„Šie duomenys visiškai atitinka mūsų, vaistininkų, patirtį bendraujant su pacientais. Seniai praėjo tie laikai, kai mieste buvo tik kelios vaistinės, dabar konkurencija yra milžiniška, tad žmonės tikrai turi iš ko pasirinkti. Kartu griežtėja ir pasirinkimo kriterijai, juk nesinori eiti bet kur.
Ypač kalbant apie tokią svarbią ir delikačią sritį kaip sveikata. Todėl džiugina, kad vis daugiau žmonių turi ne tik savo šeimos gydytoją, stomatologą, bet ir vaistininką“, – komentavo „Camelia“ vaistininkė Jūratė Švarcaitė.
Jos teigimu, Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, didžioji dalis vaistinės sėkmės priklauso nuo lokacijos. Tai patvirtina ir bendrovės „Sprinter tyrimai“ atlikto tyrimo duomenys, rodantys, kad daugiau nei pusę gyventojų vaistinę renkasi geografiniu principu.
„Tiesa, populiari vaistinė nebūtinai gali būti įsikūrusi šalia klientų gyvenamosios vietos. Priešingai, sėkmingiausios, didžiausią lankytojų srautą aptarnaujančios vaistinės yra įsikūrusios arti gydymo įstaigų, prekybos centruose arba kitose didelio judrumo vietovėse. Dažniausiai žmonės lanko tą vaistinę, kuri yra tiesiog pakeliui“, – sakė J. Švarcaitė.
Pasak vaistininkės, ne mažiau svarbus kriterijus yra vaistininko profesionalumas ir geras aptarnavimas. Tyrimo duomenimis, dėl šių savybių konkrečią vaistinę renkasi 20 proc. gyventojų. „Profesionalumas ir nuolatinis tobulėjimas vaistinėms tampa vis svarbesnis ir neretai nurungia net ir patogią vietą.
Klientui profesionalus vaistininkas yra tas, kuris išsprendžia jo sveikatos problemas, kartais net tas, apie kurias jis nė neįtaria. Profesionalas geba įsigilinti į nusiskundimus, užduoda tinkamus klausimus, vertina paciento sveikatą bendrai, o ne akcentuoja atskirus negalavimus. Taip pat jis gali pasiūlyti, kaip išvengti panašių problemų ateityje. Dėl tokių paslaugų žmonės ir į kitą miesto galą nuvažiuoja“, – pažymėjo vaistininkė.
Tolėliau paeiti ar pavažiuoti link reikiamos vaistinės gyventojus skatina ir nuolaidos bei akcijos – jos svarbiausios trečdaliui tyrimo dalyvių, dalis jų lygina kainas skirtingose vaistinėse. „Didžioji dalis nuolatinių vaistinės klientų yra senjorai, kurie dažnai serga lėtinėmis ligomis, tad dalį mėnesio pajamų turi atseikėti vaistams.
Jie ypač kruopščiai planuoja savo biudžetą ir išlaidas, tad mėgsta lyginti kainas, medžioti nuolaidas. Pavyzdžiui, perka tam tikromis valandomis, kai skelbiamos nuolaidos visiems vaistinės produktams, taip galima sutaupyti ne vieną eurą“, – sakė J. Švarcaitė.
Tyrimas atskleidė, kad daliai gyventojų patraukliausia ta vaistinė, kurioje yra didžiausias reikalingų vaistų asortimentas. „Vaistinės asortimentas priklauso nuo daugelio faktorių, tokių kaip jos vieta, metų laikas ar net sveikatos produktų mados.
Nors dar kartais pasitaiko, kad ne visose vaistinės galima rasti norimą prekę, tačiau dažniausiai, paklausinėjus paciento ir išsiaiškinus problemos priežastį, paaiškėja, kad jam reikia kažko kito arba jei nėra vieno produkto, galima pasiūlyti adekvačią alternatyvą su ta pačia veikliąja medžiaga ir jos kiekiu. Tad vaistinių ir vaistų įvairovei nuolat augant, asortimento kriterijus tampa nebe toks reikšmingas“, – tyrimo duomenis komentavo J. Švarcaitė.
Gyventojų vartotojiškos elgsenos tyrimą atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ atliko 2015 m. vasario 16-24 d. Jo metu buvo apklausti 1002 respondentai nuo 18 iki 75 metų amžiaus.