Pratrūko myriop pasiųsto vyro giminaičiai: laisvos ligoninės lovos neatrado visame Vilniuje

„Tikrai netikėjau, kad atsitikus nelaimei tu būsi nustumtas į šalį, nes nesergi koronavirusu. Bet vieną dieną nutiko baisus dalykas...“, – sakė į naujienų portalo lrytas.lt redakciją besikreipusi Violeta. Moteris skundėsi, kad artimas jos giminaitis nesulaukė skubaus gydymo. Senyvo amžiaus vyriškis su vėžio diagnoze buvo nusiųstas ne pas gydytojus onkologus Vilniuje. Medikai sostineje jam vietos nerado, tad išsiuntė į Šalčininkus. Negana to, apie tai nepranešė jo artimiesiems.

Senyvo amžiaus vyriškis su vėžio diagnoze buvo nusiųstas ne pas gydytojus onkologus Vilniuje. Medikai sostineje jam vietos nerado, tad išsiuntė į Šalčininkus.<br>lrytas.lt asociatyvusis koliažas
Senyvo amžiaus vyriškis su vėžio diagnoze buvo nusiųstas ne pas gydytojus onkologus Vilniuje. Medikai sostineje jam vietos nerado, tad išsiuntė į Šalčininkus.<br>lrytas.lt asociatyvusis koliažas
Senyvo amžiaus vyriškis su vėžio diagnoze buvo nusiųstas ne pas gydytojus onkologus Vilniuje. Medikai sostineje jam vietos nerado, tad išsiuntė į Šalčininkus.<br>T.Bauro nuotr.
Senyvo amžiaus vyriškis su vėžio diagnoze buvo nusiųstas ne pas gydytojus onkologus Vilniuje. Medikai sostineje jam vietos nerado, tad išsiuntė į Šalčininkus.<br>T.Bauro nuotr.
Senyvo amžiaus vyriškis su vėžio diagnoze buvo nusiųstas ne pas gydytojus onkologus Vilniuje. Medikai sostineje jam vietos nerado, tad išsiuntė į Šalčininkus.<br>T.Bauro asociatyvioji nuotr.
Senyvo amžiaus vyriškis su vėžio diagnoze buvo nusiųstas ne pas gydytojus onkologus Vilniuje. Medikai sostineje jam vietos nerado, tad išsiuntė į Šalčininkus.<br>T.Bauro asociatyvioji nuotr.
Senyvo amžiaus vyriškis su vėžio diagnoze buvo nusiųstas ne pas gydytojus onkologus Vilniuje. Medikai sostineje jam vietos nerado, tad išsiuntė į Šalčininkus.<br>G.Bitvinsko asociatyvioji nuotr.
Senyvo amžiaus vyriškis su vėžio diagnoze buvo nusiųstas ne pas gydytojus onkologus Vilniuje. Medikai sostineje jam vietos nerado, tad išsiuntė į Šalčininkus.<br>G.Bitvinsko asociatyvioji nuotr.
Lazdynų ligoninė priėmimo skyrius greitoji pagalba, priėmimo skyrius, priimamasis<br>V.Balkūno asociatyvioji nuotr.
Lazdynų ligoninė priėmimo skyrius greitoji pagalba, priėmimo skyrius, priimamasis<br>V.Balkūno asociatyvioji nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno asociatyvioji nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno asociatyvioji nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno asociatyvioji nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno asociatyvioji nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno asociatyvioji nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno asociatyvioji nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno asociatyvioji nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno asociatyvioji nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno asociatyvioji nuotr.
VUL Santaros klinikos, koronavirusas<br>V.Balkūno asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Feb 2, 2021, 4:05 PM, atnaujinta Feb 3, 2021, 6:29 AM

Ligos iš pradžių nepamatė

„Man artimas žmogus, tai yra mano senelis, buvo pasiųstas myriop, tiesiogine to žodžio prasme“, – pasakojimą pradėjo moteris.

Ji pasakojo, kad 2021-ieji jos šeimai prasidėjo tragiškai. Sausio 2-ąją Violetos senelis greitosios pagalbos automobiliu buvo pristatytas į Respublikinę Vilniaus universitetinę ligoninę (RVUL). Vyriškį lydėjo pašnekovės mama, sunegalavusio vyro dukra.

Violeta pasakojo, kad apžiūros metu budintis gydytojas chirurgas jos seneliui diagnozavo kraujavimą iš virškinamojo trakto ir jis buvo paguldytas į tos pačios gydymo įstaigos I chirurginį skyrių. Kitą dieną senyvo amžiaus vyriškiui buvo atliktas kraujo perpylimas, o sausio 4 d., po vos 2 paras trukusio gydymo, nuspręsta jį paleisti namo.

„Nusilpęs, vos pastovintis mano senelis buvo išrašytas tolimesniam ambulatoriniam gydymui namuose, nors jis sunkiai kvėpavo ir buvo prastos būklės, tačiau gydytojas į tai neatsižvelgė ir senelį išrašė gydytis ambulatoriškai“, – guodėsi Violeta.

Ji pasakojo, kad po trijų savaičių senyvo amžiaus vyriškiui vėl prireikė greitosios medicinos pagalbos. Violeta teigė, kad į medikus jos seneliui vėl kreiptis teko dėl apsunkusio kvėpavimo, prastos bendros būklės. Šį kartą jį lydėjo dvi jo dukros, kurios, kaip pabrėžė pašnekovė, RVUL paliko savo kontaktinius telefono numerius.

„Tą pačią dieną seneliui buvo diagnozuotas sunkios stadijos vėžys su metastazėmis į plaučius. Tuo metu, kai senelis buvo ligoninėje pirmą kartą, gydytojas jokio vėžio net neįtarė“.

Perkėlė į kitą miestą ir neinformavo

„Po diagnozuoto vėžio seneliui, neinformavus jo artimųjų, jis buvo perkeltas Šalčininkus, kurie yra daugiau nei 50 km nuo Vilniaus. Nors Vilniuje yra bent keli slaugos namai. Ar jūs galite tuo patikėti?“, – retoriškai klausė Violeta ir liejo apmaudą, kad apie tokį įvykių posūkį niekas net nesiteikė informuoti šeimos, nors esą RVUL atstovai žadėjo susisiekti.

„Tai mažiausiai yra amoralus ligoninės elgesys pažeidžiantis etikos principus ir paciento atstovo teisę žinoti apie perkėlimą į Šalčininkų globos namus tą pačia dieną, o ne tada kai pacientas jau yra išvežtas“, – piktinosi moteris.

Violeta pasakojo, kad bandė gydytojų klausti, kodėl jos senelis nėra gydomas, nesiunčiamas į onkologijos skyrių Santaros klinkose.

„Gavome atsakymą, kad jis jau yra per senas (jam 75 metai), Lazdynų ligoninė negydo onkologinėmis ligomis sergančių asmenų, o Santaros yra perpildytos ir gydo šiai diena tik COVID-19 sergančiuosius. Negaliu patikėti, kad tai pasako žmogus, davęs Hipokrato priesaiką. Kuris turi gelbėti žmogaus gyvybes, nepriklausomai ar jam 10 metų ar 75 metai“, – stebėjosi pašnekovė.

„Tiesiogine to žodžio prasme, išvežė numirti. Bet baisiausia tai, kad be mūsų žinios“, – pridūrė Violeta.

Pirmadienį Violeta informavo portalą lrytas.lt, kad jos senelis Šalčininkuose nepraleido pilnos savaitės. Šeimai pranešta, kad jo gyvybė užgeso ankstyvą  vasario pirmosios rytą.

Išreiškė apgailestavimą

Violeta patikino, kad į artimųjų surašytą skundą dėl senelio perkėlimo gydymo RVUL atstovai neatsakė. Lryto.lt žurnalistui paprašius pakomentuoti šį atvejį ligoninės administacija pateikė savo komentarą:

„Jūsų minima situacija dėl paciento siuntimo hospitalizacijai į VšĮ Šalčininkų rajono savivaldybės ligoninę yra žinoma. Žmogiškai suprantame ir apgailestaujame, kad ji sukėlė neigiamų išgyvenimų ir papildomų rūpesčių paciento artimiesiems, operatyviai negavusiems informacijos apie paciento nukreipimą hospitalizacijai dėl terapinio gydymo į kitą Vilniaus regiono miestą.

Nukreipiant pacientą hospitalizacijai į kitą įstaigą visada siekiame informuoti artimuosius. Deja, kartais pasitaiko situacijų, kai iš karto prisiskambinti nepavyksta, kaip atsitiko šį kartą, o vėliau, užplūdus naujam pacientų srautui, personalas visada renkasi realios pagalbos teikimą vietoj pokalbių telefonu“, – rašoma gydymo įstaigos atsakyme.

Jame priminta, kad RVUL Skubios pagalbos skyrius teikia būtinąją pagalbą ir sulaukia didžiausio besikreipiančiųjų skaičiaus visame Vilniaus regione net ir pandemijos sąlygomis.

„Paskiriant gydymą yra atsižvelgiama į kiekvieno konkretaus paciento atvejį – kreipimosi į Skubios pagalbos skyrių priežastį ir ligonio būklę tuo metu. Patikiname, kad pacientų niekada neskirstome pagal amžiaus grupes ar kitus subjektyvius kriterijus. Konkretaus paciento klinikinės būklės komentuoti negalime neturėdami paciento raštiško sutikimo.

Nors visada ieškome pacientams patogiausios įstaigos hospitalizacijai, tačiau tokios galimybės Vilniaus mieste šį kartą, deja, neatsirado. Paaiškiname, kad karantininiu laikotarpiu ligoninės Terapijos skyrius buvo išplėstas nuo 30 iki 60 lovų, ir šiuo metu jame paslaugos teikiamos tik COVID-19 infekuotiems pacientams.

Pacientų hospitalizavimas į kitą ligoninę derinamas su įstaiga, organizuojančia ir koordinuojančia paslaugų teikimą nustatytoje teritorijoje. Ši įstaiga turi visą informaciją apie galimybę pacientą hospitalizuoti Vilniaus regiono gydymo įstaigose. Pacientas perkeliamas į tą Vilniaus regiono įstaigą, kuri tuo metu turi laisvų vietų, būtinąją infrastruktūrą, reikiamą personalą.

Suprantame dėl to kylantį artimųjų nepasitenkinimą ir nerimą, tačiau šalies sveikatos sistemos resursai yra riboti, ypatingai šiuo sudėtingu pandemijos ir visuotinio karantino metu, todėl ne visada būna galimybė hospitalizuoti ligonį jo šeimos nariams patogiausioje vietoje“, – paaiškinama ligoninės atsakyme.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.