Testas moterims: ar sveika jūsų širdis?

Mažiau nei 40 (0)

Sužinokite, kokia jūsų rizika sirgti širdies ligomis.<br>123rf nuotr.
Sužinokite, kokia jūsų rizika sirgti širdies ligomis.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Aug 17, 2014, 1:58 PM, atnaujinta Jan 28, 2018, 1:42 PM

1. Kiek jums metų?

Mažiau nei 40 (0)

40-60 (5)

Daugiau nei 60 (10)

2. Ar turite antsvorio? Dabartinis jūsų svoris:

Žymiai pranoksta tą, kuris turėtų būti (10)

Normalus arba pora kilogramų didesnis nei turėtų būti (0)

Žymiai mažesnis nei turėtų būti (5)

3. Pasitikrinkite cukraus kiekį kraujyje: ar sergate diabetu?

Gydytojai nustatė padidintą cukraus kiekį (10)

Tyrimais nustatyta, kad viskas tvarkoje (0)

Cukraus kiekio kraujyje nežinau (5)

4. Ar kas nors iš jums artimų giminaičių yra patyręs širdies infarktą ar insultą?

Vienas iš tėvų dar iki 55-ojo gimtadienio (10)

Ne (0)

Vienas iš tėvų po 55 metų amžiaus (5)

5. Patikrinkite širdies pulsą; ar ramybės būsenoje pulsas siekia daugiau nei 80 dūžių per minutę?

Ne, pulsas normalus (60-80 dūžių per minutę) (0)

Pulsas dažnesnis (5)

Pulsas nepastovus (10)

6. Ar rūkote?

Iki 7 cigarečių per dieną (5)

Kasdien daugiau nei 7 cigaretes (10)

Ne (0)

7. Koks cholesterolio kiekis kraujyje?

Mažiau nei 200mg/dl (0)

200-240 mg/dl (5)

Daugiau nei 240 mg/dl (10)

8. Koks jūsų kraujospūdis?

Aukštesnis nei 140/90 mm Hg (10)

Dažniausiai 135/85 mm Hg (5)

Žemesnis nei 135/85 mm Hg (0)

9. Ar esate jautę skausmus krūtinės srityje, kurie "nukeliaudavo" į kaklą, ranką ar žandikaulį?

Taip, dažnokai (10)

Ne, dar niekada (0)

Tik esant įtampai ir jie trukdavo neilgai (5)

10. Ar sportuojate?

Neturiu laiko reguliarioms treniruotėms, bet daug vaikštau pėsčiomis (5)

Vidutiniškai tris kartus per savaitę mažiausiai 20 minučių skiriu ištvermę ugdančioms sporto šakoms (0)

Neapkenčiu sporto ir fiziškai aktyvi būnu tik tuomet, kuomet būtina (10)

11. Ar esant ir nedideliam fiziniam apkrovimui jums trūksta kvapo?

Kartais lipant laiptais (5)

Beveik niekuomet (0)

Taip, tai būna dažnai einant (10)

12. Ar jaučiate įtampą?

Labai dažnai jaučiuosi išsekusi (10)

Manęs niekas neišves iš kantrybės (0)

Kasdien sau turėčiau skirti daugiau laiko (5)

13. Ar atkreipėte dėmesį į savo mitybos įpročius: ar dažnai vartojate jautieną, kiaulieną, avieną (vadinama raudona mėsa) arba riebias dešreles?

Ne kasdien, bet mažiausiai tris kartus per savaitę (5)

Kasdien (10)

Ne dažniau kaip du kartus per savaitę. Pirmenybę teikiu žuviai ir paukštienai (0)

14. Ar saikingai vartojate alkoholį? Ar vyną geriate kasdien?

Taurę ir daugiau kasdien (10)

Niekuomet negeriu alkoholio (0)

Iki taurės per dieną (5)

15. Ar esate smaližė? Ar dažnai kramsnojate šokoladą ir lepinatės pyragaičiais?

Dėl saldumynų nesuku sau galvos. Jei noriu, suvalgau nedidelį šokolado gabalėlį (0)

Desertai ir miltiniai gaminiai priklauso prie pagrindinių maisto produktų (10)

Beveik nevalgau, bet dažnokai geriu saldžius gazuotus gėrimus (5)

Susumuokite taškus

Jei surinkote 0-15 taškų: širdžiai nėra rizikos

 Šis taškų skaičius byloja apie tai, kad rizika susirgti širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis - nedidelė. Teigiamą poveikį širdžiai ir kraujotakos sistemai turi jūsų gyvenimo būdas. Turint omenyje, kad cholesterolio ir cukraus kiekis gali pasikeisti, reguliariai darykite kraujo tyrimus.

16-45 taškai: vidutinė rizika

Jūsų asmeninė rizika susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis sudaro 5-20 procentų. Jei esate turėjusios problemų dėl kraujagyslių, privalote kasmet jas išsitirti. Būtina apsilankyti pas vidaus ligų gydytoją ir pasidaryti elektrokardiogramą.

Ypač budrioms reikia būti rūkalėms, toms, kurios patiria nuolatinį stresą ar jų šeimoje buvo narių, patyrusių širdies infarktą.

Jei surinkote 46-90 taškų: būkite budrios!

Jūsų rizika susirgti širdies ir kraujotakos sistemos ligomis siekia 20-40 procentų. Tai reiškia, kad būtina gydytojo pagalba. Akreipkite dėmesį į atskirus rizikos veiksnius, pasitarę su gydytoju pakeiskite mitybos įpročius, būkite fiziškai aktyvesnės ir stenkitės kuo labiau atsipalaiduoti.

Jei surinkote daugiau nei 91 tašką: gresia pavojus!

Priklausote aukštos rizikos asmenų grupei. Jums būtina nedelsiant kreiptis į gydytoją, pakeisti mitybos įpročius. Atsisakykite tų dalykų, kurie gali kelti riziką širdies ir kraujotakos sistemai. Venkite nikotino ir alkoholio, taip pat riebių arba labai saldžių maisto produktų. Būkite fiziškai aktyvesnės ir stenkitės išvengti stresų.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.