Visuomenė vis geriau supranta šios specialybės svarbą: rūpinasi sveikata, atstoja psichologą ir draugą

Prieš keletą metų kardinaliai pasikeitusi kasdienybė ir įprastas gyvenimo ritmas iki šiol lemia tai, kad gyvename nuolatos besikeičiančioje aplinkoje, kuri neretai kelia baimę ir įtampą.

Rimvydas Blynas ir Virginija Bečelytė.
Rimvydas Blynas ir Virginija Bečelytė.
Turėdami išplėstinės praktikos licenciją, vaistininkai gali skiepyti suaugusius asmenis nuo gripo, erkinio encefalito ir COVID-19 bei informuoti apie vakcinų naudą.
Turėdami išplėstinės praktikos licenciją, vaistininkai gali skiepyti suaugusius asmenis nuo gripo, erkinio encefalito ir COVID-19 bei informuoti apie vakcinų naudą.
„Camelia“ dirbantis, 2020 metų vaistininku pripažintas Rimvydas Blynas.
„Camelia“ dirbantis, 2020 metų vaistininku pripažintas Rimvydas Blynas.
Turėdami išplėstinės praktikos licenciją, vaistininkai gali skiepyti suaugusius asmenis nuo gripo, erkinio encefalito ir COVID-19 bei informuoti apie vakcinų naudą.
Turėdami išplėstinės praktikos licenciją, vaistininkai gali skiepyti suaugusius asmenis nuo gripo, erkinio encefalito ir COVID-19 bei informuoti apie vakcinų naudą.
„Camelia“ dirbanti, 2021 metų vaistininke pripažinta Virgilija Bečelytė.
„Camelia“ dirbanti, 2021 metų vaistininke pripažinta Virgilija Bečelytė.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Mar 29, 2022, 2:15 PM

Camelia“ dirbantys, metų vaistininkais pripažinti, Rimvydas Blynas (2020 m.) ir Virgilija Bečelytė (2021 m.) vieningai tvirtina, kad itin didelio neapibrėžtumo metu, atstovaudami lengviausiai prieinamą asmens sveikatos priežiūros grandį, kasdien prisiima lyderystę ir greitai prisitaiko prie pokyčių. Tai, anot jų, leidžia prisidėti prie visuomenės gerovės užtikrinimo ir išsaugoti išaugusį vaistinių bei vaistininkų svarbą.

„Kiekvienas iš mūsų yra priverstas reaguoti į pokyčius ir greitai prie jų prisitaikyti. Tai ypač jaučiame mes, vaistininkai, prieš keletą metų pradėję dirbti ir iki šiol dirbantys didelės nežinomybės sąlygomis, tačiau prisiimdami moralinio lyderio pozicijas tam, kad padėtume užtikrinti visuomenės gerovę. Būdami arčiausiai paciento, atstojame jam šeimos gydytoją, psichologą ir draugą, padedantį spręsti asmenines problemas. Per keletą metų tai ne tik pakeitė požiūrį į vaistininką ir vaistinę, bet padidino visuomenės supratimą apie mūsų darbo svarbą“, – sako R.Blynas.

Vaistininkas priduria, kad labai vertina išaugusį savo profesijos prestižą ir jaučia atsakomybę nuolatos tobulėti asmeniškai bei profesinėje srityje, jog pacientams galėtų suteikti aukščiausios kokybės paslaugas.

Siekia didinti vakcinų prieinamumą

Anot R.Blyno, vaistininkai darė ir iki šiol daro viską, ko reikalauja situacija – konsultuoja dėl imuniteto stiprinimo, ligų profilaktikos, izoliacijos taisyklių, greitųjų testų, konsultavo dėl galimybių paso ir juos išduodavo bei dalija kalio jodido tabletes.

Be to, turėdami išplėstinės praktikos licenciją, vaistininkai gali skiepyti suaugusius asmenis nuo gripo, erkinio encefalito ir COVID-19 bei informuoti apie vakcinų naudą.

„Tai, kad vaistininkai gali įgyti išplėstinės praktikos licenciją, yra labai didelė naujovė Lietuvos farmacijos istorijoje. Tik 2021-ųjų metų balandį įsigaliojo sveikatos ministro įsakymas, sudarantis galimybę vaistininkams įgyti išplėstinės praktikos licenciją, o kartu su ja ir teisę skiepyti pilnamečius gyventojus. Pradėti vakcinuoti ir vykdyti švietėjišką veiklą buvo iššūkis, nes iki tol to neteko daryti, tačiau noras tobulėti ir kelti kvalifikaciją nugalėjo. O svarbiausia, kad priėmę iššūkį vakcinuoti žmones, prisidėjome prie užkrečiamų ligų plitimo stabdymo Lietuvoje“, – pasakoja „Cameliavaistininkas.

R.Blynas akcentuoja, kad vis daugiau kolegų įgyja išplėstinės praktikos licenciją, norėdami ne tik tapti aukštesnės kvalifikacijos specialistais, bet ir plėsti vakcinų prieinamumą.

„Atėjęs apsipirkti, pacientas dabar vaistinėse gali pasiskiepyti, sužinoti, kada turėtų būti suleista kita dozė, kaip derinti skirtingas vakcinas, kokie galimi šalutiniai poveikiai ar ką daryti jiems pasireiškus. Į šiuos ir daugelį kitų klausimų reikia atsakyti tiksliai, tačiau svarbiausia – kiek įmanoma paprasčiau, kad pacientui neliktų neaiškumų ir jis jaustųsi gerai dėl priimto sprendimo skiepytis“, – sako vaistininkas.

Kiekvienam pacientui – didelis dėmesys

Pasak išplėstinės praktikos vaistininkės V. Bečelytės, tiek prasidėjus pandemijai, tiek šiuo metu nerimaujant dėl Ukrainoje vykstančio karo, tenka daug pacientų konsultuoti, suteikti jiems informacijos, patarti.

„Dažnai į vaistinę užsukę pacientai būna suirzę, įsitempę, pavargę nuo nežinios ir įsibaiminę dėl to, kas gali laukti ateityje, kurioje nėra jokio aiškumo. Bendraujant su tokiais pacientais svarbiausia suteikti jiems paguodą ir pasistengti nuraminti, o kartais – tiesiog išklausyti. Į vaistinę nemažai ateina ir tokių pacientų, kurie paieškoję informacijos internete, mėgino namie užsiimti savigyda norėdami gydyti streso išprovokuotas ligas, o nepajutę jokio efekto, kreipiasi pagalbos. Tada mes kartu aiškinamės negalavimo pobūdį, galimas jo priežastis ir aptariame galimus gydymo būdus vartojant medicininius preparatus“, – sako vaistininkė.

Vaistininkės V.Bečelytės teigimu, dėl išaugusio dėmesio sveikatai ir suvokimo, kad pirmiausia ja turime pasirūpinti patys, pasikeitė ir pacientų poreikiai.

Dabar vis daugiau žmonių, tarp jų ir jaunų, darbingo amžiaus, ne tik pasinaudoja sudaryta galimybe nemokamai pasitikrinti regėjimą, pasimatuoti kraujospūdį ar temperatūrą, tačiau apsipirkdami vaistininkui užduoda gerokai daugiau klausimų nei anksčiau. Jie domisi profilaktika, kaip elgtis susirgus COVID-19 ir kitomis užkrečiamomis ligomis, kaip palengvinti jaučiamus simptomus, klausia, ar verta vartoti imunitetą stiprinančius vitaminus.

„Pacientai tapo ne tik smalsesni, bet ir atviresni. Anksčiau jie kalbėdavo užuominomis, gėdydavosi, o dabar tiesiai šviesiai sako, kokios sveikatos problemos kamuoja. Neretai prašo patarimo, kaip gydyti miego, virškinimo sutrikimus, vidurių užkietėjimo problemą, sustiprinti streso nualintą nervų sistemą ar atsikratyti jaučiamo nerimo. Kiekvieno paciento situacija yra individuali, be to, atėjęs į vaistinę jis tampa svarbiausia figūra, todėl konsultacijos metu visą savo dėmesį sutelkiu tam, kad padėčiau kuo greičiau išspręsti kilusias problemas“, – sako vaistininkė.

Nori užsitarnauti pasitikėjimą

Anot V.Bečelytės, kiekvienas vaistininkas turi būti pasiruošęs patenkinti išaugusius pacientų lūkesčius ir poreikius tam, kad užsitarnautų jų pasitikėjimą.

„Savo darbe vadovaujuosi principu – „kiek pastangų įdedi, tokią grąžą gauni atgal“. Todėl nuoširdžiai dirbu savo darbą, priimu visus iššūkius ir tobulinu profesines žinias kiekvieną dieną. Visa tai darau tam, kad galėčiau padėti, užsitarnaučiau paciento pasitikėjimą ir jis sugrįžtų pas mane dar kartą. Be to, malonu jausti savo darbo įvertinimą, kai sugrįžęs žmogus praneša, kad rekomenduoti medikamentai ar išsakyti patarimai padėjo atsikratyti negalavimų ir padėkoja“, – priduria „Cameliavaistininkė.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.