Svarbu įvertinti amžių
Žaislų ekspertas pripažįsta, kad žaislų populiarumui įtaką daro keletas veiksnių.
„Žinoma, didelę įtaką turi sąsajos su kino teatruose rodomais vaikams skirtais filmais, animaciniais filmukais vietinėse televizijose, „YouTube“, „Netflix“ platformose. Tokie žinomi personažai vaikams kaip šunyčiai Patruliai (angl. „Paw Patrol“), kiaulytė Pepa (angl. „Peppa Pig“), „LEGO Ninjago“, žmogus Šikšnosparnis (angl. „Batman“) ir kiti kiekvienais metais yra populiariųjų viršūnėse“, – pasakoja G. Gerulaitis.
Jei anksčiau vaikai žaislus pamatydavo tik reklamose, dabar didelę įtaką daro ir internetas – per socialines medijas šiais metais išpopuliarėjo „Rainbocorns“ siurprizai, interaktyvūs pliušiniai žaislai „Grumblies“, žaislinių šautuvų „X-Shot“ naujoji „Skins“ linija ir ranka valdomas dronas „Air Hogs Gravitor“.
Laukiant Kalėdų vaikus pradžiugins ir teminiai žaislų Advento kalendoriai. Galbūt, kasdien gavus po mažą žaisliuką, per Kalėdas nebereikia tiek daug? Šiais metais tokius kalendorius siūlo mažųjų pamėgti žaislų gamintojai „Lego“, „Playmobil“, „Collecta“, „Hot Wheels“, „Polly pocket“, „Nebulous Stars“, kuriuose vaikai ras po mielą smulkmeną, žaislą ar aksesuarą.
Tai kaip išrinkti tą patį geriausią žaislą vaikui? Visiems tinkančių sprendimų nėra, tad, svarbiausiai, įvertinkite vaiko unikalumą.
„Svarbu žinoti ne tik kuo vaikas domisi, ką mėgsta, bet ir teisingai parinkti pagal amžių, kuris yra nurodytas ant kiekvieno žaislo pakuotės. Neretai pirkėjai renkasi žaislą, kuris skirtas vyresniems vaikams manydami, kad taip paskatins vaiko greitesnį vaiko įgūdžių tobulėjimą, tačiau toks veiksmas dažnai iššaukia priešingą efektą, kai vaikas jaučia kylantį nepasitenkinimą negalėdamas, pavyzdžiui, surinkti sudėtingos dėlionės“, – pabrėžia G. Gerulaitis.
Tendencijos kinta nežymiai
Žaislų tendencijos šiais metais pasikeitė nereikšmingai. Vis dar tęsiasi tendencija kurti žaislus ugdančius STEAM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija, menai, matematika) gebėjimus. Tai lavina „National Geographic“ rinkiniai, „Gravitrax“, „LalaBoom“ prekiniai ženklai.
Mergaitės vis dar nenustoja domėtis „Rainbocorns“ pliušiniais siurprizais, klasikinėmis „Barbie“ lėlėmis. Stipriai auga susidomėjimas kūrybiniais rinkiniais „Nebulous stars“, kurie siūlo dešimtis skirtingų veiklų.
Berniukai vis dar stipriai susidomėję „Batman“ tema, kur vaikai ras platų spektrą žaislų – nuo herojaus figūrėlių iki radijo bangomis valdomų automobilių. Taip pat jiems patinka CAT prekinio ženklo traktoriai turintys įvairiausias funkcijas, „Monster Jam“ radijo bangomis valdomi didžiaračiai džipai bei amžina klasika išlieka „Hot Wheels“ automobiliai ir trasos.
Pliušiniai žaislai visuomet randa draugiją mažųjų gretose. Nors meilė klasikiniams žaislams nemažėja, bet stipriai auga populiarumas ir interaktyvių draugų, kaip „Grumblies“, „Furreal“, „My fuzy friends“ ar „Lumies“.
Kaip ir kiekvienais metais, paskutinis kalendorinių metų ketvirtis yra žaislų pirkimo metas ir šiemet kartojasi ta pati tendencija.
„2021 metais matėme pasikeitusiu vartotojų įpročius nupirkti žaislą ankščiau nei 2020 metais, nes buvo nuogąstavimų dėl karantino. Tačiau šiemet manome, kad vartotojų įpročiai grįš į ankstesnių metų tendencijas, tačiau visuomet pirkėjus raginame nelaukti paskutinės minutės, nes geidžiamiausi žaislai palieka žaislų lentynas greičiausiai“, – šypteli Gediminas.