Pas gydytoją patekti – kaip į koncertą: kartais baigiasi bilietai

Antradienio rytą į portalo lrytas.lt redakciją kreipėsi pasipiktinusi mažeikietė. Moteris tikino susidūrusi su padėtimi be išeities. Kone mėnesį laukusi, kol galės registruoti artimąjį į Respublikinės Klaipėdos ligoninės specialisto konsultaciją, nurodytą dieną sužinojo, kad galimybės užsirašyti pas specialistą jau nebėra. „Nebežinau, jau kur kreiptis, skambinau visais įmanomais telefonais, deja, tvarkos niekur nėra“, – į telefono ragelį širdį liejo moteris.

Susisiekus su Respublikinės Klaipėdos ligoninės direktoriaus pavaduotoju Zigmu Juzumu paaiškėjo, kad vietų į specialistų konsultacijas iš tiesų gali nebebūti.<br>T.Bauro asociatyvioji nuotr.
Susisiekus su Respublikinės Klaipėdos ligoninės direktoriaus pavaduotoju Zigmu Juzumu paaiškėjo, kad vietų į specialistų konsultacijas iš tiesų gali nebebūti.<br>T.Bauro asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 17, 2017, 3:39 PM, atnaujinta Apr 12, 2017, 1:15 AM

„Jau nebegaliu, trūko kantrybė. Į Respublikinę Klaipėdos ligoninę patekti – jokių šansų. Kai skambinau ten prieš kelias savaites norėdama registruoti savo artimuosius į specialistų konsultacijas, man buvo pasakyta, kad talonėlių nėra.

Pasakė, kad kitam mėnesiui talonėlių bus 17 dieną nuo pat ryto. Nuo 7 val. ryto prisijungiau prie sistemos sergu.lt, bet talonėlių jau nėra!

Bandžiau skambinti į registratūrą, ten nieko nėra, paskambinau į informaciją, ten mane apšaukė ir pasakė, kad talonėlių jau nebėra, bandžiau skambinti ir direktoriui, niekas neatsiliepia.

Tai kaip galų gale užsiregistruoti pas specialistus, jei sutartą dieną sistemoje nieko nėra ir talonėlių jau nėra?“ – klausė moteris.

Ji širdo, kad iš Mažeikių kelias tolimas, o artimiesiems žūtbūt reikia patekti pas specialistus. Teigė skambinusi ir į Sveikatos apsaugos ministeriją, tačiau ten gavo atsakymą, kad turi kreiptis į gydymo įstaigą.

Dalis medikų atostogauja arba serga

Susisiekus su Respublikinės Klaipėdos ligoninės direktoriaus pavaduotoju Zigmu Juzumu paaiškėjo, kad vietų į specialistų konsultacijas iš tiesų gali nebebūti.

„Ko gero, ligonių daugiau nei gydytojų. Jų mes neturime tiek daug, be to, nesispecializuojame kardiologijos srityje. Žinoma, žmonės dažnai renkasi mūsų ligoninę ir specialistus, norinčiųjų daug.

Man labiau įstrigo, kad jūsų minėtu atveju kažkas kažką apšaukė. Tai yra negerai. Reikės išsiaiškinti“, – teigė pavaduotojas.

Be to, pasak jo, situaciją dėl užsiregistravimo specialistų konsultacijoms sunkina tai, kad kai kuriems medikams šiuo metu yra atostogos, dar kiti serga.

„Vyksta natūralūs dalykai, todėl eilės padidėja ir kito atsakymo šiuo atveju nelabai turiu. Kiek yra, tiek yra“, – apgailestavo Z.Juzumas.

Trūksta pacientų sąmoningumo

Pasak Respublikinės Klaipėdos ligoninės direktoriaus pavaduotojo, registruotis į specialistų konsultacijas galima trejopai: paskambinus, atvykus į vietą arba internetu sistemoje sergu.lt, tačiau vietos konsultacijoms labai greitai užsipildo. Tiesa, patys pacientai ne visuomet atsakingai žiūri į paskirtas konsultacijas.

„Mes skambiname pacientams iš anksto ir primename apie paskirtas konsultacijas, teiraujamės, ar šie ketina atvykti, dėl to ir telefonai būna labiau užimti. Turime daug užregistruotų asmenų.

Štai ir vakar turėjome situaciją, kai dėl gripo keli asmenys neatvyko konsultacijų, tokių buvo net trys, bet nepranešė. O tuo metu galbūt būtų galėję atvykti kiti. Tad ir mūsų išankstiniai skambučiai nepadeda.

Įsivaizduokite, mes teikiame 300 tūkstančių konsultacijų per metus. Tai yra didžiuliai pacientų srautai.

Viską kaip visuomet lemia finansavimas, lėšų yra skirta tiek, kiek skirta, koks valstybinis užsakymas, tiek talonų ir išdalijame.

Žinote, jei nebėra bilietų į koncertą, tai nebėra. Jie baigiasi“, – teigė Z.Juzumas.

Išeitis – ieškoti trumpiausios eilės

Tad ką daryti, jei reikalinga specialisto konsultacija? Kita vertus, šeimos gydytojui išrašius siuntimą pas gydytoją specialistą, pacientas turi teisę kreiptis į bet kurioje šalies gydymo įstaigoje dirbantį specialistą, taigi gali pasirinkti tą, kurio konsultacijos reikės trumpiausiai laukti.

Nuo 2015 m. sausio 1 d. atliekant eilių į gydytojų konsultacijas stebėseną, Valstybinės ligonių kasos tinklalapyje skelbiamos einamojo mėnesio 10 dieną įstaigose buvusios eilės. Duomenis apie šias eiles nustatyta tvarka pateikia gydymo įstaigos. Surasti trumpiausias eiles galite čia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.