Po įtakingos personos skambučio – viešas ligoninės vadovo atkirtis: „Švogerių krašto laikai baigėsi“

Šeštadienio vakarą Joniškio ligoninės direktorius Martynas Gedminas pasidalijo nemalonia istorija.

M. Gedminas pasidalijo sveikatos sistemos skauduliais.<br>lrytas.lt koliažas
M. Gedminas pasidalijo sveikatos sistemos skauduliais.<br>lrytas.lt koliažas
Arūnas Dulkys ir Martynas Gedminas<br>V.Skaraičio nuotr.
Arūnas Dulkys ir Martynas Gedminas<br>V.Skaraičio nuotr.
Martynas Gedminas<br>Joniškio ligoninės soc. tinklo nuotr.
Martynas Gedminas<br>Joniškio ligoninės soc. tinklo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Aug 6, 2023, 1:18 PM

„Žinau, kad už tai vėl pakliūsiu į bėdą, bet pagaliau reikia pradėti šnekėti apie tai“, – Joniškio ligoninės „Facebook“ paskyroje patalpintame vaizdo įraše kalbėjo M.Gedminas.

Jis pasakojo į asmeninį telefoną sulaukęs skambučio iš „vietiniame krašte sąlyginai reikšmingo“ žmogaus.

„Jis yra nepatenkintas dėl ligoninės taisyklių, prašo išimtinių sąlygų, kas liečia pacientų lankymą“, – sakė M.Gedminas.

Besikreipusiam interesantui ligoninės vadovas tikino paaiškinęs, kad gydymo įstaigoje visiems galioja vienodos taisyklės. Pasak M.Gedmino, tai pašnekovo neįtikino.

„Užsipuolė mane labai asmeniniais klausimais: Ar aš turiu tėvų? Kaip norėčiau, kad su jais būtų elgiamasi ir panašiai.

Tas pokalbis baigėsi nemaloniai. Gilinamės į situaciją ir pamatome, kad yra labai didelės įtampos, lūkesčiai iš stacionare gulinčių pacientų artimųjų.

Konfliktinės ar beveik konfliktinės situacijos... Suprantame, kad reikia iškelti šį klausimą ir pradėti apie tai kalbėti“, – dėstė M.Gedminas.

Pasigenda elementaraus žmogiškumo

Pasak jo, atėjo laikas prabilti apie tai, kad į medikų kabinetus ne visi gyventojai patenka pro tas pačias duris.

„Atsiprašau už frazeologizmus, bet lygesnių už lygius elito arba švogerių krašto laikai baigėsi.

Esu giliai įsitikinęs, kad viena iš esminių priežasčių, dėl ko taip stagnuoja mūsų sveikatos sistema, yra ta, kad galingieji turi tiesioginę prieigą prie sveikatos paslaugų.

Tie žmonės nesusiduria su vargais ir sunkumais, kuriuos turi patirti „paprasti žmonės“ tam, kad prieitų prie reikalingų sveikatos paslaugų.

Kadangi tie skauduliai sprendimų priėmėjų nėra patiriami tiesiogiai, tai problemos lieka marinuojamos.

Kalbu net ne apie valstybės vadovus, bet apie kiekvieną menkiausią šišką, kuris bando prie sveikatos paslaugų prieiti neoficialiais kanalais“, – dėstė M.Gedminas.

Jis pabrėžė, kad buvimas politiku, verslininku ar teisininku tėra socialinė rolė.

Kai mes prisiliečiame prie ligos, skausmo, kančios ar mirties – toje dimensijoje visi esame lygūs. Tai, kad užimu vienas ar kitas pareigas, nereiškia, kad mano skausmas yra svarbesnis už kieno kito.

Tai yra elementarus žmogiškumas ir nuovoka, kurios mes vis dar stokojame“, – aiškino Joniškio ligoninės vadovas.

Vieno žmogaus norai negali kliudyti visos ligoninės darbui

Toliau M. Gedminas aptarė kitą problemą. Pasak jo, įmanoma, jog gydymo įstaigos taisyklės nėra idealios ir netenkina pacientų.

„Egzistuoja demokratiniai būdai, kaip siūlyti savo idėjas, kad jos būtų išdiskutuotos ir tos taisyklės keičiamos (…) Puikiai suprantame, kad Joniškio ligoninėje ne viskas yra tobula ir mes visada laukiame konkrečių pasiūlymų, kaip reiktų tobulėti sistemiškai“, – pripažino M.Gedminas.

Jis paaiškino, kad nustatant pacientų lankymo tvarką ilgai buvo ieškota aukso vidurio, stengtasi, jog ir pacientai galėtų kiekvieną dieną pamatyti savo artimąjį, susisiekti su mediku pasiteirauti dėl būklės, bet ir darbuotojai nepatirtų papildomo streso, kiek tai išvengiama.

„Jeigu norima visą parą būti su artimuoju, kodėl jo neprižiūrėti patiems namuose? Ligoninė sukurta kaip įstaiga žmonėms, kurie neturi galimybių visą laiką rūpintis savo artimaisiais, slaugyti juos ir panašiai.

Tai yra įstaiga su savo vidiniais procesais, disciplina, kurių nevalia trukdyti dėl vieno žmogaus intereso“, – aiškino M.Gedminas.

Prašo gerbti medikus

Galiausiai jis išskyrė ir trečią itin jautrų – pagarbos, kurios medikai nusipelnė, trūkumo – klausimą

„Puikiai suprantu, kad medikų darbas yra tarnystė, bet tai yra ori tarnystė – ne vergystė, – pabrėžė M.Gedminas. Kai mes priimame priesaiką, ryžtamės padėti žmonėms pačiose įvairiausiose būsenose, matome žmones pačiose baisiausiose situacijose.

Tai nereiškia, kad mums užauga angelo sparnai. Esame žmonės: galime būti pavargę, supykę, pasakyti grubesnį žodį, suklysti.

Tačiau vien tos sąlygos, kuriose dirbame – savaitgaliai, šventinės dienos – tikrai priimtinos ne kievienam. Manau, vien už tai esame verti tam tikros pagarbos“.

Joniškio ligoninės vadovas išskyrė slaugytojus ir jų padėjėjus, pabrėždamas, jog jų atlyginimai nėra tokie, kokie turėtų būti.

„Medikai nenusipelno papildomo užgauliojimo ar įžeidinėjimo. Mano manymu, neapykantos medikams kultūra susidarė dėl sveikatos sistemoje ilgai bujojusio korumpuotumo.

Galime kalbėti apie vokelius medikams, vadovų taikomus neskaidrius viešuosius pirkimus ir panašiai.

Manau, medikų bendruomenei dar ilgai reikės skalbti mūsų suteptą mundurą, tačiau Joniškio ligoninėje su šitomis problemomis esame susitvarkę ir tikrai nesijaučiame kažkam skolingi, kad reikėtų atsiprašinėti ar vergauti“, – tikino M.Gedminas.

Jis paaiškino, kad viena iš ligoninės vadovų pareigų yra užtikrinti ir pasirūpinti, kad medikai į darbą eitų pakeltomis galvomis ir atloštais pečiais.

„Kai žmogus save gerbia ir nėra žeminamas kitų, tik tada jis gali su pagarba žiūrėti į savo darbą ir mes galime tikėtis geriausių rezultatų“, – patikino M.Gedminas.

Tuomet jis kreipėsi į tarybos narius, verslininkus, teisininkus, ūkininkus:

„Labai nuoširdžiai noriu jums pasakyti, kad ligoninėje yra dedamos maksimalios pastangos, jog visiems žmonėms būtų suteiktos reikalingos paslaugos pagal mūsų galimybes.

Todėl atskirai skambinti asmeniniais telefonais, ieškoti kontaktų tikrai nereikia. Nieko ypatingo nebus pasiūlyta, nėra užslėpto meniu vipiniams klientams – tokie neegzistuoja.

O visiems norisi priminti, kad ligoninėje dera išlaikyti tam tikrą pagarbą vien dėl čia vykstančio darbo specifikos. Tik pabuvus gydytojo, slaugytojo ar kito mediko batuose, būtų galima komentuoti, kaip reikia raištelius užsirišti.

Ačiū visiems, šiam kartui tiek!“, – vaizdo įrašą užbaigė M.Gedminas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.