikyti kvėpavimą ir tolygiai, kiek galima lėčiau iškvėpti, sukoncentruojant dėmesį į savo pojūčius. Pratimas efektyvesnis, kai jis atliekamas užmerktomis akimis, tuo metu sutelkiant dėmesį į daugiausia problemų keliančią kūno dalį. Įsivaizduokite, kad įkvėpdamos kartu su oru pasiunčiate į ją gyvybinės energijos.

Gyvybinę energiją galima papildyti

Pagal Rytų mediciną, tam tikrą šios energijos užtaisą gauname nuo gimimo. Jis priklauso nuo mūsų protėvių. Vėliau galime šią energiją išsaugoti, papildyti ir, deja, tuščiai iššvaistyti. Palaikyti optimalų gyvybinės energijos kiekį galima sveikatingumo procedūromis, tinkama mityba, racionaliu kvėpavimu, taškiniu masažu.

Kaip sumažinti nuovargį?

Pirmoji Rytų medicinos priemonė: kojų masažas. Nusiaukite batus, nusimaukite kojines ir gerai išmasažuokite pėdų viršų, paskui — padus ir kojų pirštus.

Tai labai svarbu organizmo energinei pusiausvyrai palaikyti, nes į padus sueina daug gyvybinių energinių srovių. Išskirtinis dėmesys kreiptinas į inkstų tašką, kuris yra pačiame pado centre. Papildomai galima pamasažuoti kelius ir tašką žemiau kelio, kuris vadinamas tašku nuo šimto ligų. Greitai įsikrauti gyvybinės energijos padeda paprastas pratimas.

Atsistokite laisvai, rankas nuleiskite prie šonų. Lėtai įkvėpdamos kelkite rankas į šalis ir aukštyn, suglauskite delnus virš galvos. Sunerkite pirštus ir pasukite delnus į viršų. Dar kartą įkvėpkite, įtempdamos plaštakų raumenis. Iškvėpkite, lėtai nuleiskite sunertas rankas prieš krūtinę ir grįžkite į pradinę padėtį. Pakartokite pratimą 5 kartus.

Tai, ką mes valgome, veikia mūsų savijautą

Visiems žinoma, kad sezoninį jėgų nusilpimą organizmas stengiasi kompensuoti padidėjusiu apetitu ir potraukiu į saldumynus. Geriausia valgyti 5—6 kartus per dieną mažomis porcijomis, o užkandžiauti — tik daržovėmis ir vaisiais. Neverta vengti riebalų, net jeigu kovojate su antsvoriu. Organizmui svarbu gauti biologinių „degalų“. Po pernelyg lengvų pusryčių pirmąją dienos pusę tikrai jausite silpnumą. Pavasarį naudinga per pusryčius suvalgyti sumuštinį su sviestu, jogurto, varškės, blynelių su grietine, sūrio, riešutų. Nekaloringa dieta — stresas organizmui, ypač jeigu jus kankina pavasarinė astenija.

Dažnai nepakankamai įvertiname savo žalingus įpročius

Būtina mesti rūkyti. Nikotinas susiaurina kraujagysles, pablogina audinių aprūpinimą krauju ir sukelia deguonies badą, kurio rezultatas — tas pats išsekimas.

Antsvoris didina nuovargį

Nutukusių žmonių svorio centras būna pasislinkęs, laikysena pakrypusi, stuburas išlinkęs, todėl jie greičiau nuvargsta. Dažniausiai tunkama nuo streso, nuovargis ir antsvoris didina stresą, susidaro užburtas ratas.

Atsikratyti šių problemų gali padėti meditacija, raminamos muzikos klausymas.

Ir vis dėlto vitaminai!

Nepamirškite vitaminų! Jų reikia ne tik vidiniams organizmo poreikiams tenkinti. Vitaminai yra stiprūs antioksidantai ir reikalingi visiems tiems stabilizatoriams, dažams, aromatizatoriams, skonio stiprikliams, į organizmą patenkantiems iš maisto produktų, neutralizuoti.

Tuos vitaminus, kuriuos gauname su maistu, sunaudojame šiems priedams neutralizuoti, o asmeniniams poreikiams dažnai nieko nelieka. Mūsų dienos vitaminų poreikiai būtų patenkinti, jei kasdien gautume ne mažiau kaip penkių rūšių daržovių, žalumynų, vaisių — ir būtinai skirtingų spalvų. Ar galite tai įgyvendinti?

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.