Nėščiųjų pavojai prie automobilio vairo – skaudžios pesekmės galimos ir spūstyje

Ekspertai vieningi – transporto priemonės vairavimas reikalauja maksimalios koncentracijos. Vairuotojo fizinė ir psichologinė būklė yra itin svarbi ir būtent dėl šios priežasties vairuotojų sveikata tikrinama periodiškai. Tiesa, visi suprantame, kad gyvenimas vietoje nestovi ir tarp numatytų patikrinimų žmogaus gyvenime vyksta daug pokyčių, o kai kurie jų – ypač reikšmingi. Vienas tokių galėtų būti ir moters nėštumas.

123rf nuotr.
123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 23, 2022, 3:56 PM

Gydytojai atkreipia dėmesį, kad nors nėštumo metu vairuoti nedraudžiama, tačiau tai gali kelti papildomą riziką. Draudikai taip pat turi vertingų pastebėjimų.

Vilnietė Raimonda būdama nėščia dar tik laikė vairavimo egzaminą. Vairuotojo pažymėjimą ji gavo prieš pat gimdymą ir šį laikotarpį, anot jos, lydėjo šioks toks nerimas.

„Bijojau sukelti avariją arba pati pakliūti į eismo įvykį dėl kito vairuotojo kaltės, susitrenkti pilvą staigiai stabdant. Dėl koncentracijos vairuojant problemų nebuvo, manau, kad kaip tik buvau labiau susikaupusi. Nepatogumų daugiau buvo baigiantis nėštumui, tačiau įvertinus viską – didelių iššūkių nebuvo, tačiau kiekvienai moteriai skirtingai“, – sako ji.

Pašnekovės teigimu, gauti vairuotojo pažymėjimą iš pirmo žvilgsnio gal ir ne pačiu tinkamiausiu laiku jai buvo itin svarbu. Pagimdžiusi moteris norėjo būti nepriklausoma ir keliauti savarankiškai, todėl vairavimo egzamino atidėti vėlesniam laikui neplanavo.

Po didelio streso – ligoninė

Vilniaus miesto klinikinės ligoninės Akušerijos ir ginekologijos skyriaus vedėjas Ričardas Daunoravičius sako, kad nėra taisyklių, kurios neleistų nėščiosioms vairuoti, tačiau pažymi – pavojų kelia ne tik eismo įvykio rizika.

„Vairavimas yra pavojingas ir dėl stresinių situacijų, o streso nėščiajai kaip tik ir reikėtų vengti. Kiekvienas matome, kas vyksta gatvėse – skubėjimas, spūstys, avarijos. Visa tai priverčia papildomai jaudintis. Nėščiosioms rekomenduojame vengti vairavimo, paprašyti artimųjų pagalbos, jeigu reikia pavėžėti. Jei tokios galimybės nėra, tada sėsti prie vairo tik iš didelės bėdos ir reikalo“, – sako R. Daunoravičius.

Specialistas pažymi, kad dėl didelės įtampos moteris gali patirti persileidimą arba gali prasidėti priešlaikinis gimdymas. Tokiu metu reikia ypatingai greitos reakcijos, o situaciją sunkina tebesitęsianti stresinė būsena.

„Yra atvejų, kai dėl didelio streso nėščiąją į ligoninę teko vežti iš egzamino kabineto. Medikams teko kovoti dėl vaisiaus gyvybės, nes moteris patyrė persileidimą“, – streso keliamą grėsmę pažymėjo gydytojas.

Jo teigimu, avarijos metu pavojus nėščiajai ir vaisiui yra dar didesnis, o pagalbai suteikti reikalinga didelė medikų komanda.

Skausmas gali užklupti netikėtai

R. Daunoravičius atkreipia dėmesį, kad jeigu nėščia moteris vis dėlto vairuoja, jai derėtų pasirūpinti komfortabilia kelione, kuri mažiau vargintų kūną.

„Be abejo, reikia laikytis kelių eismo taisyklių, neprisistumti sėdynės per arti vairo, susireguliuoti sėdynę taip, kad pilvas nesiremtų į vairą. Net ir patekus į nedidelį eismo įvykį derėtų iš karto vykti į ligoninę. Dėl streso ir užplūdusio adrenalino maždaug valandą po eismo įvykio nėščioji gali niekuo nesiskųsti, tačiau po to gali prasidėti skausmai“, – dėmesį atkreipė gydytojas.

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis patvirtina, kad jokie papildomi reikalavimai dėl dalyvavimo eisme nėščiosioms nėra keliami. Tačiau ekspertas pažymi, kad sėdint prie vairo visuomet reikia vadovautis sveiku protu. Pavyzdžiui, peršalus, turint aukštą temperatūrą, ar turint kitų laikinų sveikatos sutrikimų, prie vairo geriau nesėsti. Tą patį ragina daryti ir nėščiąsias, kurios prie vairo jaučiasi nekomfortiškai.

„Kiekvienas atvejis yra individualus. Nėščiosios vairuoja skirtingus automobilius: vieni yra erdvesni, kiti – mažiau. Jei pokyčiai kūne kelia diskomfortą, derėtų persėsti į keleivio vietą. Vairuojant kiekvieno žmogaus, taip pat ir nėščiosios, savijauta gali pasikeisti akimirksniu, todėl, pavyzdžiui, netikėtai užklupęs skausmas gali trukdyti susikoncentruoti“, – sako A. Žiukelis.

Nepatogumai gali laukti ir prie automobilio

Jis taip pat ragina atkreipti dėmesį ir į kitas nemalonias situacijas. Pavyzdžiui, nepatenkintas kitos transporto priemonės vairuotojas gali imti be reikalo naudoti garsinį automobilio signalą arba dar blogiau – įžūliai aplenkti ar kitais būdais sudaryti avarines situacijas.

„Parkuojant automobilius, ne visada išlaikomi pakankami tarpai durų atidarymui. Pasitaiko atvejų, kai tarpas toks siauras, kad nėščiajai net neįmanoma įlipti į automobilį, todėl tenka prašyti pagalbos, kad kas nors išvarytų automobilį iš parkavimo vietos“, – pastebėjimu dalijasi draudimo ekspertas.

A. Žiukelis taip pat ragina nepasikliauti absurdiškais ir nepatikimais patarimais internete, kurie tik dar padidina nėščiųjų riziką automobilyje. Saugos diržą nėščioji, kaip ir kiti keleiviai ar vairuotojai, turi prisisegti taip, kaip numato gamintojas. O jei kažkur teko girdėti, kad nėščiajai, sėdinčiai keleivio vietoje, reikia išjungti saugos oro pagalvę (kaip kai kurie gamintojai nurodo tai padaryti vežant kūdikį kėdutėje), tokią informaciją kaipmat derėtų mesti iš galvos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.