Sveikatos sektoriaus specialistai tikisi, kad ši tvarka padės sumažinti pacientų eiles pas gydytojus ir leis sutaupyti laiko tiek gydytojams, tiek ir pacientams.
Tačiau, kaip pastebi Valstybinės ligonių kasos (VLK) direktoriaus pavaduotoja Žadvilė Abelienė, ar naujoji tvarka bus efektyvi, priklausys tik nuo pacientų. Jeigu žmonės atsakingai žvelgs į būtinybę perspėti medikus apie pasikeitusius savo planus, visiems bus tik geriau. „Tai – ne tik etiketo ir mandagumo, bet visų pirma ir racionalaus laiko išnaudojimo klausimas. Internetu arba telefonu žmonės užsiregistruoja pas norimą mediką, tačiau atėjus vizito laikui tiesiog nepasirodo. Taip gaišinamas ir medikų laikas, ir nukenčia kiti pacientai: juk vietoje neatėjusio paciento gydytojas būtų galėjęs priimti kitą žmogui, kuriam būtina jo konsultacija“, – aiškino Ž.Abelienė.
Tikimasi, kad žmonės sąmoningai pažvelgs į reikalavimą įspėti apie savo neatvykimą ir patys apie tai praneš likus ne mažiau kaip 24 valandoms iki planuoto apsilankymo laiko.
„Daugelis gydymo įstaigų artėjant vizito laikui pacientams išsiunčia elektroninius laiškus ar žinutes, primenančius apie artėjantį apsilankymą. Tad sakyti, kad apie apsilankymą tiesiog pamiršo, šiandien pacientai jau nebegali. Jeigu žmogaus planai pasikeitė, reikėtų skirti minutę savo laiko ir apie tai įspėti medikus“, – sakė VLK direktoriaus pavaduotoja Ž.Abelienė.