Vos pažvelgus į veidrodį, šiauliečiui kūnas nuėjo pagaugais, bet medikai jį priimti atsisakė Komentarą pateikė ir ligoninė

Dėl patinimo po akimi į Respublikinę Šiaulių ligoninę (RŠL) nuskubėjęs Donatas skundžiasi negavęs pagalbos. Ligoninė dar anksčiau skelbė, kad per karščius skubios pagalbos skyriuje išaugo pacientų srautai, bet jos atstovai patikino, kad besikreipiančiųjų būklė kruopščiai įvertinama. Jei yra skubesnių pacientų, pagalba pirmiau teikiama jiems. Į šeimos gydytoją kreiptis pasiūloma tik tada, kai būklė nėra kritiškai sudėtinga.

Respublikinė Šiaulių ligoninė.<br>G.Šiupario nuotr.
Respublikinė Šiaulių ligoninė.<br>G.Šiupario nuotr.
Respublikinė Šiaulių ligoninė.<br>G.Šiupario nuotr.
Respublikinė Šiaulių ligoninė.<br>G.Šiupario nuotr.
Respublikinė Šiaulių ligoninė.<br>G.Šiupario nuotr.
Respublikinė Šiaulių ligoninė.<br>G.Šiupario nuotr.
Respublikinė Šiaulių ligoninė.<br>G.Šiupario nuotr.
Respublikinė Šiaulių ligoninė.<br>G.Šiupario nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jul 6, 2022, 6:51 PM, atnaujinta Jul 7, 2022, 10:37 AM

Registratorė parodė duris

„Atsikėliau ryte ir išsigandau save veidrodyje pamatęs“, – pasakojo į naujienų portalą lrytas.lt besikreipęs šiaulietis Donatas. Patinimą po akimi pastebėjęs vyras penktadienį suskubo pasirodyti medikams.

„Kabėjo maišelis po akimi, tad nuvykau į Šiaulių ligoninės skubios pagalbos skyrių“, – pasakojo vyras. Tačiau jis nusivylė taip ir negavęs pagalbos, kurios tikėjosi.

Donatas tikino, kad gydytojas jo neapžiūrėjo, o skubios pagalbos skyriaus darbuotoja jį nukreipė pas šeimos gydytoją. Kaip pastebi vyras, tokiu keliu medikų pagalbos gali tekti laukti ir savaitę arba dvi.

„Sakau: „Jūs tikriausiai juokaujate?“ Juk čia ne ranką ar koją suskaudo. Akies patinimas nežinia kuo gali baigtis“, – būgštavo Donatas.

Vyras tikino dar bandęs perkalbėti skubios pagalbos skyriaus darbuotoją, tačiau ši buvo nepalenkiama.

„Niekas net į kalbas neina. Siūlo į privačią kliniką kreiptis“, – nusivylimo neslėpė šiaulietis.

Jis dar tikėjosi siuntimą pas specialistą gauti skubos tvarka, bet ir ši užduotis pasirodė nesanti tokia paprasta. Prisiskambinti šeimos gydytojai niekaip nepavyko. Donatas svarstė, kad galbūt ji atostogauja. Vasara – toks nelemtas metas.

Sužinojo, kad toks atvejis – ne pirmas

„Prasideda ilga kelionė per kopas (...) teko kreiptis į privačias klinikas“, – pasakojo vyras ir džiaugėsi medikų dėmesio pagaliau sulaukęs. Žinoma, ne už dyką. Donatas pyko paslaugos, kuri, jo manymu, buvo būtina negavęs nemokamai, kaip priklauso.

„Registratūroje sprendžia ar man galima laukti, ar ne. Kažkoks absurdas“, – piktinosi šiaulietis.

Pasak Donato, privačioje klinikoje medikai jį užtikrino, kad jo noras gauti skubią pagalbą buvo pagrįstas.

„Pasakė, kad negali taip būti. Su tokiomis indikacijomis gydytojas privalo priimti. Juokas pro ašaras. Sakė, kad aš ne pirmas toks“, – pasakojo vyras.

Jis paaiškino, kad būtent tai ir paskatino kreiptis į žiniasklaidą. „Buvo ir daugiau žmonių, kuriuos mandagiai išprašė. Nebūčiau pirmas, tada nesikreipčiau, bet dabar negaliu tylėti. Turi kažkas keistis“, – nusivylimo neslėpė Donatas.

Ligoninė: pagalba teikiama pagal nustatytą tvarką

Respublikinės Šiaulių ligoninės (RŠL), į kurios skubios pagalbos ir priėmimo skyrių kreipėsi Donatas, atstovai negalėjo pakomentuoti konkretaus atvejo, tačiau lrytas.lt perdavė komentarą, kuriame paaiškino, kaip sprendžiama ar pacientui reikalinga skubi pagalba.

„Atkreipiame dėmesį, kad vadovaujantis profesine kompetencija, bei būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo tvarka ir kitais būtinosios pagalbos teikimą reglamentuojančiais teisės aktais, skubiosios medicinos pagalbos indikacijas nustato, pacientus skubiosios medicinos pagalbos kategorijai priskiria pacientą apžiūrėjęs gydytojas ar skubiosios medicinos pagalbos specialistas“, – teigiama atsakyme.

„Skubioji medicinos pagalba skirstoma į keturias kategorijas. Jei į asmens sveikatos priežiūros įstaigą tuo pačiu metu atvyksta keli pacientai, kuriems reikalinga skubioji medicinos pagalba, ir pagalba visiems negali būti suteikiama vienu metu, pirmiausiai ji turi būti suteikiama pirmos kategorijos pacientams. Jei būklės negalima priskirti nei vienai iš kategorijų, būklė nėra kritiškai sudėtinga, o yra reikalinga pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslauga, teikiama Pirminės asmens sveikatos priežiūros centruose, pacientas turi kreiptis į šeimos gydytoją išsamesnei apžiūrai“, – paaiškino RŠL atstovai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.