Muzikos mokytoja Rasa: išgirdusi nepatogų klausimą atsakymo mokiniams pasiūlau ieškoti kartu

Šauniausio mokytojo rinkimuose antrąją vietą laimėjusi Gargždų „Kranto“ pagrindinės mokyklos muzikos mokytoja Rasa Linkienė žinią apie gerbėjų iškovotą jai titulą išgirdo vos grįžusi iš Dainų dainelės konkurso, kuriame sėkmingai pasirodė jos vadovaujama grupė. Meile muzikai, vaikams ir įvairioms veikloms spinduliuojanti mokytoja įsitikinusi, kad dažnai nuvertinamos muzikos pamokos gali lavinti daugybę gebėjimų.

Muzikos pamokose Rasa Linkienė stengiasi mokiniams atskleisti muzikos integralumą, naudingumą, kad tai ne vien emocija.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Muzikos pamokose Rasa Linkienė stengiasi mokiniams atskleisti muzikos integralumą, naudingumą, kad tai ne vien emocija.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
„Mėgaujuosi tuo ką darau, tikiuosi, tai jaučia ir mano mokiniai“, – teigia R.Linkienė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
„Mėgaujuosi tuo ką darau, tikiuosi, tai jaučia ir mano mokiniai“, – teigia R.Linkienė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Mokykloje R.Linkienė įkūrusi dainos studiją „Bangelės“, kur dainuoja ir jaunesnių, ir vyresnių klasių mokiniai.<br> Virgilijaus Skuodo nuotr.
Mokykloje R.Linkienė įkūrusi dainos studiją „Bangelės“, kur dainuoja ir jaunesnių, ir vyresnių klasių mokiniai.<br> Virgilijaus Skuodo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Nov 9, 2020, 11:35 AM

– Kaip tapote muzikos mokytoja?

– Man pasisekė, turėjau ypatingas lietuvių kalbos, matematikos mokytojas, kurios buvo pavyzdys ir žodyje, ir veiksmuose. Jos ir užsiminė, kad būti mokytoja yra mano kelias. Mokykloje muzikos pamokos buvo nuobodžios, o meilė muzikai neblėstanti, todėl nusprendžiau įrodyti sau, kad gali būti kitaip.

Universitete pasirinkau pradinių klasių bei muzikos mokytojos specialybę ir būtent pastarasis darbas tapo hobiu. Mėgaujuosi tuo ką darau, tikiuosi, tai jaučia ir mano mokiniai.

– Kelintų klasių moksleivius mokote ir kuo išsiskiria šio amžiaus vaikai?

– Mokau jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikus. Mokykloje esu įkūrusi dainos studiją „Bangelės“, čia dainuoja ir jaunesnių, ir vyresnių klasių mokiniai. 6-11 metų vaikai yra žingeidūs, judrūs, atviri, neturintys kaukių, juos domina pats mokymosi procesas, jiems labai svarbus pripažinimas, kad kiekvienas būtų pastebėtas.

– Kokia jūs esate mokytoja, kaip manote?

– Manau, kad apie mane turi kalbėti nuveikti darbai ir žmonės kurie supa. Pati nebent galėčiau išskirti, kad esu nuolatos besimokanti, visada kūrybinio proceso verpete, stebinti ir siekianti atliepti šiuolaikinio vaiko poreikius, savo darbe remiuosi patirtiniu ugdymu.

Mokiniui uždavusiam „nepatogų“ klausimą, visada pasiūlau paieškoti atsakymo kartu, nes taip mokomės kritinio mąstymo. Esu laiminga, mylima ir tuo dalinuosi su mane supančia aplinka.

– Kas, spėjate, jus užregistravo į Šauniausio mokytojo rinkimus?

– Tas, kas paprašė socialiniame tinkle esančios profilio nuotraukos. Tai supratau vėliau. Mėgstu palepinti vaikus staigmenomis, šį kartą staigmeną padarė jie.

– Kaip reagavote sužinojusi?

– Pažiūrėjau tai kaip į žaidimą. Lietuvoje daug nuostabių mokytojų. Man ši profesija visada buvo prestižinė, kurią gerbiu ir vertinu.

– Ar raginote balsuoti, tikėjotės papulti į laimėtojų trejetuką?

– Neturėjau kada stebėti balsavimo eigos. Be kasdienių darbų buvau pasinėrusi į konkurso „Dainų dainelė“ pasiruošimą, tobulinimą, kelionės organizavimą. Didžiausia staigmena buvo grįžtant iš laureatų koncerto sekmadienį, apie 23 val., kai Akvilė autobuse sušuko: „Mokytoja jūs šauniausio mokytojo konkurse esate antra!“

– Vienas iš prizų – kelionė su klase į Druskininkų vandens parką – kurią klasę pasiimsite?

– Kelionė bus skirta gabių mokinių skatinimui. Šia kelione mėgausis mokiniai pasižymėję respublikiniuose konkursuose, olimpiadose, sporto varžybose.

– Papasakokite apie savo vaikus – kuo jie gyvena, kokio amžiaus?

– Mano vaikai jau suaugę, gyvena savarankišką gyvenimą. Abu mokslus baigė Londone. Vienas pasirinko inžinieriaus kelią, laisvalaikiu domisi astronomija, kitas eina muzikanto kūrėjo keliu.

– Muzikos pamokoms vaikai dažnai skiria mažai dėmesio – kuo jos, jūsų manymu, yra svarbios?

– Muzikos pamokose daug muzikuojame, kuriame, improvizuojame, tapdami tikrais kūrėjais. Stengiuosi mokiniams atskleisti muzikos integralumą, naudingumą, kad tai ne vien emocija. Juk mokantis groti instrumentu ar dainuojant lavinami socialinio bendravimo su aplinka gebėjimai, mokantis dainų, melodijų teksto ugdomi detalaus įsiminimo talentas, muzikos ženklų pažinimas veikia smegenų sensorines dalis, kurios atsakingos už matematinius pasiekimus.

– Kaip stengiatės įtraukti vaikus – kurie metodai pavyksta geriausiai?

– Muzikos pamokoje vaikai ne klausytojai, o „sekliai“ ieškantys „muzikinių lobių“. Mano vaidmuo, padėti jiems įsitraukti į šias paieškas, stebėti ir prireikus patarti. Renkuosi ir naudoju įvairius aktyviuosius mokymo metodus, kurie ugdo kritinį mąstymą, kūrybiškumą, skatina savarankiškumą, leidžia taikyti įgytas žinias. Patyriminis metodas puikiai tinka refleksijai, padeda įsivertinti savo žinias, pamatuoti savo pasiekimus, išskirti savo silpnąsias ir stipriąsias savybes.

– Kur matote didžiausias spragas švietimo sistemoje?

– Paminėsiu tik keletą:

  • vadovų lyderių trūkumas. Juk vadovo kompetencijos ir jo ryžtas pokyčiams yra labai svarbūs siekiant kokybiško ugdymo, taikant geriausias vadybos praktikas, diegiant inovacijas;
  • vis dar neužtikrinamas tolygiai kokybiškas ugdymas visiems mokiniams, nors apie tai kalbama jau gerą dešimtmetį;
  • negebėjimas į mokytojo specialybę pritraukti gabių, motyvuotų jaunų žmonių;
  • nesukurtos aiškios ir vienodos mokyklose taikomų mokytojų darbo apmokėjimą reglamentuojančių teisės aktų nuostatos.

– Kokių pomėgių turite? Kada jiems lieka laiko?

– Kryžiažodžiai, istorinės knygos, kalnai, piešimas, dviratis. Jūrai laiko visada atrandu, bent tris kartus savaitėje vakarais minu pakrante į vieną pusę ir atgal, kol jūros temperatūra +14 laipsniai šilumos, įšoku į jos bangas, leidžiu vėjui išnešioti visos dienos susikaupusias emocijas ir pasisemti naujo įkvėpimo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.