Gydytojo kabinete – vilnietės košmaras: medikas stuburo išvaržos ieškojo po pacientės kelnaitėmis Klinika atsiprašo: į situaciją reaguojame rimtai

Medicinos diagnostikos ir gydymo centre dėl nugaros skausmo apsilankiusi vilnietė Erika teigia, jog gydytojas neurologas ją apžiūrėjo nederamai, elgėsi šiurkščiai ir seksualiai priekabiavo. Privati klinika nurodo skundą gavusi, įvykis bus nagrinėjamas Etikos komisijos posėdyje.

Nugaros skausmu besiskundusi vilnietė Erika tikina, kad gydytojas neurologas ją apžiūrėjo nederamai.<br>Asociatyvinė 123rf nuotr.
Nugaros skausmu besiskundusi vilnietė Erika tikina, kad gydytojas neurologas ją apžiūrėjo nederamai.<br>Asociatyvinė 123rf nuotr.
Nugaros skausmu besiskundusi vilnietė Erika tikina, kad gydytojas neurologas ją apžiūrėjo nederamai.<br>Asociatyvinė 123rf nuotr.
Nugaros skausmu besiskundusi vilnietė Erika tikina, kad gydytojas neurologas ją apžiūrėjo nederamai.<br>Asociatyvinė 123rf nuotr.
Nugaros skausmu besiskundusi vilnietė Erika tikina, kad gydytojas neurologas ją apžiūrėjo nederamai.<br>Asociatyvinė 123rf nuotr.
Nugaros skausmu besiskundusi vilnietė Erika tikina, kad gydytojas neurologas ją apžiūrėjo nederamai.<br>Asociatyvinė 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2023-05-05 20:01, atnaujinta 2023-05-19 11:45

Liepė nusirengti

Šeimos gydytojas nusiuntė Eriką neurologo apžiūrai dėl galimos stuburo išvaržos. Vilnietė nedvejojusi paskambino į šalią namų įsikūrusią privačią kliniką. Ten lankėsi ir anksčiau, problemų nekilo.

„Nedvejodama užsirašiau pas gydytoją, kuris galėjo priimti jau kitą dieną. Prieš apsilankymą nepagalvojau paskaityti internete atsiliepimų apie jį“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo Erika.

Ji prisiminė gydytojo kabinete pasijutusi nejaukiai. Iš vėžių išmušė nemalonus ją apžiūrėjusio gydytojo gydytojo neurologo Laimučio Juozo Kacieno bendravimas. Vilnietės teigimu, gydytojas elgėsi taip lyg ji gaišintų mediko laiką.

Erika pasimetė, bet mediko nurodymus vykdė – pasak jos, šis aiškiai parodė, kad pacientės klausimų nemėgsta.

„Apžiūros metu gydytojas liepė nusirengti megztinį bei kelnes, tada liepė eiti kulnais link durų, ateiti nuo durų iki jo pasistiebus, tada vėl vaikščioti kulnais.

Po to liepė atsigulti ant nugaros ir su metaliniu įrankiu badė per kojas, pėdas, pilvą bei klausė ar jaučiu vienodą skausmą.

Tiesą sakant, tai neskambėjo kaip klausimas: gydytojas tiesiog neaiškiai burbėjo po nosimi. Man nesupratus, jis pasipiktino ir pakeltu tonu pakartojo, jog turiu pasakyti, ar jaučiu vienodą skausmą“, – nemalonia patirtimi dalinosi Erika.

Pažiūrėjęs po kelnaitėmis nieko nepaaiškino

Moteris pasakojo, kad galiausiai gydytojas nurodė prasižergti ir sulenktas kojas pakelti į viršų.

„Tuo metu jis pakėlė mano kelnaites ir pažiūrėjo TEN! Nemanau, kad tai yra būtinas ir prideramas elgesys. Tai yra prilygininama seksualiniam priekabiavimui ir neturėtų vykti tokioje aukšto lygio klinikoje“, – tikino Erika.

Moteris prisiminė tuo metu patyrusi šoką ir apie tai kalbėti nenorėjusi, o gydytojas savo veiksmų paaiškinti nesiteikė. Tuo metu kabinete buvusi seselė, bet ši, anot Erikos, galėjo ir nepastebėti, ką daro gydytojas.

„Aš apsirengiau, bet gydytojas nieko nesakė. Buvo nejauku. Stovėjau ir laukiau. Paklausiau, ką man toliau daryti, tai gydytojas pasipiktinęs atsakė, kad man nieko jis negali pasakyti, su manimi viskas gerai, raumenų disbalanso nėra, reikia ilsėtis.

Pasakiau, kad nugarą skauda, turi būti priežastis. Gydytojas nurodė pasidaryti magnetinio rezonanso tyrimą ir pasakė, kad tada vėl pasikalbėsime“, – vizito pabaigą prisiminė Erika.

Nemaloni konsultacija moteriai kainavo 75 eurus. Tiesa, 80 proc. kompensavo draudimas, iš savo kišenės reikėjo sumokėti 12,6 euro.

Gydytojo adresu – šūsnis skundų

Pašnekovė pasakojo dėl gydytojo elgesio pasiskundusi klinikai, bet jos atstovai paaiškino, jog atlikta standartinė apžiūra. Tiesa, buvo atsiprašyta dėl patirtų neigiamų emocijų.

Dar labiau Erika persigando, kai nusprendė internete paskaityti atsiliepimus apie aplankytą gydytoją.

„Supratau, jog buvo daug daugiau tokių moterų, kurios patyrė tą patį“, – paaiškino vilnietė.

Platformoje pincetas.lt Laimutį Juozą Kacieną kitiems rekomenduoja vos 21 proc. jį sutikusių pacientų. Paskutinis atsiliepimas paliktas visai neseniai – balandžio antroje pusėje:

„Chamiškas, labai savotiško bendravimo žmogus, nesuprantu kaip tokie gydytojai dirba Grybo g. Vizito metu nesiklausė ir ignoravo, peržengė asmenines ribas. Varykit jį lauk!“, – rašė vienas pacientas/ė.

Puslapyje dominuoja neigiami atsiliepimai apie gydytoją. Pacientai stebėjosi ir piktinosi, kad nepaisant neigiamų komentarų ir kaltinimų srauto gydytojas sėkmingai verčiasi mediko praktika.

„Šiam gydytojui vieta kalėjime. Koks jis dar gydytojas. Seselę išvaręs iš kabineto priekabiavo prie mano žmonos, pradėjo graibytis, pats vos neišsiirengė, nuėmęs sau maskę ir nuėmęs mano žmonai maskę, stengėsi ją bučiuoti. Jei klinikos vadovybė nepriims priemonių, kreipsimės į teisėsaugą“, – prieš dvejus metus rašė pasipiktinęs vyriškis.

Ieškos kito gydytojo

Moteris sužinojo, kad jos tyrimo rezultatus pakomentuoti turėtų ją konsultavęs gydytojas.

„Apie antrą tokį patį vizitą pas šį gydytoją būtų net baisu pagalvoti“, – guodėsi Erika.

Klinikos atstovė paaiškino, kad keisti gydytoją galima, bet tokiu atveju reikėtų pakartoti pirminę apžiūrą, o tyrimo rezultatus gydytojas komentuoti galėtų tik antros konsultacijos metu.

Pas L.J.Kacieną Erika grįžti neplanuoja. Ji viliasi, kad pasidalinusi savo istorija prisidės prie to, kad panašūs atvejai daugiau nepasikartotų.

Įstaiga: situacija vertinama, bus priimti sprendimai

Lrytas.lt dėl šios istorijos kreipėsi į Medicinos diagnostikos ir gydymo centrą, kuriame dirba L.J.Kacienas. Įstaiga į pateiktus klausimus neatsakė ir gydytojo darbo nekomentavo, tačiau nurodė, jog į Erikos skundą buvo sureaguota, jis artimiausiomis dienomis bus nagrinėjamas įstaigos Etikos komisijos posėdyje.

„Kokybiškas ir profesionalus klientų aptarnavimas yra vienas svarbiausių mūsų darbo principų ir centre dirbantiems specialistams keliame aukštus etikos standartus. Dėl to į susidariusią situaciją reaguojame labai rimtai.

Artimiausiomis dienomis bus sušauktas Etikos komisijos posėdis, kurio metu bus atidžiai analizuojamos ir vertinamos situacijos detalės bei aplinkybės ir bus priimti atitinkami sprendimai. Iki tol galime pasiūlyti naudotis kitų šios srities klinikos specialistų paslaugomis.

Nuoširdžiai apgailestaujame dėl susiklosčiusios situacijos ir sieksime užtikrinti, kad ateityje nepasikartotų“, – teigiama lrytas.lt perduotame Medicinos diagnostikos ir gydymo centro Kokybės ir medicininio audito skyriaus vadovės Linos Kisielienės komentare.

Su gydytoju L.J.Kacienu lrytas.lt susisiekti nepavyko.

Apklaus visas puses

Praėjus 2 savaitėms nuo straipsnio publikacijos, gegužės 19 d., Medicinos diagnostikos ir gydymo centras pranešė atliekąs išsamų tyrimą dėl situacijos, kai pacientę apžiūrėjęs gydytojas galimai peržengė darbo etikos ribas.

Pranešime žiniasklaidai Centras pažymi, jog čia dirbantiems specialistams keliami aukščiausi moralės, darbo etikos ir profesionalumo reikalavimai, todėl kiekvieno paciento nuomonė svarbi, o bet kokie nusiskundimai vertinami rimtai ir išsamiai.

Sveikatos priežiūros įstaiga taip pat atkreipia dėmesį, kad į situaciją buvo reaguota nedelsiant. „Gavus pacientės skundą, ne tik sušaukėme komisiją situacijai tirti, bet ir nedelsiant pasiūlėme jai kitą gydytoją. Pacientė neatsisakė mūsų paslaugų, šiuo metu tęsia gydymą pas kitą specialistą, o skunde minimas gydytojas laikinai nedirba“, – sako Kokybės ir medicininio audito padalinio vadovė Lina Kisielienė.

Pasak jos, pacientės išsakyta patirtis pas gydytoją yra rimtas indikatorius, tačiau šioje situacijoje svarbu išgirsti visas puses. Labai svarbu paminėti, kad apžiūros metu kabinete pacientė su gydytoju nebuvo vieni. Apžiūroje, kaip įprastai, dalyvavo ir bendrosios praktikos slaugytoja, kuri, pagal savo darbo specifiką, padeda gydytojui ir tuo pačiu stebi bei fiksuoja visą apžiūros procesą.

„Siekiant išgirsti visas puses ir objektyviai įvertinti situaciją, komisija kviesis visus apžiūroje dalyvavusius asmenis – ir gydytoją, ir pacientę, ir slaugytoją“, – sako L. Kisielienė ir priduria, jog visi dalyviai patvirtino išsakysiantys savo pozicijas.

Medicinos diagnostikos ir gydymo centras akcentuoja, jog centre jau daugelis metų taikoma geriausia pasaulio praktika, kai gydytojai pacientus informuoja apie kiekvieną veiksmą, kurį ketina atlikti bei paaiškina, kodėl tai būtina atlikti. Taip aiškiai nustatomas profesionalus santykis tarp gydytojo ir paciento bei maksimaliai sumažinama rizika nesusipratimams, nemalonioms ar įtampos kupinoms situacijoms.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.