Profesinio mokymo įstaigose žinias gilinantys gimnazistai: domina makiažas, statybos ir virtuvė

Šiais mokslo metais ugdymo procesas pasipildė dar viena naujove – I-IV gimnazijos ir 9-12 bendrojo ugdymo klasių moksleiviai gali rinktis profesinio mokymo programų modelius dar besimokydami savo mokyklose. Tai reiškia, kad nereikia pereiti į kitą ugdymo įstaigą, jei papildomai norima įgyti įvairių profesijų pagrindus.

Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centre moterų plaukų kirpimo ir dažymo modulis sudomino dvi merginas ir vieną vaikiną<br> VPVPMC nuotr.
Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centre moterų plaukų kirpimo ir dažymo modulis sudomino dvi merginas ir vieną vaikiną<br> VPVPMC nuotr.
Daugiausia sutarčių sudaryta Vilniaus statybininkų rengimo centre – čia papildomai šiais metais mokytis pradėjo net 68 moksleiviai.<br> VSRC nuotr.
Daugiausia sutarčių sudaryta Vilniaus statybininkų rengimo centre – čia papildomai šiais metais mokytis pradėjo net 68 moksleiviai.<br> VSRC nuotr.
Vilniaus statybininkų rengimo centro (VSRC) l.e. direktoriaus pavaduotoja Daina Kiršanskienė taip pat pastebi moksleivių užsidegimą<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Vilniaus statybininkų rengimo centro (VSRC) l.e. direktoriaus pavaduotoja Daina Kiršanskienė taip pat pastebi moksleivių užsidegimą<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centre fotografo pirminio profesinio mokymo programos modulį „Skaitmeninės fotografijos technikos valdymas“ pasirinko dvi gimnazistės.<br>  VPVPMC nuotr.
Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centre fotografo pirminio profesinio mokymo programos modulį „Skaitmeninės fotografijos technikos valdymas“ pasirinko dvi gimnazistės.<br>  VPVPMC nuotr.
Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centre (VPVPMC) makiažo atlikimo mokosi net septynios gimnazistės.<br>  VPVPMC nuotr.
Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centre (VPVPMC) makiažo atlikimo mokosi net septynios gimnazistės.<br>  VPVPMC nuotr.
Trečios klasės gimnazistas M.Lukša Vilniaus automechanikų ir verslo mokykloje pasirinko metalo technologinių darbų modulį.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Trečios klasės gimnazistas M.Lukša Vilniaus automechanikų ir verslo mokykloje pasirinko metalo technologinių darbų modulį.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Nov 2, 2020, 11:17 AM

Populiariausias modulis – dažytojas

Šią naujovę nusprendė išbandyti 388 mokiniai. Daugiausia sutarčių jie sudarė dėl Architektūros ir statybos (154) ir Paslaugų asmenims švietimo srities moduliu (132).

Daugiausia sutarčių sudaryta Vilniaus statybininkų rengimo centre (68), taip pat nemažai gimnazistų rinkosi modulius Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centre, Ukmergės technologijų ir verslo mokykloje.

„Šiemet pirmą kartą startavus iniciatyvai, raginančiai mokinius rinktis profesinio mokymo programų modulius, jie pirmieji įgis geidžiamos profesijos žinių derindami mokymąsi savo bendrojo ugdymo mokykloje ir profesinio mokymo įstaigoje“, – portalui lrytas.lt teigia švietimo, mokslo ir sporto viceministras Arūnas Plikšnys.

Gausiausias skaičius mokinių pasirinko Bendrosios veiklos statybos objekte vykdymo (dažytojo-tinkuotojo padėjėjo) modulį (135), taip pat populiarūs Maisto produktų ir žaliavų parinkimo ir paruošimo (55), Makiažo atlikimo moduliai (17).

Gaus pažymėjimą

Pasirinkęs vieną modulį profesinėje mokykloje gimnazistas per savaitę vidutiniškai gali turėti nuo 3 iki 6 pamokų. Tai priklauso ir nuo to, mokymasis trunka vienerius ar dvejus metus.

Tarp profesinės mokyklos ir bendrojo ugdymo mokyklos, gimnazijos sudaromas individualus mokymosi planas, kad moksleivis neviršytų maksimalaus 35 savaitinių pamokų skaičiaus. Taip pat profesinio mokymo įstaigos bendradarbiaudamos su mokyklomis turi derinti ir pamokų tvarkaraštį.

„Baigęs modulį, gimnazistas gaus įgytą kompetenciją patvirtinantį pažymėjimą, kuris leis užsiimti atitinkama veikla. Taip pat mokinys galės tęsti mokslus ir baigti visus atitinkamos profesinio mokymo programos modulius ir tokiu būdu įgyti profesiją patvirtinantį diplomą“, – informacija dalijasi A.Plikšnys.

Mokosi per praktiką

Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centre (VPVPMC) moksleiviai mokosi įvairių profesijų. Fotografo pirminio profesinio mokymo programos modulį „Skaitmeninės fotografijos technikos valdymas“ pasirinko dvi gimnazistės. Moterų plaukų kirpimas ir dažymas sudomino dvi merginas ir vieną vaikiną, o štai makiažo atlikimo mokosi net septynios gimnazistės.

Daugiausiai įstojusių gimnazistų yra iš iš Vilniaus Jono Pauliaus gimnazijos – 8 mokiniai ir po mokinį iš šių gimnazijų: Antakalnio gimnazijos, Lentvario Motiejaus Šimelionio gimnazijos, Pilaitės gimnazijos ir Vilniaus Vladislovo Sirokomlės gimnazijos.

Modulio dėstymas vyksta kartą per savaitę po penkias akademines valandas iškart.

„Profesiniame mokyme mokiniai visada mokosi per praktiką, tai yra išklausę tam tikros temos teoriją iš karto taiko ją praktiškai. Daro vieni kitiems makiažus, šukuoja, kerpa, fotografuoja vienas kitą“, – portalui lrytas.lt pasakoja VPVPMC metodininkė Vaida Česnauskė.

Ji taip pat džiaugiasi, kad pabendravus su įstojusiais gimnazistais, šie dega noru mokytis ir yra motyvuoti kuo daugiau sužinoti.

„Mano nuomone, kiekvienas tikrai išsineš nemažą žinių bagažą ir tikrai galės taikyti praktikoje. Gavę kvalifikacijos pažymėjimą, jie galės kitais metais vėl stoti į kitą modulį ir išbandyti kitą specialybę“, – paaškina V.Česnkauskė.

Žinomų gimnazijų auklėtiniai

Vilniaus statybininkų rengimo centro (VSRC) l.e. direktoriaus pavaduotoja Daina Kiršanskienė taip pat pastebi moksleivių užsidegimą, nors pasiruošti laiko šiems pokyčiams buvo nedaus.

„Ne kartą kalbėta, kad švietime trūksta ugdymo metodų susijusių su praktika, turinio susijusio su patyrimu. Dalyvaudami ugdyme pas mus moksleiviai susipažįsta su įvairiomis sritimis, gali planuoti karjerą. Galų gale, išmoks gal tinkuoti, gal  medį apdirbti ir nebus baltarankiai“, – šypteli D. Kiršanskienė.

Būtent VSRC tapo populiariausia įstaiga, kurią gimnazistai pasirinko papildomam profesiniam ugdymui. Tai susiję ir su tuo, jog įstaiga jau ne vienerius metus bendradarbiauja su netoliese esančiomis mokyklomis, kuriose centro pedagogai mokė moksleivius pagal bendrojo ugdymo technologijų programą. Atsiradus galimybei, dabar moksleiviai vietoje vadinamos „darbų“ pamokos, mokysis profesinio rengimo centre.

„Jie tampa sistemos dalimi, o juos ugdys ne vienas, o keletas skirtingų pedagogų. Jie visi pradžioje net stipendijas visi gaus! Aišku, kol stengsis“, – šypsosi direktoriaus pavaduotoja. Kiekvienam moksleiviui bus mokama 10 Eur stipendija iš įstaigos biudžeto.

VSRC moksleiviams siūlė šiuos modulius: apdailininko, dažytojo-tinkuotojo padėjėjom kompiuterinio projektavimo operatoriaus. Būtent pastarasis modulis sudomino ir ir vadinamų, prestižinių, kaip Vilniaus Šolomo Aleichemo ORT gimnazija bei privačių įstaigų „Šiuolaikinės mokyklos centras“, licėjus „Forumas“ ir kitų mokyklų auklėtinius.

Padės renkantis studijas

D.Kiršanskienė neslėpė, kad pradžioje buvo nelengva suderinti tvarkaraščius, tėvams papasakoti, kas laukia vaikų, išdėlioti ugdymo programas taip, kad jos būtų patrauklios moksleiviams.

„Na, bet geriau pradėti dabar, nei vėl laukti pokyčių. Tikiu, kad viskas pasiteisins ir kitais metais bus paprasčiau, lengviau“, – šypteli direktoriaus pavaduotoja.

Moksleiviams vieno modulio išdėstymas truks dvejus metus. Kaip ir įprasta, profesinio mokymo įstaigose, mokinių laukia daug praktikos: jau suplanuotos kelionės į įvairias medžio apdirbimo įmones, medžiagų tyrimų laboratorijas.

„Aišku, baigę šį modulį jie specialistais negalės būti, bet žinos kas yra statyba, parodysime, kaip sąmatas sudaryti, pasimokys dekoro, interjero planavimo. Tai padės sužinoti ar jam patinka, ar norėtų studijuoti. Nauda tikrai bus“, – pabrėžė specialistė.

Pamokos sužavėjo

Modulines studijas nusprendęs išbandyti Vilniaus Žemynos gimnazijos trečiokas Martynas Lukša liko maloniai nustebęs – pamokos įtraukiančios ir labai įdomios.

„Pamąsčiau, kas galėtų būti naudinga ateityje ir nusprendžiau, kad papildomi įgūdžiai tikrai nepamaišys“, – portalui lrytas.lt teigia vaikinas, Vilniaus automechanikų ir verslo mokykloje pasirinkęs metalo technologinių darbų modulį.

Jis visada žavėjosi rankų darbu, ypač suvirinimu ir mechaniko profesija.

„Tėvai ir draugai labai palaikė mano norą mokytis papildomai. Visi sakė, kad pagaliau galėsiu užsiimti savo mėgstama veikla paraleliai su mokykla“, – pasakoja M.Lukša.

Pamokos profesinio mokymo įstaigoje vyksta kartą per savaitę, 17 val., todėl su gimnazijos pamokomis nesikerta. Vienu metu mokosi apie dešimt moksleivių.

Studijos truks metus, o Martyno paklausus, ar svarstys apie galimybę tęsti šį mokymą, jis net neabejoja: „Tikrai Taip! Tokios pamokos savotiškas būdas atsipalaiduoti nuo įprastinių gimnazijos pamokų. Be to, įgautas žinias planuoju panaudoti savo pomėgiui – nuo mažens esu susižavėjęs automobiliais. Niekas nežino, kas laukia ateityje, gal teks dirbti tokį darbą, kur šie įgūdžiai bus būtini.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.