Kada reikalingas siuntimas pas gydytoją specialistą?

Į sveikatos priežiūros įstaigą atėję pacientai neretai dar registratūroje prašo juos nukreipti tiesiai pas gydytojus specialistus: esą jie patys puikiai žino, kokio mediko apžiūros reikia. Tačiau Valstybinė ligonių kasa (VLK) primena, kad norint patekti pas gydytojus specialistus būtina turėti šeimos gydytojo arba gydytojo specialisto išduotą siuntimą.

123rf nuotr.
123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Julija Dagytė

Dec 3, 2015, 11:15 AM, atnaujinta Oct 1, 2017, 1:44 PM

„Viena iš pagrindinių sąlygų gauti nemokamą gydytojo specialisto konsultaciją yra kreipimasis su gydytojo siuntimu. Siuntimas – tai gydytojo kreipimasis į kitą gydytoją, siekiant pasikonsultuoti dėl paciento sveikatos būklės, diagnozės nustatymo ar patikslinimo, gydymo taktikos (pradėti, pratęsti, pakeisti ar nutraukti pradėtą gydymą) ar darbingumo. Taip pat svarbu nepamiršti, kad pacientas turi būti draustas privalomuoju sveikatos draudimu, o įstaiga į kurią jis kreipiasi – turėti sutartį su teritorine ligonių kasa dėl minėtų paslaugų apmokėjimo“, – sakė VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus vedėja Daiva Berūkštienė. Pasak jos, be siuntimo galima kreiptis į gydytoją dermatovenerologą (dėl odos ir venerinių ligų). Siuntimo tai pat nereikia, jei į tą patį specialistą dėl tos pačios priežasties kreipiamasi pakartotinai (t. y. gydytojas nurodė atvykti pakartotinai, nes dar tęsia tyrimą ar gydymą) arba pacientas serga lėtine liga dėl kurios jam reikalinga ilgalaikė stebėsena. Be siuntimo turi priimti bet kuris gydytojas specialistas ir tuomet, kai pacientui reikalinga būtinoji pagalba.

Siuntimą gavę pacientai turi teisę patys pasirinkti gydytoją specialistą bet kurioje gydymo įstaigoje, turinčioje sutartį su teritorine ligonių kasa dėl šių paslaugų apmokėjimo. Konsultacija, visi būtini tyrimai, kuriuos atlikti nurodo gydytojas, privalomuoju sveikatos draudimu apdraustam pacientui nieko nekainuoja, išskyrus tuos, kurie įrašyti į mokamų sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą. Mokamų paslaugų sąrašą, jų kainas ir teikimo tvarką įsakymu yra patvirtinęs sveikatos apsaugos ministras. Pagal šį įsakymą gydymo įstaigos vadovas privalo nustatyti, kaip įstaigoje turi būti teikiamos mokamos paslaugos ir tinkamai apie jas informuoti.

Svarbu nepamiršti, kad siuntimas galioja 30 dienų. Per šį laikotarpį pacientas turi užsiregistruoti gydytojo specialisto priėmimui arba būti įrašytas į eilę šioms paslaugoms gauti.

Pas gydytoją svarbu atvykti paskirtą dieną. Jei žmogus negali atvykti, apie tai jis turėtų pranešti iš anksto – tuomet gydytojas galėtų priimti kitą pacientą. Jei žmogus neatvyksta ir apie tai laiku nepraneša, nukenčia kiti žmonės, gaištamas medikų laikas, didėja laukimo eilė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.