Peštynės tarp brolių ir seserų svarba: tai padeda išmokyti santykių įgūdžių

Pavydas tarp brolių ir seserų – natūralus ir neišvengiamas, tad net ir labiausiai atsidavusiems tėvams ne visada pavyksta išlaikyti pusiausvyrą, kai konkurencija tarp vaikų įsisiūbuoja. Tačiau tik nuo jūsų priklauso, ar vaikai vertins vienas kitą, o užaugę taps draugais visam gyvenimui – pasitelkę šioje knygoje pateiktus praktinius patarimus, padėsite vaikams išsiugdyti stiprų, pozityvų ryšį, galingesnį už norą varžytis.

Tad kitą sykį, kai jūsų vaikai pešis, priminkite sau, kad tai pamokoma proga. Kaip ir iš visų pamokų, daugiausiai išmokstama, kai gaunama pamoka įsisavinama patirtimi.<br>„Unsplash“ nuotr.
Tad kitą sykį, kai jūsų vaikai pešis, priminkite sau, kad tai pamokoma proga. Kaip ir iš visų pamokų, daugiausiai išmokstama, kai gaunama pamoka įsisavinama patirtimi.<br>„Unsplash“ nuotr.
„Ramūs tėvai, geri brolių ir seserų santykiai“ (leidykla „Vaga“)– tai skaitytojų visame pasaulyje pamėgtas praktinis gidas, kuriame amerikiečių klinikinė psichologė dr. Laura Markham pristato paprastus, tačiau veiksmingus būdus, kaip numalšinti kovas tarp brolių ir seserų bei skatinti meile, supratimu grįstus santykius.<br>„Vaga“ nuotr.
„Ramūs tėvai, geri brolių ir seserų santykiai“ (leidykla „Vaga“)– tai skaitytojų visame pasaulyje pamėgtas praktinis gidas, kuriame amerikiečių klinikinė psichologė dr. Laura Markham pristato paprastus, tačiau veiksmingus būdus, kaip numalšinti kovas tarp brolių ir seserų bei skatinti meile, supratimu grįstus santykius.<br>„Vaga“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Nov 27, 2020, 10:34 AM

„Ramūs tėvai, geri brolių ir seserų santykiai“ (leidykla „Vaga“)– tai skaitytojų visame pasaulyje pamėgtas praktinis gidas, kuriame amerikiečių klinikinė psichologė dr. Laura Markham pristato paprastus, tačiau veiksmingus būdus, kaip numalšinti kovas tarp brolių ir seserų bei skatinti meile, supratimu grįstus santykius.

Knygos ištraukoje aptariamos peštynės tarp vaikų - pasirodo, ne visuomet reikia skubėti išskirti ar bausti už tai, kad jėga bandė išsiaiškinti tarpusavio santykius.

---

Konfliktas – visų žmogiškų santykių dalis. Žmogaus raidos specialistai, pradedant Pjažė (Jean Piaget (1896–1980) – šveicarų vaikų psichologas, žinomas savo darbais apie vaikų intelektualinę ir kognityvinę raidą), nurodė, kad vaikai mokosi moralės susidūrę su konfliktu tarp savo ir kitų individų reikmių. Ginčai dėl taisyklių ir dėl to, kieno pusėje tiesa, vyksta nuo seno, ta įsišaknijusi tradicija varo į priekį etikos raidą ir tarsi vidinis kompasas orientuoja, kas yra teisinga. Šiek tiek smulkių kivirčų tarp brolių ir seserų ne tik normalu, bet ir labai naudinga mūsų vaikams.

Tiesą sakant, jeigu „taika“ pasiekiama tik kuriam nors iš vaikų nuolatos tylomis nuryjant savo reikmes, kad įtiktų broliams ar seserims, nė vienam vaikui nėra gerai. Vaikams reikia vystyti savo balsus, mokytis, kaip išreikšti savo reikmes ir bandyti strategijas, kurios atitiktų jų tikslus.

Žinoma, vaikams taip pat reikia išmokti klausytis, atjausti, valdyti savo pyktį, o ne bauginti kitus. Jiems reikia išmokti, kaip palaikyti ryšį, tuo pat metu derinant abiejų žmonių tikslus.

Konfliktas svarbu, bet mūsų vaikams iš tikrųjų vertinga ne pats konfliktas, o patirtis, kad konfliktas suteikia galimybę sėkmingai sugalvoti abipusiškai patenkinamą sprendimą su kitu žmogumi. Štai kodėl mūsų, kaip tėvų, tikslas jokiu būdu nėra taikus nesutarimų sureguliavimas, viską sutvarkant už vaikus. Svarbiausia daugybę kasdien natūraliai tarp mūsų vaikų kylančių konfliktų matyti kaip progas jiems padėti rasti sėkmingus tų konfliktų sprendimus.

Nors mūsų pavyzdys svarbus, padedant pamatyti, kaip praktiškai veikia tokie įgūdžiai, mažiesiems taip pat reikia patirties, kad patys galėtų jais naudotis. Pakartotinai su broliais ir seserimis ieškodami, kaip išspręsti kokį nors dalyką, jiems suteikiame pasitikėjimo, kad, net kai emocijos labai įkaista, galima kliautis problemų sprendimo metodu, kad būtų rastas visus tenkinantis pasiūlymas. Kaip tik tai juos suturi nuo kumščių.

Tad kitą sykį, kai jūsų vaikai pešis, priminkite sau, kad tai pamokoma proga. Kaip ir iš visų pamokų, daugiausiai išmokstama, kai gaunama pamoka įsisavinama patirtimi.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.