Neatvykus pas gydytoją užsirašytu laiku grės baudos?

Siūloma įtvirtinti paciento

Dažnai asmenys užsiregistruoja keliose gydymo įstaigose, tačiau eina tik ten, kur eilė ateina greičiau.<br>123rf nuotr.
Dažnai asmenys užsiregistruoja keliose gydymo įstaigose, tačiau eina tik ten, kur eilė ateina greičiau.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

2015-07-03 13:25, atnaujinta 2017-10-28 05:45

Tai numatančią Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo pataisą Seimo posėdžių sekretoriate įregistravo Seimo narys Antanas Matulas. Jo nuomone, tai leis greičiau suteikti paslaugas pacientams, efektyviai ir racionaliai išnaudoti gydytojų darbo laiką.

„Šalyje esama laukimo eilių situacija parodė, kad būtina įtvirtinti aiškią paciento pareigą pranešti gydymo įstaigai apie neatvykimą į konsultaciją ir įtvirtinti paciento atsakomybę už šios pareigos nevykdymą. Todėl projektu siūloma praplėsti paciento pareigų sąrašą įtvirtinant paciento, užsiregistravusio planinei medicininei pagalbai gauti, tačiau negalinčio į ją atvykti, pareigą informuoti asmens sveikatos priežiūros įstaigą. Gydymo įstaiga, žinodama, kad pacientas neatvyks planinei medicininei pagalbai, galės pasiūlyti tuo laiku pasinaudoti kitam medicininių paslaugų eilėje laukiančiam pacientui. Vadinasi, iš anksto pacientui informavus apie neatvykimą, būtų priimami kiti pacientai, reikiamos paslaugos būtų suteiktos per trumpesnį laiką“, – sako A.Matulas.

Pasak jo, sveikatos priežiūros įstaigos dėl užsiregistravusių pacientų neatvykimo patirtų kuo mažesnį nuostolį.

Seimo nario A.Matulo teigimu, pastaruoju metu vis daugiau atvejų, kuomet pacientai užsiregistruoja planinei asmens sveikatos priežiūros paslaugai, tačiau neatvyksta, o gydymo įstaigos apie tai neinformuoja. Dažnai asmenys užsiregistruoja keliose gydymo įstaigose, tačiau eina tik ten, kur eilė ateina greičiau.

„Išanalizavus šalies gydymo įstaigų pateiktus duomenis apie pacientų laukimo pas gydytojus eiles, jų susidarymo priežastis, paaiškėjo, kad kai kuriose įstaigose net iki 30 proc. pacientų, užsiregistravusių pas gydytoją, neatvyksta planinei medicininei pagalbai, o sveikatos priežiūros įstaigos nėra informuojamos apie pacientų neatvykimą. Dėl šių priežasčių susidaro eilės pas gydytojus specialistus – ribojamas medicininių paslaugų pacientams prieinamumas, sugaišinamas gydytojo darbo laikas. Gydymo įstaiga patiria nuostolius, už kuriuos niekas neatlygina“, – sako A.Matulas.

Šiuo metu įstatyme įtvirtintame pacientų pareigų sąraše nėra paciento pareigos informuoti gydymo įstaigą apie neatvykimą gauti planinių medicininių paslaugų. Galiojančioje įstatymo redakcijoje akcentuojamas sąžiningumas naudotis savo teisėmis, bendradarbiavimas su sveikatos priežiūros įstaigų specialistais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: kaip A. Armonaitė ir E. Gentvilas vienas kitam pamokslavo