Nepakeliamo skausmo kamuojamo vyro Kupiškio ligoninėje laukė akibrokštas

Vinimi koją persidūręs ir į artimiausią Kupiškio ligoninę nuvykęs vyras čia nesulaukė pagalbos: išgirdo, kad ligoninė niekuo negali padėti. Maža to, būdamas ligoninėje, jis pats turėjo išsikviesti greitąją medicinos pagalbą, kuri nugabeno į Panevėžį.

Ligoninėje vyras būtinosios pagalbos nesulaukė.<br> 123rf asociatyvioji nuotr. 
Ligoninėje vyras būtinosios pagalbos nesulaukė.<br> 123rf asociatyvioji nuotr. 
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Jackevičius

Aug 27, 2018, 1:54 PM

„Tėtis vakar sodyboje užlipo ant didelio, surūdijusios vinies. Koją persidūrė nemenkai, bet vinį pats išsitraukė, susitvarstė žaizdą. Netrukus užplūdęs nepakeliamas skausmas paskatino vykti į artimiausią, už 30 km esančią Kupiškio ligoninę. Viena koja spausdamas ir sankabos, ir akseleratoriaus pedalus (tikrai rizikuodamas), per didžiausią skausmą nuvyko iki Kupiškio, kur dar pusvalandį per lietų klibikščiavo iki priimamojo skyriaus.

Ir čia istorijos kulminacija: Kupiškio greitosios medicinos pagalbos darbuotoja jam nesuteikė jokios pagalbos. Tėtis paprašė nuskausminamųjų – nėra, paprašė vaistų nuo stabligės ar kraujo užkrėtimo – nėra. Ponia teturėjo vieną pasiūlymą: – „Mes čia niekuo negalime padėti, važiuokite į Panevėžį“. Turbūt galite įsivaizduoti, kaip gali pasijausti žmogus, išgirdęs tokį pasiūlymą, kai net temsta akyse nuo skausmo?“ – nelaimėlio istorija feisbuke pasidalijo dukra Austėja.

Jos aiškinimu, tėtis atsisakė pats važiuoti į Panevėžio ligoninę, nes nebegalėjo net paeiti. Kupiškio medikė esą pateikė kitą pasiūlymą – skambinti greitosios pagalbos numeriu. Ji net nepasiūlė pasinaudoti telefonu.

„Ir štai čia absurdiškas vaizdelis: žmogus stovi priimamajame, per sukąstus iš skausmo dantis skambina greitajai pagalbai, o priimamojo darbuotoja diktuoja jam adresą, kuriuo, neva, tos pagalbos reikia. Tuomet greitoji susijungia su ja pačia, suderina visas detales, ir po įvairių formalumų sutvarkymų, galų gale įsodina tėtį į šalia pastato stovinčią greitosios mašiną ir veža į Panevėžio ligoninę“, – dėstė moteris.

Austėja sako iš karto pagalvojusi: kas atsitiktų, jei būnant sodyboje kažkas nutiktų jos dukrytei, arba jei atsitiktų dar didesnė nelaimė? Ji klausia, ar žmonės išliktų tokie pat abejingi ir neįgalūs padėti.

Ligoninė turėjo padėti

Laikinai Kupiškio ligoninės vyriausiojo gydytojo pareigas einantis Vykintas Antanas Tubelis sakė kol kas nerandantis tą dieną budėjusių gydytojų, taigi negalintis tiksliai pasakyti, kas nutiko.

„Bet, be abejo, pagalbą turėjo suteikti. Turėjo nuskausminti, vaistų prieš stabligę suleisti, kalbos nėra“, – LRT.lt sakė V.A.Tubelis. Jis užtikrino, kad pirmoji pagalba skyriuje turėjo būti teikiama. Juoba, sako jis, šiuo atveju nieko ypatingo daryti nereikėjo.

Pasak V.A.Tubelio, nors savaitgaliais chirurgas Kupiškio ligoninėje nebudi, šiuo atveju susitvarkyti galėjo ir budintas terapeutas. Persidūrus koją, aukštos kvalifikacijos chirurgo pagalbos netgi nereikia.

„Jie turėjo suteikti pagalbą, o jei nesugebėjo suteikti, turėjo ligonį patys persiųsti į Panevėžio ligoninę. Kažkoks nonsensas“, – savaitgalio nutikimą apibūdino V.A.Tubelis.

Pasak gydytojo, esant panašiems atvejams, pacientas, jei yra galimybė, į ligoninę turi atvykti pats. Pirmą pagalbą teikiantis asmuo turi nuspręsti, ar susitvarkys vietoje, ar pacientą siųsti į Panevėžį. „Tačiau šiuo atveju, aš supratau, kad būtų užtekę ir mūsų“, – sakė pašnekovas, pažadėjęs šią situaciją išsiaiškinti.

Ministerija: geriau kviesti greitąją

Tuo metu Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) teigia labai apgailestaujanti dėl susiklosčiusios situacijos.

„Įvykus nelaimei, rekomenduojame nedelsiant kviesti greitąją medicinos pagalbą (GMP), kuri suteiks pirmąją pagalbą, o prireikus nugabens į reikiamą gydymo įstaigą. Rekomenduojame susižeidus vengti patiems rizikingai vykti į gydymo įstaigą, nes tai gali sukelti dar didesnes neigiamas pasekmes“, – sakoma SAM komentare.

Ministerijos teigimu, jei nusprendėte į ligoninę vykti savo jėgomis, turite žinoti, kad pagal galiojančią tvarką pirmąją pagalbą žmonėms užtikrina ta gydymo įstaiga (poliklinika, pirminės sveikatos priežiūros centras), kurioje jis yra prisirašęs, o vakarais, savaitgaliais ir švenčių dienomis, kita gydymo įstaiga, su kuria yra pasirašyta sutartis dėl šių paslaugų teikimo.

„Tad pirmiausia rekomenduojame visiems žmonėms išsiaiškinti ir žinoti, į kurią gydymo įstaigą reikėtų kreiptis dėl skubios pagalbos. Tokia informacija skelbiama gydymo įstaigos interneto svetainėje.

Suprantame, kad artimo žmogaus sveikatos sutrikimų gydymas yra jautri tema ir kelia daugybę emocijų. Tačiau jei paciento netenkina konkretaus gydytojo darbas, pirmiausia reikėtų kreiptis į gydymo įstaigos administraciją, kuri padėtų išspręsti tokius klausimus. Jeigu nepavyktų išsiaiškinti gydymo įstaigoje, tuomet dėl teikiamų paslaugų kokybės reikėtų kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą“, – aiškina SAM.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.