Ar mokytojai turi mylėti visus vaikus vienodai? Pasakė, ką daryti, jei jūsų vaikas stokoja dėmesio

„Sveiki, man atrodo, kad mano vaiko auklėtoja nemėgsta mano vaiko. Taip, sūnus padykęs, gal mažiau klauso nei mergaitės, bet net prieš miegą, jei visiems vaikams paglosto galvą, sūnus sakė, kad jį aplenkia. Kilo klausimas – ar auklėtojos turi vaikus mylėti vienodai? Ar išvis tai galima vadinti meile – vis tiek, svetimi vaikai... Ar reikėtų man su ja pasikalbėti?“, – lrytas.lt rubrikos „Tėvams“ klausia keturmečio mama Gintarė.

Profesionalus pedagogas neskirsto vaikų į grupes, kurie patinka daugiau, kurie patinka mažiau, rūpinimasis, dėmesys ir meilė visiems padalinama pagal tuo metu likusius vaiko poreikius ir reikalingą pagalbą ar dėmesį.<br>„Unsplash“ nuotr.
Profesionalus pedagogas neskirsto vaikų į grupes, kurie patinka daugiau, kurie patinka mažiau, rūpinimasis, dėmesys ir meilė visiems padalinama pagal tuo metu likusius vaiko poreikius ir reikalingą pagalbą ar dėmesį.<br>„Unsplash“ nuotr.
„Labai svarbu pedagogui susipažinti su vaikais, jų „meilės kalbomis“, suprasti ir identifikuoti jų poreikius, nes visi vaikai juos turi skirtingus. „, – teigia mokytoja Brigita Šadauskienė.<br>„Family Lab Academy“ nuotr.
„Labai svarbu pedagogui susipažinti su vaikais, jų „meilės kalbomis“, suprasti ir identifikuoti jų poreikius, nes visi vaikai juos turi skirtingus. „, – teigia mokytoja Brigita Šadauskienė.<br>„Family Lab Academy“ nuotr.
Profesionalus pedagogas neskirsto vaikų į grupes, kurie patinka daugiau, kurie patinka mažiau, rūpinimasis, dėmesys ir meilė visiems padalinama pagal tuo metu likusius vaiko poreikius ir reikalingą pagalbą ar dėmesį.<br> „Family Lab Academy“ nuotr.
Profesionalus pedagogas neskirsto vaikų į grupes, kurie patinka daugiau, kurie patinka mažiau, rūpinimasis, dėmesys ir meilė visiems padalinama pagal tuo metu likusius vaiko poreikius ir reikalingą pagalbą ar dėmesį.<br> „Family Lab Academy“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2021-10-23 18:23

Ką mano ir jaučia mokytojai ir ar tėvai mąsto tikrai teisingai, į šiuos keblius apmąstymus atsakymus pateikia ir patirtimi dalijasi „Family Lab Academy“ Klaipėdos padalinio kūrybinių veiklų ir „Mini“ darželio mokytoja Brigita Šadauskienė.

– Ar ugdymo procese svarbūs mokytojo asmeniniai jausmai?

– Tikriausiai reikia pradėti nuo to, jog kiekvienas mokytojas yra žmogus, kuris irgi turi šeimą, gyvena tokį patį gyvenimą kaip ir jūs, susiduria su įvairiais kasdieniais iššūkiais ir kasdienėmis situacijomis, jausmais ir emocijomis kaip ir kiekvienas iš mūsų, tik jo darbas ir pasirinktas kelias – ugdyti jaunąją kartą ir perduoti vertybes per ugdymą.

Tačiau dirbant su vaikais privalomai turi galioti tam tikri principai – visiems vaikams rodomas dėmesys, abipusė pagarba, nepriklausomai nuo to, kokius jausmus viduje jaučia.

Profesionalus pedagogas neskirsto vaikų į grupes, kurie patinka daugiau, kurie patinka mažiau, rūpinimasis, dėmesys ir meilė visiems padalinama pagal tuo metu likusius vaiko poreikius ir reikalingą pagalbą ar dėmesį.

 Kokią įtaką vaiko savijautai turi emocinis ryšys su mokytoju?

– Mano nuomone, nuo pirmųjų dienų labai svarbu užmegzti ryšį su vaiku, suprasti jo poreikius, net kai mažylis dar net nekalba, perprasti neverbalinę kalbą. Tai ypač svarbu ypač ankstyvajame amžiuje iki 3 metų, nes mažyliai turi jiems būdingus poreikius, kurių vienas, labiausiai išreikštas, nuolatinio emocinio ryšio ieškojimas.

Be šio santykių elemento tarp mokytojo ir vaiko kokybiškas ir rezultatus duodantis darbas dažnu atveju nėra įmanomas, nes saugus emocinis ryšys sukuria erdvę sklandžiam mokymuisi ir bendravimui. Taip yra dėl to, jog būtent ankstyvajame amžiuje įgyjami asmenybės bruožai, kurie išlieka visam gyvenimui – tai pasitikėjimas savimi, smalsumas ir atvirumas aplinkai.

– O kokiais būdais mokytojui užmegzti emocinį (meilės) ryšį su vaikais?

– Labai svarbu pedagogui susipažinti su vaikais, jų „meilės kalbomis“, suprasti ir identifikuoti jų poreikius, nes visi vaikai juos turi skirtingus. Kiekvienoje kalboje rastume vietoje nenustygstančius, judrus ir smalsus vaikus, kuriems būtina suteikti saugią erdvę tyrinėjimams, patenkinti jų sensorinius stimulus bei ieškoti balanso tarp ramių ir judrių žaidimų.

Jei mažyliai sunkiai atsiskiriantys nuo mamos, ieškantys meilės, šilumos ir saugumo mokytojos glėbyje, mokytojui reikėtų suteikti erdvę ramiems žaidimams, stebėti jų emocinę būseną ir būti empatiškais. Ir žinoma yra vaikų, kurie visada jaučiasi puikiai, yra savarankiški, todėl reikalinga ir naudinga vystyto toliau jų gebėjimus įvedant ir siūlant užduotis, atliepiančias jų tolesnį tobulėjimą.

Iš tiesų, kiekvienas vaikas į darželį ateina su įvairiais poreikiais ir emocijomis, tačiau buvimo grupėje metu – mokytojo empatija ir profesionalus gebėjimas atliepti kiekvieno individualius poreikius yra svarbiausias aspektas sėkmingam emociniam ryšiui suformuoti.

– Ką daryti tėvams, jei jiems atrodo, jog jų vaikui nėra skiriama pakankamai dėmesio darželyje?

– Visų pirma, būkite atviri ir nuoširdžiai pasikalbėkite su mokytoju apie savo jausmus, papasakokite apie abejones ir kylantį nerimą. Pasiteiraukite, kaip jūsų vaikui sekasi vieni ar kiti dalykai. Parodykite, kad jums rūpi vaiko savijauta. Pasikalbėjus atrasite ramybę ir labiau pasitikėsite mokytoju. Vienas iš būdų kurti ir puoselėti kokybišką bei artimą jūsų vaiko ir mokytojo santykį gali būti jūsų pačių santykis su mokytoju.

Be abejo, būkite ne tik atviri, bet ir gerbkite mokytojus, kurie dirba su jūsų vaiku ir pasitikėkite mokytoju, kuriam patikite savo vaiką visai dienai. Čia turi įsivyrauti pagarba, atvirumu ir pasitikėjimu grįsti santykiai. Tai svarbu ne tik pačiam mokytojui – žinoti, kad juo pasitikite ir tikite, bet ir jums – nes jausitės ramiai ir saugiai, bei pačiam vaikui, kuris mokosi pagarbos ir pasitikėjimo mokytoju.

Turite klausimų „Family Lab Academy“ ankstyvojo ugdymo specialistams? Siųskite juos tevams@lrytas.lt

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.