Susilaukusi sūnaus edukologė savo karjerą pasuko kita linkme: norėjo padėti kitiems tėvams

Tėvai, besidomintys ankstyvuoju vaikų ugdymu Jovitos Starkutės vardą tikrai girdėjo – edukologė, prieš pusmetį pristačiusi knygą tėvams, švietimo vadybos konsultantė ir lektorė, kuri aktyviai dalijasi patarimais žiniasklaidoje ir plečia savo sugalvoto projekto „Family Lab Academy“ ribas burdama profesionalus siekiančius kurti inovatyvus sprendimus švietimui. Šįkart su ja kalbamės apie motinystę, įkvėpusią savo dėmesį sutelkti į pačius mažiausius.

Susilaukusi sūnaus Jovita Starkutė susidomėjo ankstyvuoju ugdymu.<br>„PhotoBAL“ nuotr.
Susilaukusi sūnaus Jovita Starkutė susidomėjo ankstyvuoju ugdymu.<br>„PhotoBAL“ nuotr.
 Susilaukusi sūnaus Jovita Starkutė susidomėjo ankstyvuoju ugdymu.<br>Asmeninio albumo nuotr.
 Susilaukusi sūnaus Jovita Starkutė susidomėjo ankstyvuoju ugdymu.<br>Asmeninio albumo nuotr.
Su kolege Jovita Starkutė parašė knygą tėvams apie vaikų ugdymą.<br>„PhotoBAL“ nuotr.
Su kolege Jovita Starkutė parašė knygą tėvams apie vaikų ugdymą.<br>„PhotoBAL“ nuotr.
 Susilaukusi sūnaus Jovita Starkutė susidomėjo ankstyvuoju ugdymu.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Susilaukusi sūnaus Jovita Starkutė susidomėjo ankstyvuoju ugdymu.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 Susilaukusi sūnaus Jovita Starkutė susidomėjo ankstyvuoju ugdymu.<br> „PhotoBAL“ nuotr.
 Susilaukusi sūnaus Jovita Starkutė susidomėjo ankstyvuoju ugdymu.<br> „PhotoBAL“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jan 8, 2022, 7:33 PM, atnaujinta Jan 9, 2022, 12:57 PM

Mėgavosi motinyste

„Švietime esu daugiau nei 15 metų – baigiau švietimo vadybos studijas, dirbau ISM universitete, esu viena iš privačių mokyklų tinklų „Šiaurės licėjus“ kūrėjų ir pirmųjų vadovų. Juokiuosi, kad pradėjau nuo aukštojo ugdymo, tada leidausi į bendrąjį ugdymą, o sūnui gimus natūraliai nusileidau į ankstyvąjį ugdymą, kas man padėjo geriau suprasti švietimo sistemą, jos seką ir esamas bei trūkstamas grandis“, – šypsosi Jovita.

Gimus sūnui, kuriam dabar ketveri su puse, moteris sąmoningai pasirinko išbūti motinystę – pasimėgauti laiku su mažyliu, atrasti buvimo mama džiaugsmus ir leisti sau pajausti, kur toliau eiti.

„Maniau, kad sūnui gimus dirbsiu ir toliau, nes savirealizacija ir profesinė karjera man buvo visada svarbi savęs auginimui. Tačiau gimus sūnui, kuriam jau ketveri, supratau, kad motinystės ilgai laukiau ir tai bus nebepakartojama, todėl noriu atsitraukti ir auginti save šiuo laikotarpiu kaip mamą. Todėl atsitraukus ir gimė „Family Lab Academy idėja“ – visuminio ugdymosi šeimai akademija“, – prisimena J.Starkutė.

Netrukus ji su kolege Indre Neimante pristatė knygą „Kaip auginti savarankiškus, kūrybingus vaikus“, o jos įkurta ankstyvojo ugdymo patyriminė programa jau veikia ne tik Vilniuje, Klaipėdoje ir Kaune, bet netrukus duris atvers net Mažeikiuose.

Ankstyvojo ugdymo mada

Daugelį metų konsultuodama švietimo institucijas ugdymo klausimais, Jovita siekė, kad jos sugalvota ir su kolegomis ištobulinta programa būtų skirta ne tik tėvams, bet ir pedagogams.

„Tai erdvė, kurioje saugiai ir harmoningai gali augti tėvai ir tuo pačiu vieta, kurioje kuriamos, integruojamos ir naujai atrandamos ugdymo metodikos, kurių praktika dalinamės su švietimo organizacijomis. Tačiau mano siekis visada buvo neapsiriboti vien tik viena vieta ir vienu miestu, valstybe. Norėjau, kad „Family Lab Academy“ komandas sudarytų įvairių sričių profesionalai, pedagogai, kuriems ankšta mokykloje, kurie nori kurti savo veiklą, todėl frančizės pagalba gali atsidaryti akademiją savo mieste“, – pasakoja Jovita.

Ji stengiasi suburti ir uždegti specialistus naujiems produktams, dalijasi patirtimis su kitais ir siekia pakeisti požiūrį į ankstyvąjį ugdymą.

J.Starkutė šypsosi, kad apie mažiausiųjų ugdymą Lietuvoje pradėta kalbėti vos prieš penkmetį. Anksčiau, auginant vaikus, geriausi ir patikimiausi patarimai visais auginimo ir ugdymo klausimais buvo močiučių, mamų patarimai iš kartos į kartą. Kiek vėliau atsirado pirmosios knygos, kurios teigdavo vieną ir tą pačią tiesą ir niekam nekildavo klausimų ar dvejonių patarimų aspektu. Dabar knygų, auginimo ir ugdymo teorijų yra begalė, tad šiuolaikiniams tėvams kyla iššūkis – kuo pasikliauti? Kuris būdas yra geriausias? Tėvai išbando daug ir visko, vieni dalykai veikia, kiti ne, tad kai kurių teorijų efektyvumu nusiviliama, o kai kurios tampa tikru atradimu.

„Todėl girdėdami tėvų poreikius bei siekius tapti geresniais tėvais savo vaikams, motyvuotis ir įsikvėpti vaikų ugdymui sukūrėme patyriminę ankstyvojo ugdymo programą, kur tėvai drauge su vaikais pas mus kuria kokybišką ir turiningą laiką. Šios programos pagrindu, vykstančios pas mus, keliame savo patirtį ir naujai sukurtas žinias į švietimo organizacijas. Savo programoje esame integravę patyriminio ugdymo, STEAM ugdymo metodikas, kurios yra aktualios ir reikalingos švietimo organizacijoms, todėl dalinamės ir , vedame mokymus, seminarus ikimokyklinio ugdymo specialistams“, – džiaugiasi moteris.

Palaiko jaunuosius pedagogus

Dabar labai daug kalbama apie pedagogų krizę Lietuvoje – teigiama, kad ateityje truks kai kurių dalykų mokytojų, bet Jovita su komanda mato kitą iššūkį.

„Diskutuodami supratome, didžiausia problema tame, kad mokytojai į mokyklas ateina, bet labai greitai išeina, nes nesulaukia palaikymo. Mes ne universitetas, neruošiame pedagogų, bet galime paskatinti ir prisidėti prie esamo iššūkio Lietuvoje, kad atėję jie neišeitų“, – paskutiniu projektu „Jaunųjų mokytojų inkubatorius“ dalijasi J.Starkutė.

Tai du kartus per metus vykstančios sesijos, kurių metu mokytojai, turintys iki penkerių metų darbo patirties, domisi naujausiomis ugdymo metodikomis, pasisemia motyvacijos, įkvėpimo, ieško būdų, kaip spręsti kylančias problemas. Vos paskelbus, į programą užsiregistravo per 200 mokytojų iš įvairiausių miestų. Pavasarį jų laukia dar vienas inkubatorius, kuris žada daug naujų vėjų.

„Džiugu tai, kad sulaukėm verslo pagalbos ir dėmesio, todėl planuojame daryti hakatoną pedagogams, kuriame skatinsime mokytojus pateikti savo idėjas ugdymui, kurias verslo konsultantai padės įgyvendinti. Norime sukurti pirmąjį Lietuvoje švietimo inkubatorių mokytojams, nes „Family Lab Academy“ misija yra ne tik kurti, bet ir dalintis, prisidėti prie kitų švietimo organizacijų pokyčių“, – žada Jovita.

Ji tikina, kad akademijos sėkmę lėmė ir tai, jog ją kurintys žmonės patys yra tėvai.

„Mes galime įsijausti į abi puses – tiek tėvų, kaip kliento, tiek ir pedagogų, kaip teikiančio paslaugas, todėl suprantame visų grandžių poreikius, kuriuos galime patenkinti“, – įsitikinusi edukologė

Tėvams, susiduriantiems su ankstyvojo ugdymo iššūkiais, Jovita pataria ieškoti bendraminčių, su kuriais galėtų išsikalbėti ir pasitarti. Domėtis ne tik skaitant patiems, bet ir prisijungiant prie bendruomenių ir, svarbiausia, atsipalaiduoti bei išmokti mėgautis, o pati moteris žada nesustoti ir, laip sako, augame drauge su vaikais, todėl ir augimas tikrai planuojamas vyresniems vaikams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.