Vos du petražolės lapeliai per dieną, o poveikis – stiprus ir ilgalaikis

Milijonai žmonių visame pasaulyje ryte pabunda su nemaloniu kvapu burnoje. Tai problema, kurios gėdijamasi būnant net ir šalia artimiausio žmogaus. Dažnai ją paliekame spręsti tik dantistui, bet neretas šio specialisto prisibijo, rašė dailymail.co.uk.

 Tarpdančių valymas siūlu ir petražolių pakramtymas gali padėti sumažinti blogą burnos kvapą.<br> 123rf.com nuotr.
 Tarpdančių valymas siūlu ir petražolių pakramtymas gali padėti sumažinti blogą burnos kvapą.<br> 123rf.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2018-02-14 09:37

Nemalonus burnos kvapas gali būti ir rimtesnės problemos, pvz., ligos požymis. Jis gali įspėti apie burnoje kilusią infekciją ar sutrikusią virškinimo sistemą. Visgi turbūt didžiausia kaltininkė – tai prasta dantų higiena. Deja, vos keli supranta, kad knarkimas ar gumos kramtymas prieš miegą gali padaryti burnos kvapą dar bjauresniu.

Nors nėra metodo, kuris visiškai užkirstu kelią šiai problemai, specialistai turi patarimų, kurie padės ją sumažinti.

Kas sukelia blogą burnos kvapą?

1. Džiūstanti burna

Dienos metu mes nesusiduriame su tokia problema, nes burna visados yra aprūpinama tinkamu seilių kiekiu, kuris pašalina blogą kvapą sukeliančias bakterijas. Tačiau knarkimas ar miegojimas pravira burna ją išsausina, o tai taip pat prisideda prie rytinio nemalonaus kvapo.

2. Maisto likučiai tarpdančiuose

Kas vakarą privalome išsivalyti tarpdančius ne tik dantų šepetėliu, bet ir specialiu siūlu, nes juose įstrigę maisto likučiai per naktį pradeda gesti ir sukelia nemalonų kvapą.

3. Gumos kramtymas prieš miegą

Nepaisant to, kad guma yra naudojama gaiviam burnos kvapo palaikymui, kartais ji gali turėti priešingą poveikį. Pasak specialistų, gumoje esantis saldiklis aspartamas maitina blogą burnos kvapą sukeliančias bakterijas. 

Kaip pagerinti burnos kvapą?

1. Kramtykite petražoles

Vos tik prabudę galite pakramtyti porą petražolių lapelių. Teigiama, kad tai žudo burnoje esančias bakterijas ir palaiko gaivų kvapą.

2. Valgykite salierus arba obuolius

Šie maisto produktai, o taip pat ir jogurtas, vyšnios, salotos ar agurkai padeda padidinti seilių išsiskyrimą. Todėl rekomenduojama suvalgyti salierą arba obuolį pusryčiams.

3. Venkite organizmą dehidratuojančių produktų

Kava, gaivieji gėrimai, sūdyti riešutai ir spragėsiai trukdo seilėms išsiskirti, sukelia troškulį ir sukelia blogą burnos kvapą.

4. Kramtykite gumą tik iš ryto

Kramtomoji guma padidina seilių išsiskyrimą ir suteikia gaivumo burnoje, tad iš ryto tai puikiai padės paslėpti nemalonų rytinį kvapą. Tačiau, kaip jau buvo minėta, dėl joje esančių saldiklių, gumą galima vartoti tik ryte.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.